Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

THL halusi koulut auki, jotta saadaan levitettyä koronaa, kertoo Mtv3

Tfjkl
01.05.2020 |

Katsokaa juttu Maikkarin sivulta. Thl kirjoitti hallitukselle, koulut auki, jotta korona leviää. Nyt leviää liian hitaasti. Järkkyä..... miksi hallitus ei kertonut oikeaa syytä koulujen avaamiselle????

Kommentit (844)

Vierailija
41/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-11318716

Siinä muutaman päivän takaa HUSin toive koronan levittämisestä. Lapsiin ja nuoriin ensimmäisenä.

Vierailija
42/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki? Sanoiko joku oikeasti näin?

Ei sanonut. Ap puhuu passkaa eli valehtelee. Jos viitsisitte lukea tuon linkin, siellä sanotaan näin. Minua oksettaa teidän hurmoksellinen kiljuminen kun keksitte faktoja omasta päästänne pelotellaksenne ihmisiä ja solvatessanne hallitusta.

"Epidemia ei saa kiihtyä liikaa

Taustamuistiossa kerrotaan, että rajoituksilla on voitettu paljon aikaa ja mahdollistettu terveydenhuollon valmistautuminen suurempaan tapausmäärään.

Samalla on saatu aikaa rakentaa yhteiskunnalle vähemmän haitallinen rajoitustoimi, jossa tartuntaketjuja jäljitetään, sairastuneita ihmisiä eristetään ja altistuneita pannaan karanteeniin.

– Hyvä nykytilanne, jossa epidemia on ikään kuin suvantovaiheessa, mahdollistaa keskustelun rajoitusten osittaisesta höllentämisestä. Rajoitusten poistaminen on tehtävä asteittain ja tarkkaan vaikutuksia seuraten, jotta voidaan myös reagoida, mikäli epidemia kiihtyy liikaa, muistiossa todetaan."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sen epidemian on vaan antaa levitä, hallitusti toki. Nyt se leviää kertakaikkiaan liian hitaasti. Osassa maata se on käytännössä pysähtynyt. Näin jos jatkettaisiin, tautihuippu olisi todellakin vasta joskus syksyllä. Eli yhteiskuntaa on PAKKO avata. Itse esim. olen sellaisella alalla, että minun työt jatkuvat vasta sitten, kun korona on kokonaan ohi. Nyt olen lomautettuna, ja näyttää lomautus jatkuvan pitkään, kun tauti ei etene yhtään. Ja minun "kohtalontovereita" on Suomessa kymmeniätuhanisia. Tätä ei nyt vaan kaikki tunnu vieläkään ymmärtävän.

Minä, minä, minä...et ymmärrä asioita ollenkaan muiden näkökulmasta.

Vierailija
44/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä muutaman päivän takaa HUSin toive koronan levittämisestä. Lapsiin ja nuoriin ensimmäisenä.

Asko Järvinen on sanonut tuon aivopierun yksityishenkilönä. HUS, hallitus ja THL ovat sanoutuneet tuosta kommentista irti. Järvinen ei kuulu hallituksen asiantuntijaryhmään! Inhottavaa että vääristelette tietoja jatkuvasti.

Vierailija
45/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sen epidemian on vaan antaa levitä, hallitusti toki. Nyt se leviää kertakaikkiaan liian hitaasti. Osassa maata se on käytännössä pysähtynyt. Näin jos jatkettaisiin, tautihuippu olisi todellakin vasta joskus syksyllä. Eli yhteiskuntaa on PAKKO avata. Itse esim. olen sellaisella alalla, että minun työt jatkuvat vasta sitten, kun korona on kokonaan ohi. Nyt olen lomautettuna, ja näyttää lomautus jatkuvan pitkään, kun tauti ei etene yhtään. Ja minun "kohtalontovereita" on Suomessa kymmeniätuhanisia. Tätä ei nyt vaan kaikki tunnu vieläkään ymmärtävän.

Pysähtymisen pitäisi olla ainoastaan positiivinen asia. Sehän kertoo, että taudin voisi pysäyttää eikä sitä ole mikään PAKKOPAKKO sairastaa, josta ei minkään todisteiden valossa ole edes hyötyä.

Miten me pysäytetään? Emme ole mikään saari. Olemme riippuvaisia muista maista. Kaikki rajat kiinni rokotteeseen asti?

Vierailija
46/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksei hallitus puhunut totta ihmisille? Koska se kuulostaa aivan liian groteskilta lähteä levittämään tautia lapset edellä. Hallitus keskittyy vain vastuun väistelyyn ja oman kilven kiillotteluun.

Vierailija
47/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1,5 kk oltu turhaan kotona. Lapset olleet sisällä yli 1,5kk... Kaikki IHAN turhaan. Nyt ei enää millään mitään väliä.

Niinpä, ensin eristetään lapset ja sitten laitetaan tietoisesti taudille alttiiksi. Mahtaa lapset olla peloissaan meidän aikuisten mielivallasta. Ja sitten kehdataan puhua, että on niin kova huoli lapsista. Mahtaakohan Li tuoda sitten ekana suruvalittelunsa, kun eka lapsi on saatu hengiltä tällaisen typerän 2vk koulut auki -kampanjan vuoksi?

Vierailija
48/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysähtymisen pitäisi olla ainoastaan positiivinen asia. Sehän kertoo, että taudin voisi pysäyttää eikä sitä ole mikään PAKKOPAKKO sairastaa, josta ei minkään todisteiden valossa ole edes hyötyä.

Miten me pysäytetään? Emme ole mikään saari. Olemme riippuvaisia muista maista. Kaikki rajat kiinni rokotteeseen asti?

Tässä vaiheessa ajan voittaminen olisi tärkeintä. Siinä vaiheessa on OK ”uhrata” lapset, kun tautiin on kelvollista hoitoa, taudin vaikutuksista tiedetään enemmän ja rokote alkaa olla saatavilla.

Kas kun tilanne ei näiltä osin ole yhtä onneton enää muutaman kuukauden kuluttua.

Onko näillä ihmisillä dementia jotka eivät muista miten koronankin suhteen kaikki tieto on täysin eri tasolla nyt kuin alkuvuodesta? Sama kehitys tulee jatkumaan. Nyt pitäisi malttaa hetki eikä ainakaan heittää lapsia suden suuhun ensimmäisinä.

Vierailija
49/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma vaan on se että sairastettu tauti ei estä uudelleen sairastumista, ei tule vastustuskykyä eikä voida saada rokotettakaan. Aikalailla pattitilanne.

Älä valehtele! Lopeta disinformaation levittäminen!!!

Some early studies seem to suggest that the coronavirus leaves behind antibodies that have made close relatives to humans such as macaques immune, at least in the short run. Two studies of macaques that had been infected, recovered and then exposed to the virus again failed to find any monkeys who got sick a second time.

"In general, we would not expect potential for immediate reinfection. That would be novel as hell," Bharti said.

Juuri luin että rokotetta ei ole mahdollista saada mutta hienoa jos on mahdollista! Mutta useampi on sairastanut taudin jo uudelleenkin, liittyen viimeiseen lauseeseen.

Eikä ole, vaan se eka tartunta on joillain aktivoitunut uudelleen oireiden jo loputtua. Ja virusta voi erittää viikkoja sairastumisen jälkeen (tosin silloin ei luultavasti enää kyllä tartuta muita).

Vierailija
50/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sanonut. Ap puhuu passkaa eli valehtelee. Jos viitsisitte lukea tuon linkin, siellä sanotaan näin. Minua oksettaa teidän hurmoksellinen kiljuminen kun keksitte faktoja omasta päästänne pelotellaksenne ihmisiä ja solvatessanne hallitusta.

Niin samaa mieltä! Täällä on ihan helkkarin raskasta porukkaa. Tietysti pitäisi ymmärtää itse pysyä poissa täältä...

Vierailija
51/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen lain mukaan vaarallisen tartuntataudin tahallinen levittäminen on rikos.

Hyvät ihmiset, kauanko vielä alistutte tällaiseen toimintaan Suomessa?

Ihmiset eivät enää voi asua turvassa tässä maassa. Miten surullista.

Tervemenoa Ruotsiin, tai Venäjälle...

Vierailija
52/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asko Järvinen on sanonut tuon aivopierun yksityishenkilönä. HUS, hallitus ja THL ovat sanoutuneet tuosta kommentista irti. Järvinen ei kuulu hallituksen asiantuntijaryhmään! Inhottavaa että vääristelette tietoja jatkuvasti.

Tämän perusteella hallitus ei saisi perustaa mielipiteitään asiantuntijoiden lausuntoihin, koska voivat ollakin vain asiantuntijan yksitytyisiä mielipiteitä,

Vierailija
53/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Tuo tauti kiertää 70-80 prossaa porukasta kuitenkin. Joskushan se on sairastettava.

Miksi? Koska Merkel sanoi niin? Ei kai se nyt sentään käsky ollut, minä luulin että se oli uhkakuva, joka oli tarkoitus ehkäistä.

Tämä tilannehan on aivan hullu. Mitä jos tämä olisi Sars1 ja oltaisiin edelleen samalla kannalla, että läpi on laskettava ja kymmenen prosenttia kaikista viruksen saaneista kuolee?

Ja miksi yhä edelleenkin meillä on niin hutera tieto siitä, moniko oikeasti sairastaa tilaston ulkopuolella. Kun ilmeisesti ihmisiä myös kuolee tilastoimatta, ja pitäisi katsoa kuolleisuuden nousua (ja vähentää siitä ne, jotka jäävät kuolematta ilmansaasteisiin). Mutta silti on toistuvasti valikoitu otokset mahdollisimman suotuisasti niille, jotka haluavat uskoa laumasuojateoriaan.

Mikä Hamelnin pillipiipari meitä nyt kuljettaa?

Vierailija
54/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Epidemia ei saa kiihtyä liikaa

Taustamuistiossa kerrotaan, että rajoituksilla on voitettu paljon aikaa ja mahdollistettu terveydenhuollon valmistautuminen suurempaan tapausmäärään.

Samalla on saatu aikaa rakentaa yhteiskunnalle vähemmän haitallinen rajoitustoimi, jossa tartuntaketjuja jäljitetään, sairastuneita ihmisiä eristetään ja altistuneita pannaan karanteeniin.

– Hyvä nykytilanne, jossa epidemia on ikään kuin suvantovaiheessa, mahdollistaa keskustelun rajoitusten osittaisesta höllentämisestä. Rajoitusten poistaminen on tehtävä asteittain ja tarkkaan vaikutuksia seuraten, jotta voidaan myös reagoida, mikäli epidemia kiihtyy liikaa, muistiossa todetaan."

Siteeraat valikoivasti ja annat väärän kuvan siitä mitä artikkelissa sanotaan.

Siitä tulee ihan selvästi esiin että STM ja THL haluaisivat epidemian etenevän nopeammin kesällä.

Siinä ei ole mitään järkeä koska mihinkään ns. laumasuojaan ei päästä muutamassa kuukaudessa ilman sairaanhoidon ylikuormittumista. Mitä vähemmän tartuntoja on, niin sitä vähemmän ne lisääntyvät kun rajoituksia puretaan.

Vierailija
55/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän perusteella hallitus ei saisi perustaa mielipiteitään asiantuntijoiden lausuntoihin, koska voivat ollakin vain asiantuntijan yksitytyisiä mielipiteitä,

Juuri näin se on. Marin onkin sanonut miljoona kertaa että päätökset joudutaan tekemään sokkona nopealla aikataululla ja kehittämään niihin uusia lakipykäliä juuri siksi, etteivät edes asiantuntijat ole asioista samaa mieltä.

Vierailija
56/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,5 kk oltu turhaan kotona. Lapset olleet sisällä yli 1,5kk... Kaikki IHAN turhaan. Nyt ei enää millään mitään väliä.

Niinpä, ensin eristetään lapset ja sitten laitetaan tietoisesti taudille alttiiksi. Mahtaa lapset olla peloissaan meidän aikuisten mielivallasta. Ja sitten kehdataan puhua, että on niin kova huoli lapsista. Mahtaakohan Li tuoda sitten ekana suruvalittelunsa, kun eka lapsi on saatu hengiltä tällaisen typerän 2vk koulut auki -kampanjan vuoksi?

Ei.

Koska ”koulujen avaus 10 päiväksi oli välttämätöntä” koska ”laki” ja ”Vilja Eerika”. Nyyh nyyh kaikki lapsiuhrit jotka piti antaa koronalle että ls-tapaukset pääsevät kouluun hetkeksi.

Vierailija
57/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kuunnella järkipuhetta. Kaikki on hallituksen, THL:n ja/tai rokotetehtaiden salaliitto. Tieteellä tai tosiasioilla ei ole näille hysteerikoille mitään väliä.

Tuossa isossa ketjussa oli uralla yläpeukutettu tänään aamulla viestiä, jossa käsketään lopettamaan ”USA:n demokraattien tukeman median” seuraaminen, vaikka siellä Michiganissa juuri vastapuolen, eli republikaanien tukijat hyökkäsivät osavaltion hallintoon, koska vastustavat koronarajoitteita.

Vierailija
58/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan sellaisia ongelmaperheitä, joille riski vakavasta sairastumisesta on pienempi kuin riski, että mitä lapselle tspahtuu perheen kanssakotona. Heidän voi olla hyvä laittaa lapsi kouluun, vaikka siinä onkin tartuntariski.

Sitten on valtaosa perheistä, joissa lapsilla on hyvä ja turvallista ollakotona. Heidän ei kannata laittaa lasta kouluun, sillä riskit ovat siellä koria suuremmat

Varmasti jokainen vanhempi osaa arvioida, millaiset olosuhteet heidän perheessään on. Ja koulussa tiedetään, että ne lapset, jotka ilmestyvät kouluun, tarvitsevat ehkä muutakin apua kuin vain opetusta ja voivat ehkä näin saada sitä.

Itse olen jo anonut ja saanut lapselleni loman rehtorilta. Ymmärrän silti niitä, jotka kokevat, että eivät enää selviäisi kesään asti, elleivät voisi lsittaa lastaan edes hetkeksi kouluun. Tämä koulujen avaus pitäisi markkinoida tällälailla positiivisena mahdollisuutena halukkaille, eikä pakottaen ja uhkaillen luvattomilla poissaololoilla ja vaatien lääkörintodistuksia, mikä on jopa lainvastaista.

Vierailija
59/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja parin viikon koulukokeilun jälkeen lähdettäänkin mökille koko perheen voimin levittämään ilosanomaa muihin maakuntiin. Vai sanooko Marin jälleen: "nyt.ei.ole.aika.lähteä.mökille". Vai saako silloin lähteä, tähän eivät ole sanoneet vielä mitään.

Vierailija
60/844 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin jos jatkettaisiin, tautihuippu olisi todellakin vasta joskus syksyllä. Eli yhteiskuntaa on PAKKO avata. Itse esim. olen sellaisella alalla, että minun työt jatkuvat vasta sitten, kun korona on kokonaan ohi.

Taudista opitaan koko ajan lisää, joten eikö sairastamisen lykkääminen mahdollisimman pitkälle tulevaisuuteen ole pelkästään järkevää? Ei esim. vielä maaliskuussa tiedetty, että sairaus vaikuttaa veren hyytymiseen ja aiheuttaa veritulppia.

Olen itsekin lomautettuna, kunnes kokoontumiset taas sallitaan, mutta odottelen ihan mielelläni kotosalla tilanteen paranemista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan