Koiran punkkipanta??
Nyt taitaa tulla tämän päivän turhin kysymys, mutta kysynpä kuitenkin:
Eihän koiran punkkipannoista ole haittaa odottajalle? Uusi panta koiran kaulassa ja haisee PAHALLE!!!
Kommentit (4)
koirallasi on yrttipanta kuten varmaan on kun haisee voimakkaasti. Jos muuten haluat hajuttoman, tehokkaan ja pitkäkestoisen pannan niin kannattaa hankkia apteekista Scaliborin punkkipanta. Me hankittiin myös tänä kesänä aluksi yrttipanta mutta koira meni siitä jatkuvasti seuraavasta hajusta sekaisin! Vaelsi vaan ympäri taloa ja oli outo. Sit vaihettiin panta ja koirasta tuli taas normaali. Yrttipanta annettiin vanhempieni koiran käyttöön jolle se sopi ihan hyvin eikä se siitä häiriintynyt. Muistelin sitten jälkeenpäin käyneen näin meillä aiemminkin mutta en vaan hankintahetkellä sitä muistanut. Jos hankit Scaliborin pannan niin sen ohjeessa lukee että pannan käsittelyn jälkeen täytyy pestä kädet kylmällä vedellä ja saippualla jottei imeydy ihoon. Minä laitoin miehen asentamaan pannan paikoilleen mutta olen myöhemmin joutunut sitä käsittelemään kun koira on esim halunnut uida paljon. Sitä ei ole hyvä pitää koiralla uidessa koska pannasta liukenee vesistöön torjunta-ainetta ja vesieliöt kärsii. Olen vaan pessyt käteni heti pantaan koskemisen jälkeen ohjeen mukaan. Sen yrttipannan haju muuten heikkenee parissa viikossa siten ettei se enää häiritse. Onhan se hyvä välttää ainakin noitten apteekin pantojen käsittelyä raskaana ollessa jos vaan pystyy.
Flofer rv 25+3
Ei oo turha kysymys ollenkaan!!!! Minkä merkkinen punkkipanta? Esim. Scalibor pantaa ei suositella pidettäväksi pienten lasten tai raskaana olevan naisen lähellä. Ei ole haittaa niin paljon jos muistat aina pestä kädet heti pantaan koskettuasi. Ite tykkään kanssa enemmän liuoksista(niin kuin toinen vastaaja)... Mutta jos sitä meinasit koirallesi niin suosittelen ehdottomasti mieluummin frontlinea! Se on aika uusi valmiste mutta saavuttanut heti ylivoimaisen suosion... Levitetään yksi annos kuukauden välein niska nahkaan ja aine leviää siitä koiran verenkiertoon, joten sinullekaan ei pitäisi siitä haittaa olla. Expotista on ilmennyt joillekin koirille allergisia reaktioita. Frontline maksaa ainakin kuopiossa 8.5 eur. impulli. Eli tosi edullinen. Soita paikalliseen eläinlääkäriin ja kysäise myyvätkö siellä.. sitä saa myös apteekista ilman reseptiä mutta on HUOMATTAVASTI kalliimpi. Anteeksi pitkä sepustukseni, mutta osui kerrankin aiheeseen, josta on ammattini puolesta hyvin paljon tietoa...=)
Onnellista odotusta teille! *Piinaviikkoileva eläintenhoitaja Zafiri*
kun ette nauraneet mun kysymykselle, hih:)
Koiran panta on yrttipanta.. Itse järkeilin, ettei yrttipannasta varmaankaan haittaa ole.. Noi apteekin lääkepannat ja ihoon laitettavat aineet on sitten asia erikseen, niin kuin tekin kirjoititte.
Mies laittoi pannan, enkä sitä joudu käsittelemään. Koira on iso, joten ei pyöri sylissä. Toki välillä silittäessä käsi osuu pantaan, muttei pahasti. Suurin haitta on hajuhaitta, nyt kun muutenkin haistaa kaiken paremmin niin toi haju on hirvee!! Mutta onneksi tosiaan laantuu ajan kanssa.
Mutta, tänään on neuvola ja kysyn terkalta vielä asiasta. Tulen sitten kertomaan teille mitä sanoi. Toki vielä saa asiaa kommentoida, jos jollakin on tietoa!
Sama tuli itsellekin mieleen yhtenä päivänä, toisaalta koirakin on jatkuvassa kosketuksessa siihen eli luulisi ettei ole kovin haitallinen mutta mun mielestä kuitenkin kehotetaan pesemään kädet koskemisen jälkeen, voi kait aiheuttaa jotain ärsytystä..itse en ole koskaan noita meidän koirilla käyttänyt just sen hajun takia ja kun meillä koirat on muutenkin jatkuvasti sylissä,pyytävät silitystä niin jotenkin inhottaa se panta..mutta oon tykänny sellaisesta koiran ihoon laitettavasta liuoksesta joka pitää punkit poissa (expot?) ..Se ei haise ja on ainakin meillä tehonnut..en kyllä tiedä sen turvallisuudesta sen enempää kuin pannankaan.