Opettajat taisivat ajaa samaan miinaan kuin pankkitoimihenkilöt aikoinaan :D
Koronaetäopetus on nyt ollut helppoa ja vapaata verrattuna perinteiseen tuntiopetukseen.
Sama efekti oli aikoinaan pankeissa kun palvelut sähköistyivät ja muuttuivat itsepalveluksi. Pankkitoimihenkilöt kuvittelivat että heidän työnsä helpottuu, mutta totuushan oli se että työn tarve väheni ja henkilökkunta supistui murto-osaan vanhasta.
Opetuksessa tulee nyt käymään samalla tavalla. Opetus siirtyy sähköiseksi ja yksi opettaja voi vetää luennon koko ikäryhmälle, eikä tähän enää tarvita tuhansia opettajia. Seuraavalla kerralla tämä luento katsotaan nauhoituksena ja se yksikin saa keksiä töiden sijaan muuta tekemistä.
Kommentit (26)
Jos on tarkoitus innostaa puhumaan lähiopetuksen hyödyistä niin onhan niitä, mutta yleisvaarallisen tartuntataudin leviämiskokeilu ei kuulu joukkoon.
Osan opetuksesta ja opiskelusta voi helposti myös automatisoida. Ns. robotti hoitaa homman.
Tuollainen luentomainen etäopetus olis ollut mun unelma, ei tarvis koko luokalle ääntää ruotsin kappaleita ihan päin persettä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen luentomainen etäopetus olis ollut mun unelma, ei tarvis koko luokalle ääntää ruotsin kappaleita ihan päin persettä.
Tokihan saisit sitten läksyksi soittaa jvideopuhelu jollekin ruotsalaiselle ja äänittää tämä keskustelu ;)
Vierailija kirjoitti:
Tai pitää esitelmää luokan edessä.
Hauska ajatusleikki. Mutta hyvä kun asiaan on tullut kiinnostusta. Luokkakoot eivät ole yhdentekeviä. Mitä suurempi oppilasmäärä per ope, sitä pidempään menee odottaa vuoroa, jos on kysyttävää tai haluaa palautetta viestillä tai puhelussa. Lähiopetuksessakin on sama, yhtä kerrallaan voi "luennoinnin" lisäksi neuvoa.