Itsensäpaljastaja osui väärän naisseurueen eteen - hakkasi miehen verille
Onko tämä nyt sitten jotenkin oikeutettua ja voimaannuttavaa? Miksi mies piti hakata verille?
https://www.iltalehti.fi/kamppailulajit/a/3bc4f6d1-c1c5-4e90-8946-15f80…
Kuten kommenttikentässä sanotaan, mitä jos joku vapaaottelija-mies olisi Linnanjuhlien jälkeen hakannut tissin vilauttajan verille?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
En usko, että vilauttelijat ovat täysin tasapainoisia ihmisiä, ellei sitten ole jostain nuorten pilailusta kyse. Ihmettelen, että tällaisen todennäköisesti psyykkisesti enemmän tai vähemmän sairaan ihmisen pahoinpitelystä tehdään jokin sankaritarina. Sitä paitsi, miten suuret traumat siitä oikeasti tulee lapselle, että näkee alastomuutta hetken aikaa?
Mä olin noin 8-9v kun pyöräillessäni viereen ajoi auto. Mies nousi hankalan oloisesti penkille polvilleen tms ja otti vehkeensä esiin. Pyöräilin ees taas tietä pelästyneenä (suht vilkas ja kääntyminen siitä olisi ollut hiljaisemmalle tielle) niin kauan että auto kaikkosi, se seurasi pari kertaa seuraavaan risteykseen jne.
Aikajana on aika hämärä mutta tästä noin 2v eteenpäin pelkäsin kaikkia pysähtyviä ja kääntyviä autoja. Pelkäsin myös samannäköisiä autoja ja lopulta olin jonkinlaisessa psykoosissa (oma tulkinta nyt): en uskaltanut olla kotona ikkunoiden edessä (ulkona näkyi tie) ja pimeällä menin omaan huoneeseen lattioita pitkin laittamaan verhoja kiinno. Kuljin kilometrejä metsiä pitkin kotiin autoja peläten. Vanhempien autoissa painoin pääni alas jos tuli ”oikean” näköinen auto vastaan. Kastelin sänkyäni.
Enempää en jaksa kertoa. Mutta sellaista vahinkoa.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että vilauttelijat ovat täysin tasapainoisia ihmisiä, ellei sitten ole jostain nuorten pilailusta kyse. Ihmettelen, että tällaisen todennäköisesti psyykkisesti enemmän tai vähemmän sairaan ihmisen pahoinpitelystä tehdään jokin sankaritarina. Sitä paitsi, miten suuret traumat siitä oikeasti tulee lapselle, että näkee alastomuutta hetken aikaa?
Melkein jokainen nainen on nähnyt vilauttejilan useammin kuin kerran elämänsä aikana. Ymmärrän, että miehen egon defenssimekanismit nousevat pystyyn, mutta kyllä se on aivan helvetin yleistä miesten keskuudessa vilautella kulliaan ihmisille, jotka eivät sitä halua nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Itsensäpaljastajat eivät todellakaan ole mitään reppanoita tai "psyykkisesti sairaita" tai kehitysvammaisia lähes aina, vaan joukossa on paljon miehiä, jotka vain saavat seksuaalista nautintoa siitä, että altistavat muita ihmisiä (yleensä naisia ja lapsia) väkisin seksuaalisille teoilleen.
Se kiihottaa heitä, ja he käyttävät muita ihmisiä seksuaalisen tyydytyksensä välineinä ilman näiden ihmisten lupaa tai halukkuutta olla mukana. Siinä ei ole mitään "reppanaa", sairasta se toki on siinä mielessä missä esim. ihmisten mur haa minenkin on.
Mutta älä yritä valkopestä seksuaalirikollisia, koska siitähän tuossa on kyse, seksuaalisesta teosta. Ei mistään saunavilautuksesta.
Ja kyllä ne itsensäpaljastajan kohtaamiset voivat olla todella ahdistavia (etenkin nuorille naisille ja lapsille). Silminnäkijät otetaan siihen väkisin mukaan. Älä vähättele muiden kokemusta.
Miksi itsensäpaljastelijat muuten ottavat uhreikseen melkein aina lapsia tai naisia? Jos kyse on jostain vitsistä tai pilasta, niin vilauttelisivat sitten miesporukoissa. Mutta ei, kyllä siinä on seksuaalinen aspekti ja vallankäyttö vahvasti läsnä.
Olen sitä mieltä, että yleisesti Suomessa paapotaan pahantekijää, mutta tässä rankaisija mielestäni pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin noin 8-9v kun pyöräillessäni viereen ajoi auto. Mies nousi hankalan oloisesti penkille polvilleen tms ja otti vehkeensä esiin. Pyöräilin ees taas tietä pelästyneenä (suht vilkas ja kääntyminen siitä olisi ollut hiljaisemmalle tielle) niin kauan että auto kaikkosi, se seurasi pari kertaa seuraavaan risteykseen jne.
Aikajana on aika hämärä mutta tästä noin 2v eteenpäin pelkäsin kaikkia pysähtyviä ja kääntyviä autoja. Pelkäsin myös samannäköisiä autoja ja lopulta olin jonkinlaisessa psykoosissa (oma tulkinta nyt): en uskaltanut olla kotona ikkunoiden edessä (ulkona näkyi tie) ja pimeällä menin omaan huoneeseen lattioita pitkin laittamaan verhoja kiinno. Kuljin kilometrejä metsiä pitkin kotiin autoja peläten. Vanhempien autoissa painoin pääni alas jos tuli ”oikean” näköinen auto vastaan. Kastelin sänkyäni.
Olin 8—9-vuotias kun joku pakujengi yritti puhua minua pussiin kun olin matkalla kotiin. Eivät onnistuneet tässä, mutta en tod jäänyt itkemään tätä kahdeksi vuodeksi koska minulla on staminaa ja järkeä ja jotain tajua siitä miten maailmassa pärjää. Pitääkö minun nyt maksaa sinulle korvauksia siitä että olen niin ONNEKAS etten pode kaikkea kahta vuotta putkeen??
Mistä traumasta sinä sitten olet tuollaiseksi tullut jos et tuosta tapahtumasta, sitä et kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 8—9-vuotias kun joku pakujengi yritti puhua minua pussiin kun olin matkalla kotiin. Eivät onnistuneet tässä, mutta en tod jäänyt itkemään tätä kahdeksi vuodeksi koska minulla on staminaa ja järkeä ja jotain tajua siitä miten maailmassa pärjää. Pitääkö minun nyt maksaa sinulle korvauksia siitä että olen niin ONNEKAS etten pode kaikkea kahta vuotta putkeen??
puhuminen ja kyr**ä pystyssä jahtaaminen ei oo ihan verrattavissa. ja kerrotko vielä miten se sun järkesi ilmenee? lapsien ”staminan” arvioinnissa? Ok.
Luitko, mitä sanoin? Kun olin pieni lapsi, minua yritettiin puhua kaapattavaksi johonkin pakettiautoon. Oli sen verran julkinen paikka, että kun (kiitos vanhempieni varoitusten) en lähtenyt ihan helpolla jonkun tuntemattoman mukaan, eivät uskaltaneet minua väkisin viedä. Sinusta oikein hoidettu asia on halveksittu asia? Miten voit olla tuollainen? Elät jossain uhrimeressä, jossa vain mokanneet ja uhrit ja avuttomat ovat hienoja sankareita, joita pitää yhteisesti juhlia? Tajuatko, että maailmanhistoriassa tämä on ollut aina häviävä taktiikka ja että ennen sairasta nykyhetkeä kukaan ei olisi ottanut vakavasti sinunlaistasi myrkyllistä ihmistä, joka kannustaa epäonnistumiseen ja itsetuhoon? Etkö yhtään häpeä?
Alaklikkaajat ilmeisesti toivovat, että minut olisi kaapattu pakuun ja tehty ties mitä. Kiva tietää, että teidän kaltaisia välittäviä ihmisiä on tälläkin palstalla. Todella.
Vierailija kirjoitti:
Ap toisiaan verrannolliset ovat vaginan vilauttaja ja peniksen vilauttaja. Miehethän kävelevät yläruumis paljaana koko kesän ja sama oikeus kuuluu naisille. Kummankin sukupuolen tissit ovat verrannolliset keskenään. Yläruumista ja alaruumista ei verrata.
Jos sä menet vahingossa miesten pukkariin, jossa miehet ovat ylävartalot paljaina, niin he eivät ole millänsäkään. Jos joku mies menee vahingossa naisten pukkariin, jossa naiset ovat ylävartalot paljaina, niin 100 % naisista hätääntyy ja peittää tissit, osa jopa kiljuu henkensä edestä. Ei ole siis samasta asiasta kyse edes naisten itsensä mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Alaklikkaajat ilmeisesti toivovat, että minut olisi kaapattu pakuun ja tehty ties mitä. Kiva tietää, että teidän kaltaisia välittäviä ihmisiä on tälläkin palstalla. Todella.
En ala klikannut, mutta veikkaan että ne tulee tuosta sun kielenkäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka vilauttelee itseään ottaa tietoisen riskin.
Pätee myös naisiin, jotka paljastavissa vaatteissa kulkevat öisin yksin.
Sinunko mielestäsi baarista yksin kevyissä vaatteissa palaava nainen rikko yleisiä soveliaisuussääntöjä ja ansaitsee tulla pahoinpidellyksi? Taidat olla joku Ahmedi.
Ei ansaitse, mutta hän ottaa tietoisen riskin, juuri kuten sanoin. Ymmärrätkö lukemaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap toisiaan verrannolliset ovat vaginan vilauttaja ja peniksen vilauttaja. Miehethän kävelevät yläruumis paljaana koko kesän ja sama oikeus kuuluu naisille. Kummankin sukupuolen tissit ovat verrannolliset keskenään. Yläruumista ja alaruumista ei verrata.
Jos sä menet vahingossa miesten pukkariin, jossa miehet ovat ylävartalot paljaina, niin he eivät ole millänsäkään. Jos joku mies menee vahingossa naisten pukkariin, jossa naiset ovat ylävartalot paljaina, niin 100 % naisista hätääntyy ja peittää tissit, osa jopa kiljuu henkensä edestä. Ei ole siis samasta asiasta kyse edes naisten itsensä mielestä.
Eivät ne penistäänkään peitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunko mielestäsi baarista yksin kevyissä vaatteissa palaava nainen rikko yleisiä soveliaisuussääntöjä ja ansaitsee tulla pahoinpidellyksi? Taidat olla joku Ahmedi.
Ei ansaitse, mutta hän ottaa tietoisen riskin, juuri kuten sanoin. Ymmärrätkö lukemaasi?
Ottaako mies tietoisen riskin jos pukeutuu kevyisiin vaatteisiin, vaikkapa shortseihin ja T-paitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ota mitään tietoista riskiä. Jokaisella on lain mukaan koskemattomuus, joten sillä ei ole väliä vaikka kulkisi kokonaan ilman vaatteita. Kiinni ei saakäydä ilman lupaa, ei saa edes häiriköidä. Kaikki on vain ja ainoastaan tekijän vastuulla, ei uhrin. Niin kauan kun tätä ei ymmärretä niin rikollisuus ei lopu.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni peittää, kaikki eivät. Mikä sun pointti oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaako mies tietoisen riskin jos pukeutuu kevyisiin vaatteisiin, vaikkapa shortseihin ja T-paitaan?
Kevyt vaatetus ei ole sama kuin paljastava vaatetus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni peittää, kaikki eivät. Mikä sun pointti oli?
Olen eri, mutta eiköhän se ollut se, että naiset on yleensä paljon epävarmempia vartalostaan, ja siksi ylettömän häveliäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevyt vaatetus ei ole sama kuin paljastava vaatetus.
Ja paljastava on kuulemma sama jos vaikka villapaita on päällä, mutta tissin kaari näkyy. Sanottu viimeksi eilen tällä palstalla. Mieti sitä hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin rikollinen niin perustaisin rikollisliigan joka ahdistelisi miehiä niin saataisiin miehillekin menemään päähän tämä asia. En kuitenkaan ole.
-kolmas eri toinen
Ei tarvitse liigaa tähän. Riittää että on tummapiirteinen, hyvävartaloinen mies joka liikkuu Helsingin yöelämässä, niin ahdistelukokemuksia kertyy ihan liian kanssa.
Mielisairaalaan molemmat. Niin itsensäpaljastelija kuin tuo psyko, raivohullu nainenkin.
Ei kannata, tulisit vaan pettymään.Kyseessä oli voimaantunut räväkkä feministinainen.