Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi, kun herään aamuyöstä?

Vierailija
01.05.2020 |

Nukahdan illalla saman tien, mutta herään aamuyöstä enkä nukahda uudestaan. Nukun 5 tuntia tai alle sen ja olen väsynyt koko ajan. Jos menen aikaisemmin nukkumaan, herään vain entistä aikaisemmin.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole tarkkana kofeiinin kanssa. Piikkimatto auttaa mua, kun herään aamuyöllä ja myös spotifysta soitettu meditaatiomusiikki. Syö rittövösti koska aamuyön herääminen voi aiheutua myös matalasta verensokerista. Älylaitteet illalla vähemmälle. Olisiko melatoniinista apua? Joskus stressi on syy aamuyön heräilyyn. Silmät voi olla valoherköt ja nöin kevällä jo kolmen aikaan alkaa olla valoisampaa. Itse käytän unimaskia.

Areena. Matalalla äänellä puhuttu mielenkiintoinen ohjelma rentouttaa.

Vierailija
22/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä syömiseni:

- aamulla puuroa puoli annosta siitä, mikä tulee kun laittaa 1 dl kaurahiutaleita ja n. 4 dl  maitoa

- puuron päällä mansikoita ja mustikoita

- leipä, jonka päällä Oivariinia, salaattia, juustoa, leikkele, kurkkua, tomaattia

- kahvi ja sen kanssa keksi

- välipalaksi banaani

- ruokana broilerin fileeleike kermakastikkeessa, jossa oli myös purjoa, paprikaa ja kirsikkatomaattia

- riisiä aika pieni määrä, ehkä 3/4 dl

- salaattia, kaaliraastetta, kurkkua ja keitettynä parsakaalia ja porkkanaa

- näkkäri

- kahvi

- iltapalana satsuma ja leipä

- vadelmia 

Tämä on kai aika tyypillinen päivä. Aamupala on välillä jogurtti marjoilla tai munakas, jossa on päällä tomaattia ja pinaattia. Ruoka on monesti tuon tyylinen lisukkeineen, mutta lämmin ruoka voi olla esim. pataruoka, joku kastike tai keitto. Iltapalalla vaihdellen leipää ja hedelmää tai maustamatonta jogurttia marjoilla tai muuta vastaavaa. 

En ole nyt yrittänyt edes päästä lääkäriin, kun olen luullut, ettei sinne oteta kuin koronapotilaita. Ennen koronaa ajattelin, ettei kukaan ota vakavasti enkä kehdannut mennä valittamaan typerien ongelmieni kanssa. 

Kahvia tulee juotua noin 5 dl päivässä. Voisin yrittää vähentää ainakin iltapäiväkahvia. Tuosta uniapneasta olen lukenut joskus. Herään välillä yöllä sydämen tykytykseen ja vaikean tuntoiseen hengitykseen. En kyllä kuorsaa ainakaan tietääkseni. En ole pirteä edes kunnon pitkien yöunien jälkeen, joten unenlaadussa on varmaan jotain vialla. Pimennysverhot kyllä voisi olla ostamisen arvoiset. Minulla ei ole edes sälekaihtimia täällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän