Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin lapsen mukaan kauppaan ensikertaa pitkästä aikaa ja muutenkin aletaan purkaa näitä rajoituksia.

Otetaan korona ennen kesää
30.04.2020 |

Olohuoneessa on tällä hetkellä 8 kaveria vappua juhlimassa.
En oikein nähnyt enää järkeä ylläpitää varovaisuutta koronan kanssa, kun koulutkin avataan kohta. Parhaassa tapauksessa saadaan tartunta ennen koulujen avaamista ja voidaan kärsiä tauti ennen kesälomia.

Onko muilla lieventynyt suhtautuminen koronaan, kun kuitenkin näemmä sen joudumme kärsimään.
Harmittaa kun kamala lasku tuli maksettavaksi kotikuukausista. Minä ainakin uskon että olisimme saaneet taudin hallintaan kesän aikana.

Otin lapsen mukaan kauppaan ensikertaa pitkästä aikaa ja muutenkin aletaan purkaa näitä rajoituksia.

Vaihtoehdot

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no minä olen ottanut lapset useinkin mukaan kauppaan. Ei ole mitään ihmeellistä siinä.

Vierailija
2/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo no minä olen ottanut lapset useinkin mukaan kauppaan. Ei ole mitään ihmeellistä siinä.

Hyvä teille. Meillä lieveni homma vasta koulujen avaamisen suhteen.

Eli nyt aletaan elää normaalisti. Ajattelin että tätä leikkiä piti leikkiä ihan tosissaan ja leikittiin aikamme.

Nyt haalitaan itsellemme koronaa jos saadaan ennen kesälomaa, niin päästään yli siitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kauppaan saanut ottaa lapsen aikaisemminkin. Kuvittelitko olevasi rohkea vai?

Vierailija
4/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alettiin purkaa rajoituksia jo alkuviikosta kun sanomalehdet propaghandisoi ettei lapset tartuta tai levitä tautia, koska eivät sairasta tautia.

Vierailija
5/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tauti pysyisi tukahdetettuna tässä globaalissa maailmassa? Se levisi varmaan nopeammin kuin influessa läpi koko maapallon. Jossain se aina kytisi ja odottaisi seuraavaa joukkokokousta levitäkseen.

Ainoa millä tauti saadaan hallintaan on ulkonaliikkumiskielto ja tartunnan jäljitys App pakolliseksi. Ja nämä maailman laajuisesti ja saman aikaisesti. Ja turha olettaa, että kaikki ihmiset sitä noudattaisi.

Vierailija
6/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin ottanut lapset kauppaan mukaan tai ainakin nuoremman. Ei yksinhuoltaja voi linnottautua kotiinkaan eikä alle kouluikäisiä voi oikein kotiinkaan jättää. Ei ole ongelmaa, kun tajuaa huolehtia käsihygieniasta eikä änge kenenkään iholle. Tosin meillä nämä varotoimet on aina voimassa, joten sinänsä en ole huolissani. Tämän koronan myötä on valitettavasti paljastunut aikuistenkin ihmisten uskomattoman huono käsihygienia.

Vierailija
7/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa miten Hesari pyörittää koko härdelliä ihan ympäri.

Äskettäin lapset ei tartuttaneet ja sairastaneet pahasti, mutta nyt ei silti uuden tiedon mukaan saisi tavata isovanhempia. :D :D

Päättäjät joutuu niin huonoon valoon median pyörityksessä.

Ikävää sinällään että kaikki ollaan tässä pellenpyörässä ja kärsitään koronasta kesällä, kun koulut avataan.

Päätös oli myös päättäjille uranpäätös. Kukaan ei unohda potentiaalisia lapsikuolemia.

Vierailija
8/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä alettiin purkaa rajoituksia jo alkuviikosta kun sanomalehdet propaghandisoi ettei lapset tartuta tai levitä tautia, koska eivät sairasta tautia.

Sanomalehdet toimivat kuin Clint Eastwood elokuvassa Kourallinen dollareita. Ottavat kultakimpaleet välistä. Ja naurattavat

Eli antavat hassua tietoa ettei lapset levitä ja sitten seuraavana päivänä kertovat ettei lapsien silti pitäisi tavata isovanhempia ;D ;D

Eli lapset levittävät sittenkin ja kantavat tautia.

Vierailija
9/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan kauppaan saanut ottaa lapsen aikaisemminkin. Kuvittelitko olevasi rohkea vai?

Kesko ja s-ryhmä ohjeistivat, että yksi perheestä kauppaan ja ei lapsia.

Vierailija
10/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen ja lääkäreiden pitäisi muistaa, että.informaatuo pitää antaa mahdollisimman yksinkertaisesti ja ylsikohtaisesto. Ihmiset eivät osaa ajatella itse ja kaipaavat nyrkkiä elämäänsä.

Vierailija
11/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoituksia olisi tarkoitus purkaa asteittain, idea ei ole se että ensimmäisen rajoituksen purku tarkoittaa että tilanne on ohi. Mutta ilmeisesti liian monimutkaista ymmärtää.

Vierailija
12/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsi ollutkin immuuni kotonalle, Lähe) (koska joku kuitenkin kysyy) on hallituksen eilinen tiedotustilaisuus. Vein isovanhemmille päiväksi hoitoon pitkästä aikaa. Sovimme myös jatkohoidoista molempien mummojen kanssa. Ihanaa!!!

Vierailija
13/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koulujen avaaminen ei ole se lievin tapa purkaa.

Uimahallit ja kirjastot ensin ja ruokaravintolat.

Jokaisella on vapaus itse mennä jos uskaltaa ja rajoissaan.

Nyt lapset laitetaan levittämään virusta valtoimenaan julkisiin kulkuneuvoihin ja kauppoihin laumoittain.

Tämä ei pääty hyvin.

Vierailija
14/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä tarvitsekaan mitään kouluja avata kun näitä apn kaltaisia pösilöitä näyttää av olevan pullollaan. Saadaan se korona äkkiä teille leviämään.

Vierailija
15/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt lapset laitetaan levittämään virusta valtoimenaan julkisiin kulkuneuvoihin ja kauppoihin laumoittain.

Tämä ei pääty hyvin.

Palstaa seuranneena olen aika järkyttynyt miten paljon on näitä joille asiakaspalvelija ei ole ihminen.

Vierailija
16/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmiset on keksineet, että sairastumisen jälkeen ollaan immuuneja ja "yli siitä"? Näin ei käsittääkseni ole mainittu missään ja jossain päin maailmaa kerran sairastaneet oli sairastuneet uudelleen.

Vierailija
17/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei pääty hyvin.

Palstaa seuranneena olen aika järkyttynyt miten paljon on näitä joille asiakaspalvelija ei ole ihminen.

No eihän siivoojakaan ole ihminen. Eikä nyt enää opettajatkaan.

Koululaitos nettiaikana on täysin vanhentunut ja pitäisi uudistaa. Etäopetus oli yksi hieno hyppäys tulevaisuuteen. Toki ryhmätöitäkin tarvitaan ja kanssakäymistä toisten kanssa pienimuotoisesti, mutta luokassa istuminen on niin auttamattomasti vanhentunutta toimintaa että ollaan jopa 200 vuotta jäljessä.

Koko laitos pitäisi rytinällä uudistaa.

Nyt häiriköt ovat pysyneet hiljaa. Oppilaiden on vihdoinkin pakko lukea tehtävänantoja oikein.

Työelämässä ei ole niin. Nyt mennään vihdoinkin oikealla linjalla.

Oppilaille enemmän vastuuta ja oppilaiden on vihdoinkin opittava lukemaan tehtävänantoja oikein.

Vierailija
18/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelosta yli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä teille. Meillä lieveni homma vasta koulujen avaamisen suhteen.

Eli nyt aletaan elää normaalisti. Ajattelin että tätä leikkiä piti leikkiä ihan tosissaan ja leikittiin aikamme.

Nyt haalitaan itsellemme koronaa jos saadaan ennen kesälomaa, niin päästään yli siitäkin.

Onhan siinä tietty sellainen pieni mahdollisuus, ettette pääse.

Vierailija
19/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei pääty hyvin.

No eihän siivoojakaan ole ihminen. Eikä nyt enää opettajatkaan.

Koululaitos nettiaikana on täysin vanhentunut ja pitäisi uudistaa. Etäopetus oli yksi hieno hyppäys tulevaisuuteen. Toki ryhmätöitäkin tarvitaan ja kanssakäymistä toisten kanssa pienimuotoisesti, mutta luokassa istuminen on niin auttamattomasti vanhentunutta toimintaa että ollaan jopa 200 vuotta jäljessä.

Koko laitos pitäisi rytinällä uudistaa.

Nyt häiriköt ovat pysyneet hiljaa. Oppilaiden on vihdoinkin pakko lukea tehtävänantoja oikein.

Työelämässä ei ole niin. Nyt mennään vihdoinkin oikealla linjalla.

Oppilaille enemmän vastuuta ja oppilaiden on vihdoinkin opittava lukemaan tehtävänantoja oikein.

Työelämässä juurikaan ei voi jättäytyä ryhmätöistä sivuun ja selviytyä taskista. Myöskään ei jatkuvasti saa sääliä ja valmista palvelua työnantajalta miten tehtävänanto pitää suorittaa.

Se tehtävänanto pitää lukea lukutaidolla joka on hankittu ensimmäisinä oppivuosina ja sitten toteuttaa.

Kiusaaminen ja häiriköinti on vähentynyt.

Minä olen todella tyytyväinen opettaja ja oppilaatkin on tähän etäsysteemiin.

Ei välttämättä tarvita enää koulurakennusta nettiaikana. Tässähän säästetään rahaa!

Vierailija
20/21 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei pääty hyvin.

Kai eduskuntakin on jo avattu vierailijoille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi