Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missäkohtaan teidän vanhemmat ei enää osanneet auttaa teitä koulutöissä?

Vierailija
30.04.2020 |

?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että auttoi mua et opin lukemaan. Myöhemmin eivät osanneet enää auttaa läksyissä varsinkaan matikassa tai kielissä.

Vierailija
2/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koordinaatistoon loppui vanhempien osaaminen.

Äiti osasi tuon. Isä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasi auttaa kaikessa, oli lukion rehtori. Nyt jo eläkkeellä.

Vierailija
4/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat oikolukivat diplomityöni. Vanhempina tieteen harjoittajina heillä oli kokemusta aihepiiristäni.

Vierailija
5/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän kateellinen luokkakaverille, joiden vanhemmat pystyi auttamaan kielissä.

Vierailija
6/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin surkea käsitöissä. Salakuljetin kutimet kotiin ja äiti kutoi. Olin yläasteella.

Vierailija
7/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joskus kolmannella luokalla :(

Vierailija
8/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät koskaan auttaneet läksyissä, olettivat sekä odottivat että selviän niistä yksin. Niin myös tein ja vielä erittäin hyvillä todistuksilla.

Vierailija
9/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani ei ollut kummoistakaan koulutusta.

Ruustiinnanomainen äidinkielenopettajani kuitenkin takoi kallooni kaikki kielioppisäännöt jo ala-asteella. Edes lukiossa ei tullut mitään uutta.

Vierailija
10/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjimpien on ne vanhemmat, jotka pyrkivät ratsastamaan lastensa menestyksellä vaikuttamatta niihin pätkän vertaa.

Vierailija
11/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei juuri missään, isä oli agronomi.

Minulle on tärkeää että minä osaan. Opettelin jopa kaksi uutta kieltä sen takia.

Vierailija
12/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmillani ei ollut kummoistakaan koulutusta.

Ruustiinnanomainen äidinkielenopettajani kuitenkin takoi kallooni kaikki kielioppisäännöt jo ala-asteella. Edes lukiossa ei tullut mitään uutta.

Jatkan vielä. Nykyisin joudun lukemaan lasteni opettajien viestejä, joissa on kirjoitusvirheitä.

Vierailija
13/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini ei juuri missään, isä oli agronomi.

Minulle on tärkeää että minä osaan. Opettelin jopa kaksi uutta kieltä sen takia.

Varmistan uteliaana, miten isäsi koulutus liittyy asiaan?

Vierailija
14/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta normaali lapsi ei tarvitse vanhempien apua koulutöissä muuten kuin korkeintaan siinä, että vanhemmat vahtivat, että läksyt tulevat tehdyksi. Omat vanhempani olivat valmistuneet yliopistosta, mutta koulutyöt hoidin aina itsenäisesti.

Erityislapset ovat sitten asia erikseen.

Vierailija
15/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältä en pahemmin koulutehtäviin ole apua pyytänyt. Äidiltä sain vielä ammattikorkeassa apua tehtävissä, kun pyysin.

Vierailija
16/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat varmaan osanneet auttaa aika pitkäänkin, mutta en halunnut apua. Halusin tehdä itse. 

Vierailija
17/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät koskaan auttaneet minua koulutöissä. Ei olisi tullut mieleenkään.

Vierailija
18/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin lukemaan neljävuotiaana, äiti opetti. Sen jälkeen vain kyselyä kokeisiin. Mulla oli isoveli, joka auttoi. Ainoa tosin, missä muistan olleen isommin vaikeuksia, oli jakolasku, kun olin ollut pois kun se opetettiin ja siitä on selkeä muistikuva, että veli opetti niin hyvin, että opin. Muutenpa matikan numero oli aina 9-10 ihan ilman apua.

Vierailija
19/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta normaali lapsi ei tarvitse vanhempien apua koulutöissä muuten kuin korkeintaan siinä, että vanhemmat vahtivat, että läksyt tulevat tehdyksi. Omat vanhempani olivat valmistuneet yliopistosta, mutta koulutyöt hoidin aina itsenäisesti.

Erityislapset ovat sitten asia erikseen.

Olen samaa mieltä osittain. Vain siitä olen eri mieltä, että vanhempien pitäisi vahtia läksyjen tekoa. Se on ihan lapsen oma velvollisuus huolehtia, että ne tulee tehtyä. 

Vierailija
20/41 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani eivät koskaan auttaneet minua koulutöissä. Ei olisi tullut mieleenkään.

Sama. Vasta aikuisena on tullut tietooni, että vanhemmat jotenkin ottavat osaa läksyjen tekoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi