Lastenlääkäreillä oli kova kiima saada lapset kouluun: voisivat neuvoa nyt kouluja, miten poikkeusolosuhteet järjestetään tuosta vaan!
T. Opettaja, jolla 100 oppilasta viikossa pienessä luokassa
Kommentit (11)
Ei mitenkään. Te harjoittelette nyt kaksi viikkoa käsienpesua.
Olen tosi pahoillani. Mun lapsella etäopetus on sujunut loistavati ja säälittää opettajien saama tylytys
https://www.vauva.fi/keskustelu/3745604/studio-nyt-lasten-infektiolaaka…
Saxenilla kytkös rokotetutkimuksiin, osaomistaja..lue tuolta ennenkuin sekin poistetaan.
Lastenlääkärit voivat mennä kouluille opastamaan vaikka sitä käsien pesua! Kouluilla tarvitaan nyt apua ohjeistuksissa ja valvonnassa.
Mä en osaa tehdä mitään ilman hallituksen ohjeistusta!
Mulla 250 oppilasta viikon aikana. Mieletön työn organisointi uudestaan, että saadaan edes vähän tämä koulu toimimaan. Ajattelin, että voisiko Andersson tulla kouluihin katsomaan, miten nämä päivät vedetään. Mun mielestä opet ja reksit eivät olisi tämän kevään jälkeen ansainneet tähän loppuun koko palan sekoittamista taas. Järjen kanssa tällä päätöksellä ei ole mitään tekemistä. Ja jos Andersson pelkää, että joku oppilas on kuollut, olisi sen tsekkauksen voinut tehdä helpommallakin. Sossu ja kuraattori käymään epäilyttävien tapausten koteihin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 250 oppilasta viikon aikana. Mieletön työn organisointi uudestaan, että saadaan edes vähän tämä koulu toimimaan. Ajattelin, että voisiko Andersson tulla kouluihin katsomaan, miten nämä päivät vedetään. Mun mielestä opet ja reksit eivät olisi tämän kevään jälkeen ansainneet tähän loppuun koko palan sekoittamista taas. Järjen kanssa tällä päätöksellä ei ole mitään tekemistä. Ja jos Andersson pelkää, että joku oppilas on kuollut, olisi sen tsekkauksen voinut tehdä helpommallakin. Sossu ja kuraattori käymään epäilyttävien tapausten koteihin.
Ymmärrän sua.
Mulla on tokaluokalla 21 oppilasta. Laskin, että jos jokainen oppilas pesee käsiä välitunnin jälkeen sen ohjeistuksen mukaisen 20 sekuntia JA saamme systeemin toimimaan täysin katkoitta ja sulavasti, menee käsien pesuun 7 minuuttia. Oppitunti kestää 45 minuuttia.
Etäopetus sen sijaan on sujunut omasta mielestäni tosi mukavasti. Ja huom!, itseäni se on työllistänyt huomattavasti enemmän kuin luokkaopetus, ja olen tehnyt sitä pääsääntöisesti livenä koululta, joten mistään omasta laiskuudestani ei ole kysymys. Minulla ei ole luokallani yhtään oppilasta, joka olisi jäänyt täysin tavoittamatta. Yksi ns. "huolioppilas" on, mutta hänenkin tekemiset jotenkin tiedän, olen vanhemmat tavoittanut ja mielestäni muutenkin vastuu tästä lapsesta on sosiaalitoimella (ja VANHEMMILLA!), ei ensisijaisesti minulla/koululla. On ollut kivaakin kehittää uudenlaisia työtapoja ja olen varma, että jotkut jutut jäävät elämään myös tavalliseen opetukseen.
Opettajat laitetaan lapsilaumojen sekaan epidemian aikaan, annetaan kova vastuu ja järjestely ja vielä haukutaan päälle. Lapset ovat viattomia tähän ja tiedän, että opet tekevät parhaansa, että kaikki menisi hyvin.
Tässä neuvoja ihan ilmaiseksi:
- Koulun alku ja välitunnit porrastetaan niin että vain osa lapsista kerralla käytävillä ja pihalla
- Hankitaan luokkiin isot pullot käsidesiä, annosteluun ei mene kuin pari minuuttia
- ruokailu luokissa
- luokissa pulpetit perinteisen mallin mukaan yksittäin riveihin, opettaja opettaa oman pöytänsä takaa, sujuu vähintään yhtä hyvin kuin etäopetus
Nyt rekseillä on 2 viikkoa aikaa tehdä käytännön järjestelyt, riittää kyllä jos halua löytyy.
Lastenlääkäreillä on kova kiima saada osinkoja rokotteesta.
Rokotetutkimus on tärkeintä!