Ai että remontointi on mukavaa!
Eka kierros jo maalia lattiassa, tulee kyllä maailman kaunein lattia. Uutta sohvaakin pitää alkaa katselemaan vanhan ja kulahtaneen tilalle, menee vähän sisustustakin uusiksi kun remontoi.
Aiheuttiko teillä korona remonttimyllerryksen? Mitä teitte?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
No ei niinkään remontointia, mutta perusteellista siivousta kyllä. Keittiön yläkaapit puhdistus vuorossa.
Tää idea lähti periaatteessa liikkeelle vähän perusteellisemmasta siivouksesta tuossa joulun alla... nyt sopivasti tuli tää korona niin löytyikin aikaa projektille. ap
Taas joku live-love-laugh-sisustaja pilaamassa lattiaa.
Oli tarkoitus maalata seiniä, mutta maalikaupassa oli niin paljon väkeä eikä myyjiä, joten lähdin sieltä maalittomana.
Minulla on tosi kulunut koivuparkettilattia. Voisikohan sen maalata? Haluaisin hioa ja lakata vain kuluneet kohdat, mutta kaikki sanoo ettei se tule onnistumaan. En toki odotakkaan, että lopputulos olisi täysi
huomaamaton.
Minulle on myös iskenyt remonttihulluus. Mökki on koronan aikana remontoitu lattiasta kattoon: vessa ja aurinkopaneeleilla toimiva suihku rakennettu, pintoja on maalattu oikein urakalla ja keittiöremonttia tehdään par’aikaa.
Seuraavaksi käyn pihan kimppuun: terassi ja terassikalusteet öljytään, pihamaa tasoitetaan, pesen jopa ison kallion puhtaaksi sammaleesta painepesurilla. Sitten alan istuttamaan kukkia ja pensaita.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku live-love-laugh-sisustaja pilaamassa lattiaa.
Anteeksi mikä sisustaja :D ? Ja miten pilaamassa? Maalaamisellako? Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulle on myös iskenyt remonttihulluus. Mökki on koronan aikana remontoitu lattiasta kattoon: vessa ja aurinkopaneeleilla toimiva suihku rakennettu, pintoja on maalattu oikein urakalla ja keittiöremonttia tehdään par’aikaa.
Seuraavaksi käyn pihan kimppuun: terassi ja terassikalusteet öljytään, pihamaa tasoitetaan, pesen jopa ison kallion puhtaaksi sammaleesta painepesurilla. Sitten alan istuttamaan kukkia ja pensaita.
Painepesuri on näppärä: samalla lähtee katto puhtaaksi sammaleesta ja seinät puhdistuu maalausta varten.
Jos aikaa jää tämän jälkeen, ajattelin kaivaa kallion esiin maakerroksen alta noin 10 m x 10 m pinta-alalta. Maata on puoli metriä. Kallion pinta on kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Oli tarkoitus maalata seiniä, mutta maalikaupassa oli niin paljon väkeä eikä myyjiä, joten lähdin sieltä maalittomana.
Minäkin kävin shoppailemassa K-Raudassa tänään. Maalin lisäksi mukaan tarttui 30 muuta asiaa. Osa heräteostoksia: keksin tarvitsevani juuri sitä työkalua, kun näin sellaisen hyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Muuten kuulostaa oikein hyvältä, mutta ei kannata poistaa sitä sammalta kalliosta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tosi kulunut koivuparkettilattia. Voisikohan sen maalata? Haluaisin hioa ja lakata vain kuluneet kohdat, mutta kaikki sanoo ettei se tule onnistumaan. En toki odotakkaan, että lopputulos olisi täysi
huomaamaton.
Tee testihionta ja lakkaus johonkin nurkkaan.
Miten kattolistat kiinnitetään seinän ja katon rajaan? En liimaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten kattolistat kiinnitetään seinän ja katon rajaan? En liimaa.
Nauloilla.
Minun stalkkerinaapureiden mielestä on mukavaa käyttää porakonetta pyhäpäivinä, niin mukavaa remontointi niiden mielestä on.
Vierailija kirjoitti:
huomaamaton.
Mikset samantien hio ja lakkaa koko parkettia eikä vaan niitä kuluneita kohtia?
Maailman syöpä on hyödyttömien ihmisten liika kulutus....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huomaamaton.Mikset samantien hio ja lakkaa koko parkettia eikä vaan niitä kuluneita kohtia?
Jep, niin kannattaa tehdä. En tiedä miten iso alue olisi kyseessä, mutta aika läikikäs kyllä tulee jos vain kuluneet kohdat lakkaa. En ehkä maalaisi parkettia. Meillä on lautalattia, se näyttää paremmalta maalattuna kuin lakattuna. Jos on vaikea laittaa kaikkia tavaroita pois tieltä koko parketin alueelta ja parketti jatkuu toiseen huoneeseen ilman kynnystä, voi johonkin parketin loogiseen "katko"kohtaan tehdä "taakin", esim. eteisen ja olkkarin väliin. Onhan siinä hommaa niitten tavaroitten hiissaamisessa, mutta uskoisin, että lopputulos on vaivan arvoinen.
Me ehdittiin tilata keittiöön muutama uusi kaappi ennen koronapandemian alkua. No, silloin oli helmikuussa sahureitten lakko ja kaapit myöhästyi monta viikkoa sovitusta toimitusajasta, joka oli talvilomaa. Nyt kuukauden nyhertämisen jälkeen alkaa olla valmista, tosin kun toimisto on siirtynyt tänne kotinurkkiin, etätöissä ei paljon remonttia tehdä eli tätä on tehty lähinnä viikonloppuisin.
No ei niinkään remontointia, mutta perusteellista siivousta kyllä. Keittiön yläkaapit puhdistus vuorossa.