Korona vasta-aine tilanne
Uutisten mukaan ensimmäisestä 500 erästä, on löytynyt YKSI näyte jossa on vasta-ainetta.
Ett kuinkahan levittäytynyt tauti on? Joku tässä ei nyt täsmää
Kommentit (8)
Tämähän tarkoittaa yksi sairastanut 500 kohti, vai pistäisikö sanoa 999 kohti.
Kuulostaa aika pieneltä määrältä.
Tartunnan saaneet ei mene testeihin. Miksi menisi jos tietää sairastaneensa? Lisäksi julkinen sheimaus jos paljastut taudin kantajaksi tai sen sairastaneeksi. Itse en mene jos kutsutaan. Ole saanut jo senverran kakkaa niskaan kun olen kertonut korona sairastumisestani.
Pitäkää testinne! Emme ole koekaniineja.
t. entinen Korona-potilas
Hyvin kuvaa tilannetta. THL kuvittelee tautia lieväksi ja että se sairastetaan oireettoma. Näin on 10-20% kohdalla. THL luulee että niitä olisi oireettomia olisi 90% ja vakavia vain vähän. Kuolleisuus tautiin on oikeasti 1-3% eikä 0,1%, mitä THL:n Mika Salminen kuvittelee.
Olisi kiva tietää näkyykö taudin todistetusti sairastaneilla aina vasta-aineet ja jos näkyy niin kuinka nopeasti.
Tiedän monta henkilöä jolla on ollut ihan yks yhteen koronan oireet ja pitkä sairastettu tauti maaliskuussa mutta kun ovat menneet vasta-ainetesteihin niin tulos on negatiivinen. En jaksa mitenkään uskoa että kellään näistä ei ole ollut koronaa ja vasta-ainetesti tehtiin 2-3 viikkoa sairauden jälkeen. Oliko se liian aikaisin? Eikö testi ole tarkka?
Eli nyt olisi kiva jos testaisivat vasta-aineet niiltä jotka ovat saaneet alunperin positiivisen testituloksen koronatestistä. Näyttävätkö nämä vasta-ainetestit positiivista heille??? Näitä sairastaneita kun ei nykyisin testata automaattisesti vasta-aineiden varalle.
WHO sanoi, ettei immuniteettia välttämättä tule, siksi vasta-aineita ei ehkä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Tartunnan saaneet ei mene testeihin. Miksi menisi jos tietää sairastaneensa? Lisäksi julkinen sheimaus jos paljastut taudin kantajaksi tai sen sairastaneeksi. Itse en mene jos kutsutaan. Ole saanut jo senverran kakkaa niskaan kun olen kertonut korona sairastumisestani.
Eikös tähän kutsuta satunnaisia ihmisiä ? Ei kai tähän testiin itse hakeutuva, vai olenko nyt ihan väärässä.
Onhan tuo jollakin tavalla linjassa rekisteröityihin tautitapauksiin. Lisäksi ilmeisesti kaikki ei tuota merkkiaineita. Myös suomessa käytettävä testi oli selektiivinen juuri tietylle virustyypille. Muuttujia on paljon mutta, yhtä kaikki - kansa ei ole merkittävästi vielä sairastunut koronaan.