Lapsena kaltoinkohdellut ja puolison löytäneet
Haluan että lapsena tavalla tai toisella kaltoinkohdelluksi tulleet aikuiset olette onnistuneet löytämään kumppanin ja normalisoimaan tunne-elämänne lapsuuden kokemustenne jälkeen?
Itselle tuntuu mahdottomalta tehtävältä, vaikka tiedostan täysin, että kyse on vain lapsuuden traumoista ja vanhoista käytösmalleista voisi oppia eroon, mutta en silti kykene vain jostain kumman syystä solmimaan ihmissuhteita, olemaan kiinnostunut muista ihmisistä vaan sisimmässäni on aina kaiku siitä mitä olen lapsena kokenut, jatkuvaa henkistä pahoinpitelyä pikkulapsesta täysi-ikäisyyteen ja kaikkien henkisten tarpeiden laminlyöntiä.
Onko tällaisten kokemusten jälkeen edes mahdollista löytää tasapainoinen parisuhde, haluan kuulla esimerkkejä ihmisiltä joilla tämä on onnistunut!
Kommentit (2)
Mulla myös pitkä parisuhde narsistin kanssa. Ongelmana puolisoa etsiessä oli se, että jos huomasin toisessa epävarmuutta, koin sen ahdistavana, enkä pystynyt kiinnostua. Ehkä koin heikkouden näyttävän ihmisen ei turvalliseksi. Herätti tiedostamatta saman turvattomuuden, mitä olin lapsena kokenut. Narsisti antoi alussa tasapainoisen ja rauhallisen kuvan itsestään ja olin myyty. Toivon että pääsen suhteesta ja löydän normaalin, tasapainoisen suhteen.
Kauan siinä kesti, narsisseja on ollut kumppaneina useita, joiden kohdalla on ollut parisuhdeväkivaltaa, päihteitä....
Oon näissä suhteissa menettänyt luottotiedot, antanut lapsen adoptioon (mikä oli ainoa järkevä päätös, että lapsi ei ole joutunut kokemaan perheväkivaltaa) , ajautunut pitkäaistyttömäksi.. Nyt on ensimmäinen pitkä suhde ja kumppani joka tuntuu ymmärtävän, hänen lähtökohtansa ovat olleet myös erittäin huonot.