Onko sinua työpaikkakiusattu? Keskustellaan!
https://luontaisettaipumukset.fi/2019/05/16/miksi-aikuisten-tyopaikkaki…
Mua on jätetty aina työpaikoilla ulkopuolelle ja tehty selvää vahinkoa. Yhdestä työnantajasta vihdoin tehty rikosilmoitus joka on mennyt eteenpäin.
Mikä tarve on aina ottaa jonkun silmätikuksi? Mitä se sinua ärsyttää miltä joku näyttää, puhuu, tekee, pukeutuu? Miksi pitää rangaista ihmistä noin julmasti jättämällä hänet ulkopuolella? Onko teidän mielestänne tervettä?
Kommentit (44)
Kiusaaminen on meidän työpaikalla hyvin hienovaraista, välillä saa alentuvia kommentteja, välillä oma työ mitätöidään. Esimies on kuitenkin taitava, ei hän huuda tai pilkkaa suoraan. Uutta työtä hakemassa.
Itselleen firman omistaja siinä kiusaa teki. Ainoa tuottava työntekijä, eli minä olin hänen ja toisen duunarit silmätikku kunnes otin loparit. Firma kituutti muutaman kuukauden ja konkurssi tuli. Ostin pesästä pilkkahinnalla paljon hyvää tavaraa.
Olen aina ollut herkkä, mutta iloinen ja avoin tyyppi. Mua on kiusattu yläasteella, ammattikoulussa, eri työharjoittelussa ja jokaisessa työpaikassa missä olen ollut. Olen 35 vasta ja nykyään työkyvytön. En enää uskaltaisi mennä töihin mutta mielenterveys meni.. Koin burnoutteja ainakin kahdesti, kärsin voimakkaasta ahdistuksesta, paniikkihäiriöstä ja masennuksesta kokemusteni takia. Nykyään ne ovat hiukan helpottaneet koska ei enää tarvitse mennä töihin. Mutta paskaahan tämä on.
Tämän takia olen mieluummin työtön tai teen työtä kotoa käsin. Ei ole järkeä itseään kituuttaa tuon takia. Olenko mieluummin köyhä kuin kiusattu? Pirun helppo valinta!
Tullaan koko elämämme loppuun asti olemaan töissä niin onko liikaa vaadittu että olisi hyvä työilmapiiri? Mutta jos kerran on liikaa vaadittu niin kiitos jään kotiin.
Oma äitini on ollut samassa työpaikassa terveysalalla koko elämänsä ajan ja muutamia vuosia sitten sanoi että häntä on aina siellä kiusattu ja ihmettelen miksi on viitsinyt pysyä samassa työpaikassa noinkin kauan. En ymmärrä. Tosin tuntuu että jättää varmaan jotain sanomatta sillä äitini on aika voimakas persoona niin mahdollista että ihmiset kokevat itsensä uhatuksi hänen seurassaan. Ei minullakaan mukavaa lapsuutta ollut juurikin äidin aggressiivisen tempperamentin takia. Kiusaamiset on aina aika hankalia nähdä kokoaisuutena kuka kohtelee ketä huonosti.
Mutta oli kiusaamista tai ei en halua itselleni samaa kohtaloa että ome työpaikan ilmapiiri on myrkkyä