G: Meneekö peruskouluikäinen lapsesi kouluun 14.5 alkaen
Kiinnostaa millainen jakauma täällä on.
Itselläni ei ole enää kouluikäistä lasta, mutta olisin ollut varmaan peloissani tästä päätöksestä.
Jos vielä viitsit vastata, että kuuluuko lapsi/ muu perheenjäsen riskiryhmään
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Menee, nyt. Mutta syksyllä pitää miettiä. Peruskoulun 8-luokkalainen on sanonut, että kotona kaikessa rauhassa onkin ollut helpompi keskittyä tehtäviin kuin koululuokan hälinässä. Harrastuksiin on ikävä, kouluun ei. Jos haluaa suorittaa ysiluokan kotoa käsin niin mikä ettei? Toimii hyvin itsenäisesti, mutta pystyn tarvittaessa auttamaan.
Tajuatko, että se on kuitenkin vähän eri asia syksyllä kun ei ole enää etäopetusta, vaikka kuinka "itsenäinen" olisi. Ei tule edes mitään tehtävälistoja Wilmassa. Te vanhemmat olisitte silloin virallisesti kotikoulun opettajia ja vastuussa kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee, nyt. Mutta syksyllä pitää miettiä. Peruskoulun 8-luokkalainen on sanonut, että kotona kaikessa rauhassa onkin ollut helpompi keskittyä tehtäviin kuin koululuokan hälinässä. Harrastuksiin on ikävä, kouluun ei. Jos haluaa suorittaa ysiluokan kotoa käsin niin mikä ettei? Toimii hyvin itsenäisesti, mutta pystyn tarvittaessa auttamaan.
Tajuatko, että se on kuitenkin vähän eri asia syksyllä kun ei ole enää etäopetusta, vaikka kuinka "itsenäinen" olisi. Ei tule edes mitään tehtävälistoja Wilmassa. Te vanhemmat olisitte silloin virallisesti kotikoulun opettajia ja vastuussa kaikesta.
So what. Ainakin meillä olen itse joutunut koko yläasteajan opettamaan lapseni, koska nykyään koulu on yhtä puuhakerhoa ja vaatimustaso laskenut kuin lehmänhäntä. Lukiossa sitten on asiat vähän paremmin.-eri
Ei todellakaan mene. Yksi riskiryhmään kuuluva perheessä.
Menevät. Minä kuulun riskiryhmään, muu perhe ei. Olen koko ajan hoitanut potilaita Helsingissä isossa sairaalassa, monia koronaepäilyjäkin joten ei kovasti hetkauta mun tartuntariskiä vaikka lapset menevätkin kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on laitonpoissaolo, jos ei mene se taas tietää todistuksen arvosanojen laskua.
Eihän se mikään laiton poissaolo ole, jos kysyy Wilmassa luvan. Saahan muutenkin olla pois, jos siis anoo poissaololupaa Wilmassa.
Vanhempien ilmoituksella voi olla poissa myös "sairauden" takia. Tähän ei mitään lupia tarvitse.
Kannattaa tosiaan opettaa lapsille heti pienestä pitäen, että ”sairauden” takia voi olla tervekin menemättä kouluun. Osaavat sitten saikuttaa aina kun ei huvita aikuisenakaan töihin lähteä.
Ei mene koska perheessä on tavallista ärhäkämpää ja pitkäkestoisempaa hengitystieinfektiota, saattaa olla koronaa. Ei siis tietenkään ole koska olemme noudattaneet viranomaisohjeita, mutta tuo on selityksemme parin viikon poissaololle. Jos joku tulee kotiin tarkistamaan asiaa, niin yskin jo ovella niin maan perkeleesti päin näköä.