Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Meneekö peruskouluikäinen lapsesi kouluun 14.5 alkaen

Vierailija
29.04.2020 |

Kiinnostaa millainen jakauma täällä on.
Itselläni ei ole enää kouluikäistä lasta, mutta olisin ollut varmaan peloissani tästä päätöksestä.

Jos vielä viitsit vastata, että kuuluuko lapsi/ muu perheenjäsen riskiryhmään

G: Meneekö peruskouluikäinen lapsesi kouluun 14.5 alkaen

Vaihtoehdot

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti annan lasten päättää itse.

Koska lapsista nuorinkin jo 6 luokalla. Yksi lapsista kuuluu riskiryhmään. Samoin perheen äiti. Mutta sen verran lieviä riskiryhmäläisiä että ei selkeää merkitystä. Lisäksi lapset ovat hoitaneet omatoimisesti etäkoulun ja ovat pitäneet siitä. Toisaalta tapaavat hoitaa normaalikoulunkin omatoimisesti ja hyvin. Eli palkkiona saavat itsekkin vaikuttaa päätöksiin (veikkaan että kaksi vanhinta haluaa jäädä kotiin ja nuorin mennä kouluun). Sopii minulle koska nuorin pienessä koulussa jossa tartunnan riski huomattavasti pienempi.

Etkö jumalauta ymmärrä, ettei tuollaisesta asiasta lapset päätä itse tai jätä menemättä kouluun sillä perusteella, "koska ovat tykänneet etäopetuksesta"? Kun hallitus on päättänyt, että kouluun mennään normaalisti 14.5 alkaen, niin silloin toimitaan niin!

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006491544.html

"Opetusministeri Li Andersson: Oppilaan poissaololupa on erikseen anottava, muuten kyseessä on luvaton poissaolo."

Mitä tuosta sinä tai monet muutkaan tällä palstalla eivät ymmärrä?

Lapsethan jos saisivat päättää, niin ei mentäisi varmaan kouluun koko lukuvuonna lainkaan, oli koronaa tai ei.

Koulujen avaamisen vastustajista olen ainakin tällä palstalla havaitsevani vain ja ainoastaan haluttomuutta koulunkäyntiä kohtaan sen sijaan, että sitä perusteltaisiin aidon oikeasti koronariskillä.

Koulu on lasten työtä! Ettekö te sitä ymmärrä?

Koulua on 9 pöivää.

On ihan normaalia hakea siihen lomaa. Monet lomailee paljon pidempiäkin aikoja.

Vierailija
22/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa, että kun koulut ovat auki, opettajat eivät anna etäopetusta. Jos lapsi ei mene kouluun, vanhemman pitää hoitaa opetus. Tai sitten voi palkata yksityisopettajan.

Ei siellä koulussa mitään opetusta ole kahden viimeisen viikon aikana. Itse ajattelin näyttää tylsiä dokumentteja koko kaksi viikkoa, jos edes töihin menen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on laitonpoissaolo, jos ei mene se taas tietää todistuksen arvosanojen laskua.

Älä naurata.

Ihan luvalla saa loman.

Ja arvosanat annettu jo tuolloin

Vierailija
24/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ne siinä kahdessa viikossa oppii? Hauki on kala ja hyvää kesälomaa. Ihan turhia riskejä muutaman viikon takia.

Vierailija
25/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi tuonikäinen lapsi niin menisi.

Vierailija
26/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menee ja odottaa todella paljon koulun alkua. Emme tunne ketään riskiryhmäläisiä, olemme itse töissä sairaalassa.

Vierailija
27/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kouluun normaalisti

Vierailija
28/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee tietysti

Vierailija
29/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa.

Kolme lasta, kaikki perheessä jollain tavoin riskiryhmää.

Vierailija
30/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu voi tulla tarkastamaan mutta epätodennäköistä ette tulisi.

Vierailija
31/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voisi laittaa paikkakunnan. Vaikuttaa ehkä ajatuksiin.

Tampereella laitan lapset turvallisin mielin kouluun.

Vierailija
32/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri Li Andersson sanoi astudiossa, että "kouluun ei saa mennä, jos on minkäänlaisia flunssanoireita".

Aika monella vastuullisen perheen jäsenellä taitaa olla.

Kouluun menevät nyt varmaan vain ne ongelmaperheiden lapset, ehkä se oli hallituksen tarkoituskin. Ikäänkuin erotellaan jyvät akanoista ja tavataan livenä ne lapset, joiden perheillä on ollut heikoimmat olosuhteet etäkoukun aikaan.

Vierailija
33/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene. Olen totaali-yh ja kuulun riskiryhmään.

Karsea tilanne. Mites lapsen sosiaaliset kontaktit?

Vierailija
34/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa, että kun koulut ovat auki, opettajat eivät anna etäopetusta. Jos lapsi ei mene kouluun, vanhemman pitää hoitaa opetus. Tai sitten voi palkata yksityisopettajan.

Eipä meillä ole 1.luokkalaisella ollut etäopetusta tähänkään asti eli ei mitään muutosta. Eikä mene siis kouluun.

Vierailija
35/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti annan lasten päättää itse.

Koska lapsista nuorinkin jo 6 luokalla. Yksi lapsista kuuluu riskiryhmään. Samoin perheen äiti. Mutta sen verran lieviä riskiryhmäläisiä että ei selkeää merkitystä. Lisäksi lapset ovat hoitaneet omatoimisesti etäkoulun ja ovat pitäneet siitä. Toisaalta tapaavat hoitaa normaalikoulunkin omatoimisesti ja hyvin. Eli palkkiona saavat itsekkin vaikuttaa päätöksiin (veikkaan että kaksi vanhinta haluaa jäädä kotiin ja nuorin mennä kouluun). Sopii minulle koska nuorin pienessä koulussa jossa tartunnan riski huomattavasti pienempi.

Etkö jumalauta ymmärrä, ettei tuollaisesta asiasta lapset päätä itse tai jätä menemättä kouluun sillä perusteella, "koska ovat tykänneet etäopetuksesta"? Kun hallitus on päättänyt, että kouluun mennään normaalisti 14.5 alkaen, niin silloin toimitaan niin!

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006491544.html

"Opetusministeri Li Andersson: Oppilaan poissaololupa on erikseen anottava, muuten kyseessä on luvaton poissaolo."

Mitä tuosta sinä tai monet muutkaan tällä palstalla eivät ymmärrä?

Lapsethan jos saisivat päättää, niin ei mentäisi varmaan kouluun koko lukuvuonna lainkaan, oli koronaa tai ei.

Koulujen avaamisen vastustajista olen ainakin tällä palstalla havaitsevani vain ja ainoastaan haluttomuutta koulunkäyntiä kohtaan sen sijaan, että sitä perusteltaisiin aidon oikeasti koronariskillä.

Koulu on lasten työtä! Ettekö te sitä ymmärrä?

Erinomaisen hyvin ymmärrän. Ja ymmärrän senkin, että voin hakea lapsilleni joko lomaa tai ilmoittaa heidät kotikouluun. Ja mun lapsetkin ymmärtää tämän, sinä ilmeisesti et?

Kyllä muuten meilläkin keskustellaan asiasta lasten kanssa ja otetaan huomioon tässäkin heidän omat mielipiteensa.

Vierailija
36/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan niille perheille jotka jättää lapset kotiin joku kotiin tarkistamaan perhetilanteen?

Niin että kun ei muuten saada tartutettua, niin laitetaan kiertolainen ovelta ovelle.

Vierailija
37/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidesluokkalainen tyttäremme on jo viikkokausia tse hinkunut takaisin kouluun, joten menee, jos koulu tosiaan aukeaa.

Vierailija
38/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene. Suomessa on oppivelvollisuus, ei koulupakkoa. Opetan itse.

Vierailija
39/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevät. Itse olen diabeetikko.

Vierailija
40/66 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene. Pääkaupunkiseutu. Koulu on sujunut kotona hyvin. Opetetaan kotona jos muu ei auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi