Sanokaas, mikä on erikoislääkärin perustyöajan palkka HUS:ssa/TYKS:ssä
Olisko jotain 5400-5600 €? Kokemuslisät ja päivystykset yhdessä lisäävät kk-palkkaa tuosta tietty pari tonnia ylöspäin.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kannattaa kouluttautua erikoislääkäriksi, kun yleislääkäritaustaiset tienaavat enemmän terveyskeskuksessa?
Oletko kuullut yleislääketieteen erikoislääkäreistä? Moni erikoistuu terkkapuolella siihen. Erikoistumisopinnot tulee itsestään siinä työnteon ohessa. Sairaalassa pitää pyörähtää vuoden pari.
Yleislääkäri tietää kaiken muttei osaa mitään
Kirurgi osaa kaiken muttei tiedä mitään
Psykiatri ei tiedä eikä osaa mitään
Patologi tietää ja osaa kaiken mutta on aina myöhässä
Vierailija kirjoitti:
Teen erikoislääkärin vakanssilla/sijaisena työtä, olen vielä kuitenkin erikoistuvan vaiheen lääkäri. Evalin perustyöajan palkka oli n. 4500 €. Nyt el-vakanssilla ollessani perustyöajan palkka noin 5500 €. Noissa palkoissa yksi kokemuslisä sisällytettynä. Tohon perustyöajan palkkaan tulee lisänä päivystyskorvaukset, lausuntopalkkiot & lisätyöstä palkka. Yhteensä noista jotain muutama tuhat euroa peruspalkan päälle.
Miksi lääkäreille maksetaa erillisiä palkkioita lausunnoista tai toimenpiteistä? Nehän kuuluvat normaaliin työnkuvaan. On uskomatonta miten röyhkeästi lääkärien sallitaan rahastaa yhteiskuntaa. Lääkäreille on ominaista laiskuus ja röykeys. Myöskään mitään todellista vastuuta hoitovirhesitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen erikoislääkärin vakanssilla/sijaisena työtä, olen vielä kuitenkin erikoistuvan vaiheen lääkäri. Evalin perustyöajan palkka oli n. 4500 €. Nyt el-vakanssilla ollessani perustyöajan palkka noin 5500 €. Noissa palkoissa yksi kokemuslisä sisällytettynä. Tohon perustyöajan palkkaan tulee lisänä päivystyskorvaukset, lausuntopalkkiot & lisätyöstä palkka. Yhteensä noista jotain muutama tuhat euroa peruspalkan päälle.
Miksi lääkäreille maksetaa erillisiä palkkioita lausunnoista tai toimenpiteistä? Nehän kuuluvat normaaliin työnkuvaan. On uskomatonta miten röyhkeästi lääkärien sallitaan rahastaa yhteiskuntaa. Lääkäreille on ominaista laiskuus ja röykeys. Myöskään mitään todellista vastuuta hoitovirhesitä ei ole.
Minäkin olen aina ihmetellyt termiä "toimenpidepalkkio". Ikään kuin peruspalkka maksetaan siitä, että suvaitsee saapua työpaikalle, ja sitten maksetaan ekstraa, jos vieläpä jaksaa jotain tehdä siellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen aina ihmetellyt termiä "toimenpidepalkkio". Ikään kuin peruspalkka maksetaan siitä, että suvaitsee saapua työpaikalle, ja sitten maksetaan ekstraa, jos vieläpä jaksaa jotain tehdä siellä!
Meillä on hyvä ammattiliitto.
Toimenpidepalkkioista tulee huomattava summa lisää palkkaan kuukaudessa, itselläni se vaihtelee 700-1000 euron välillä.
Tyksissä erikoislääkärin peruspalkka n. 5400 €. Tuohon työkokemuslisät tuovat korotusta ad n. 400 €. Päivystyksistä sitten parhaimmillaan reilu 3000 € lisää palkkaan.
Itse sain HUS:sta 3300 e / kk lääkärinä. Erikoistuva, kokemusta oli 3 vuotta, mutta iso osa ennen valmistusmista, joten sitä ei laskettu. Päivystyskorvaukset olivat 22 e /h ja siihen jotakin kunnallisia kertoimia riippuen vuorokauden ajasta tai viikon päivästä. HUS:ssa on huonoin palkka lääkärille koko Suomessa. Olen tehnyt hoitajana aikaisemmin HUS:lle töitä ja koska kyseessä oli vuorotyö, niin hoitajan palkka oli korkeampi kuin lääkärin päivätyöpalkka.
Vierailija kirjoitti:
Toimenpidepalkkioista tulee huomattava summa lisää palkkaan kuukaudessa, itselläni se vaihtelee 700-1000 euron välillä.
Siis jokaisen hoitopalautteen kirjoittamisesta saa erikseen palkkion????
Sehän selittääkin sitten systeemiä paljon: mikään ei tule muuttumaan:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4077147/kayvatko-laakarit-itse-koskaan-…?
Oma palkkani erikoislääkärinä (HUS) on 5300 euroa/kk lisien kanssa. Mitään lisäpalkkioita en saa. En myöskään erikoisalastani johtuen päivystä. Työkokemusta on hieman yli 20 vuotta, josta erikoislääkärinä 15 vuotta.
Minä KTM tienaan yli sata tonnia vuodessa, ei alaisia eikä vastuuta kenenkään hengestä ja työtunnit käytännössä aina klo 9 ja 19 välissä. Lääkäreille soisin kyllä isomman palkan kuin mikä tässä on kuvattu, työn vastuullisuus kuitenkin ihan omaa luokkaansa. Yksityiseltä puolelta varmaan toki saa sitten toisen mokoman lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden kokonaisbrutto jotain 8500 € tänä vuonna. Tossa siis peruspalkka, päivystyskorvaukset, lausuntopalkkiot ja lisätyön palkka.
Millaisella keskimääräisellä viikkotuntimäärällä?
Vieläkö joku ihmettelee, että lääkäriaikoja on vaikea saada? Jos puolikkaallakin työajalla saa normi-korkeakoulutetun ihmisen täyden palkan 3500-4500 /kk.
Vierailija kirjoitti:
Minä KTM tienaan yli sata tonnia vuodessa, ei alaisia eikä vastuuta kenenkään hengestä ja työtunnit käytännössä aina klo 9 ja 19 välissä. Lääkäreille soisin kyllä isomman palkan kuin mikä tässä on kuvattu, työn vastuullisuus kuitenkin ihan omaa luokkaansa. Yksityiseltä puolelta varmaan toki saa sitten toisen mokoman lisää?
No ei nyt ihan toista mokomaa lisää. Ei erikoislääkäreillä ole joka päivä vastaanottoa yksityisillä lääkäriasemilla, toisilla on vain pari kertaa kuussa, tai kerran viikkossa.
Erikseen sitten kokonaan ne yksityislääkärit jotka ovat yksityisessa lääkärikeskuksessa kokokaan töissä.
Ja ne lausunnon kirjottamiset eivät ole mitään tuosta vaan vetäisyjä.
Ne ovat asiantuntijan lausuntoja jotka vaikuttavat potilaan saamiin hoitoihin ja etuuksiin.
Ne on laadittava tarkkaan ja huolellisesti ja punniten.
Koska työehtosopimuksissa on määritelty lausunnot ja lääkärintodistusten maksut erikseen.
Myös terveyskeskuksessa pitää maksaa lääkärintodistus erikseen tiettyihin tarkoituksiin.
Tyksissä erikoislääkärin peruspalkka on 5400 € plus työkokemuslisät enimmillään 8 % eli tuohon noin 430 € päälle. Päivystyksistä, lausunnoista ja lisätyöstä voi saada noihin päälle 0-5000 € kuukaudessa. Isoimmillaan erikoislääkärin kokonaisansiot TYKSissä kuukaudessa jotain reilu 10 000 €, jos kaikki työkokemuslisät ja päivystää suht’ paljon.
Erikoislääkärin perustyöajan palkka noin 5300-5400 euroa. Tuohon työkokemuslisät, päivystykset jne. voi tuoda monta tuhatta euroa lisää.
Joku helv. psykiatri taas valittamassa. Teidän "tiede" on täyttä paskaa. Suurimmaksi osaksi paskan puhumista ja analysointeja jota kuka tahansa voisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Tyksissä erikoislääkärin peruspalkka n. 5400 €. Tuohon työkokemuslisät tuovat korotusta ad n. 400 €. Päivystyksistä sitten parhaimmillaan reilu 3000 € lisää palkkaan.
Kannattaa päivystää siis, mutta sitten ei valitella palkasta.
kokenut erikoistuva 4200,. Eli sellainen 15 vuotta opiskeluja ja duunia.
Palkan takia ei missään nimessä. Olin palkkahistoriani huipulla vastavalmistuneena terkkarissa. Työ yliopustosairaalassa on vaan omasta mielestäni niin paljon kivempaa, vaikka kk-palkka on jopa useita tonneja pienempi.