Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona ei leviä armeijassa?

Vierailija
29.04.2020 |

Sehän se tautipesäke yleensä on. Oon alkanut ajatella, että tämä on vain helposti leviävä ja tavanomaista ärhäkämpi flunssa, mutta työikäistä väestöä kaatuu aika vähän. Rajoituksia saa mielestäni purkaa, ihmisten vain pitää muistaa pestä käsiään edelleen ja tiivishenkisten tapahtumien aika ei vielä ole. Ruokapaikat turvavälein voisi aueta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt minäkin. Yleensä influenssaepidemiat leviävät tehokkaasti armeijassa, nyt ei ole varuskunnista kuulunu lähestulkoon mitään (ihan viime päivinä yksi tapaus Kainuun prikaatissa).

Vierailija
2/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt minäkin. Yleensä influenssaepidemiat leviävät tehokkaasti armeijassa, nyt ei ole varuskunnista kuulunu lähestulkoon mitään (ihan viime päivinä yksi tapaus Kainuun prikaatissa).

Jos ne meni sinne ennen pandemiaa ei välttämättä leviä sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti näyttävät lomilla kulkevan.

Vierailija
4/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan normaalisti. Ovat pitempään kiinni kerralla ja vastaavasti pitempään lomilla. Porukka on lisäksi jaettu useampaan osastoon, jotka eivät ole tekemisissä keskenään.

Juuri siksi ettei mahdollinen tartunta leviä koko varuskuntaan.

Vierailija
5/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukkaa on karanteenissa koska lomilta tuli yksi Korona potilas.

Vierailija
6/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se leviä kun on käsketty olla levittämättä.

Vierailija
7/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se nähdään mihin kaikkeen sadeviitta pystyy.

Vierailija
8/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun tää epidemia alkoi, niin kauhulla muistan miettineeni, että tämä iskee vielä rajusti varuskuntiin. Mutta eipä näköjään. Ja hyvä niin.

Vierailija
9/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuun prikaatissa 18 karanteenissa, yksi sairastunut.

Vierailija
10/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kainuun prikaatissa 18 karanteenissa, yksi sairastunut.

Korjaus, 44 karanteenissa.

Vierailija
11/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokapaikat turvavälein voisi aueta.

Luuletko että turvavälejä noudatettaisiin? Ruokakaupassakin se näyttää olevan kovin vaikeaa.

Vierailija
12/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan normaalisti. Ovat pitempään kiinni kerralla ja vastaavasti pitempään lomilla. Porukka on lisäksi jaettu useampaan osastoon, jotka eivät ole tekemisissä keskenään.

Mutta silti aina ryhmässä toimitaan yhdessä, vaikka siis porukka onkin eri "vuoroihin" jaettu. Ei silti ole edes yhden ryhmän sairastumisia mielestäni uutisoitu kuin tuo yksi Kainuun prikaatin tapaus, jossa 1 varusmiehellä on todettu korona. Joku toinen tapaus oli ihan alkuaikoina, jossa ilmeisesti varusmies oli lomalla todettu positiiviseksi eikä sitten palannut varuskuntaan ennen kuin se oli turvallista.

Vierailija
13/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse asiassa tuntuisi, että nuo pidemmät lomat ovat "otollinen tilaisuus" saada koronatartunta ja viedä se omaan ryhmäänsä varuskunnassa. Mutta ilmeisesti sitten joko ovat lomillakin kunnolla karanteenissa tai sitten se ei vain jostain syystä leviä niin helpoisti.

Olikohan se kierto nyt tyyliä 2 viikkoa kiinni - viikko lomalla tai jotain vastaavaa. Tavalliset inttilomathan alkavat perjantaina ja päättyvät sunnuntaina.

Vierailija
14/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja itse asiassa tuntuisi, että nuo pidemmät lomat ovat "otollinen tilaisuus" saada koronatartunta ja viedä se omaan ryhmäänsä varuskunnassa. Mutta ilmeisesti sitten joko ovat lomillakin kunnolla karanteenissa tai sitten se ei vain jostain syystä leviä niin helpoisti.

Olikohan se kierto nyt tyyliä 2 viikkoa kiinni - viikko lomalla tai jotain vastaavaa. Tavalliset inttilomathan alkavat perjantaina ja päättyvät sunnuntaina.

Eiköhän sotilaat osallistu näihin satojen autojen kokoontumisiin muiden nuorien kanssa. Eivätkä pysy autoissa vaan parveilevat isoilla parkkipaikoilla.

Vierailija
15/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nyt vasta leviäminen kasarmeilla alkaa. Samoin kuin vokeissa.

Vierailija
16/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei leviäisi jos joku saisi tartunnan, mutta ei ole pahemmin ilmennyt tartuntojakaan, jotka edes voisivat leviä.

Korona tuntuu olevan huonommin tarttuva kuin normaali kausi-influenssa ja menehtyneitäkin on vähemmän.

Vierailija
17/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokapaikat turvavälein voisi aueta.

Luuletko että turvavälejä noudatettaisiin? Ruokakaupassakin se näyttää olevan kovin vaikeaa.

Eipä ravintoloissa yleensä ole tapana asiakkaiden pöytiä siirrellä. Ravintola voi siis itse päättää pöytäkuntien etäisyydet toisiinsa.

Vierailija
18/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi leviäisi? Ei se tunnu leviävän edes kreikan turvis-leireillä.

Katsos kun jonku pitää viedä se tauti sinne jotta leviäminen alkaisi. Eristys "sivistyksestä" pitää turvassa.

Vierailija
19/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varusmiehet ovat iältään aika kaukana riskiryhmästä.

Todennäköisesti leviää myös armeijassa, mutta vähäoireisena

Vierailija
20/24 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varusmiehet ovat iältään aika kaukana riskiryhmästä.

Todennäköisesti leviää myös armeijassa, mutta vähäoireisena

Oletettavasti armeijassa olisi aika matala kynnys testata vähäoireisetki ja asettaa ryhmiä karanteeniin. Ja vain yhdestä tartunnan aiheuttamasta karanteenista on uutisoitu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän