Tosi rakkaus odottaa
Jos täällä on joitakin jotka ovat pidättäytyneet seksistä ennen avioliittoa niin olisi kiva kuulla mitä hyötyjä ja haittoja siinä on? Kannattaako odottaa avioliittoon?
Kommentit (31)
Olen pidättäytynyt seksistä ennen avioliittoa. Omasta mielestäni kannattaa odottaa avioliittoon, kyse on kuitenkin ainutkertaisesta asiasta. En osaa nähdä tätä kuitenkaan hyötyjen/haittojen kautta, kyse on suuremmasta.
Ei kannata. Ei kukaan osta sikaakaan säkissä tai autoa ilman koeajoa. Seksi kuuluu parisuhteeseen, avioliitto on sitten asia erikseen. Ei sillä ole mitään tekemistä seksielämän kanssa.
Kannattaa odottaa tasan siihen asti kunnes tulee sellainen tilanne jossa itse haluaa seksiä.
Seksi on aina moraalisesti oikein, kun aikuiset ihmiset nauttivat siitä yhdessä vapaaehtoisesti, eivätkä ole seksuaaliseen yksiavioisuuteen perustuvassa suhteessa jonkun toisen kanssa.
Avioliitto on taloudellinen sopimus, ilmeisesti jotkut vaativat taloudellisen sopimuksen ennen yhdyntää ja pitävät itseään moraalisesti muita ylempinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Ei kukaan osta sikaakaan säkissä tai autoa ilman koeajoa. Seksi kuuluu parisuhteeseen, avioliitto on sitten asia erikseen. Ei sillä ole mitään tekemistä seksielämän kanssa.
Vertaat sikaa elämänkumppaniin? Ehkä et osallisu tähän keskusteluun.
Vasta papin aamenen jälkeen. Ja silloinkin vain lisääntymis tarkoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei sinunkaan kannata, kun et osaa suomalaisia sanontoja, eikä älykkyyskään taida olla vahvin piirteesi.
Olen sitä mieltä, että tämä on niitä asioita, joka jokaisen olisi syytä päättää ja valita itse. En usko, että seksi muuttuu toiseksi sillä, että menee avioliittoon. Mutta ilman erityistä vakaumusta ja ilman, että olisin erityisen ujo tai muuton syrjään vetäyyvä, saati etäämmällä muista asuva ja elävä olen ollut koko ikäni harrastamatta seksiä kumppanin kanssa. Näinkin on voinut elää.
Olen tähän mennessä kohdannut tilanteen, jolloin olin se, joka ei ollut halukas ja valmis. (Eikä halujani nostanut toisen tästä loukkaantuminen ja ryhyminen marttyyriksi ja syyttäminen homoksi; jota en koe olevani) Sekä ollut tilanteessa, jolloin itse olisin halunnut mutta kumppani ei halunnut, enkä enää myöhemminkään osannut viedä asiaa niin pitkälle, että olisimme suhteemme aikana edenneet halailua ja pussailua pidemmälle. - Eikä hän tai yleisemmin "tilanne itsestään" edenny välillämme seksiin asti. - Ja ennen kuin joku kysyy, niin ei en koe olevani myöskään aseksuaali.
Sen sijaan koen toisinaan turhautumista, kun vaikka olen ilokseni ja onnekseni saanut ja onnistunut myös säilyttämään (tai minut on haluttu säilytttä/ pitää) parhaimmillan hyvin läheisenä kaverina tai ystävänä, niin aina joskus -en siis ajattele asiaa aktiivisesti- sitä haluaisi olla ja kokea jotain -yksinkertaistaen- initimimpää... Joillekin voi sopia sex with benefits tai muut vastaavat säädöt mutta itselleni ällainen suhde tuskin sopisi.
En usko saati kuvittele, että tähän "puutteeseen" olisi niin(kään) yksinkertainen ratkaisu, että minun kannattaisi pyrkiä ostamaan joku tai jonkun naisen tarjoamia ja myymiä "palveluita" jotta pääsisi mahd. tällaisen intiimiyden kokemnaan ja tuntemaan.
Mutta kyllähän tällainen haave ja toive jaetusta "intiimämmästä" Toisinaan olen tuntenut sisälläni todella vahvaa syyhyämistä ja pistoksia. - Toisinaan koska useimmat ikäiseni ovat varmasti saattanu kokea jo useia kertoja seksiä kumppanin kanssa, niin koska itse en ole, niin se on saanut kysymään itseltäni, onko minussa jokin vikana. Varmasti onkin. - Mutta tuskin ny kuitenkaan mitään ihan perustavan laatuista vikaa kun kuitenkin olen onnisunut mielestäni elämään ihan tasapainoista ja hyvää elämää pysyen normaalipainoisena, menoni ja kuluni maksamana ajallaan ja ainakin satunnaisesti nauramaan; myös itselleni. Mutta vielä enemmän iloitsemaan siitä, jos olen ollu huomaavinaini että olen saanut toisen hymyilemään ja mahd. jopa nauramaan muutoinkin kuin kohtelaisuudesta tai väkinäisesti.
M 41
En ole odotellut ja pitkään olisi saanut odottaakin. Menin naimisiin vasta 39v. Sen verran on seksistä kokemusta että en menisi naimisiin kenenkään kanssa ilman seksuaalista kokemusta. En sano etteikö se voi onnistua mutta voi käydä toisinkin.
Miksi? Kun tulee sellainen fiilis että on valmis harrastamaan seksiä toisen kanssa, miksi siinä pitää avioliittoa odottaa, en ymmärrä?
olisi todella paskamaista tajuta vasta papin aamenen jälkeen että ei sovita seksuaalisesti yhtään yhteen, hitto siinä kohtaa harmittaa ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
olisi todella paskamaista tajuta vasta papin aamenen jälkeen että ei sovita seksuaalisesti yhtään yhteen, hitto siinä kohtaa harmittaa ja paljon.
Seksi on kummalinen asia. Se voi toimia tai olla toimimatta uuden kumppanin kanssa. Uskon, kenites hyvä uskoisena ja naivina, että seksi toimiin paremmin kun molemmat haluvaa suhtautua siihen avoimesti ja ennakkoluulottmasti. Ei niinkuin kyse olisi suorituksesta, jossa kaavamaisesti ja jollain aeimmin jonkun toisen kanssa toimineella (tai toimineilla) "keinoilla", joilla sokeasti uskoisi ehdotomasti tuottavansa iloa ja nautintoa kulloisellikin kumppamille aina ja joka kerta kun ne vain itse muistaisi ja huomaisi tehdä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei sinunkaan kannata, kun et osaa suomalaisia sanontoja, eikä älykkyyskään taida olla vahvin piirteesi.
Minä ymmärrän suomalaisia sanontoja mutta sinä et osaa käyttää niitä. En osta sikaa säkissä - sanonta ei sovellu tähän. Jos olet tavannut ihmisen jota rakastat yli kaiken ja joka rakastaa sinua yli kaiken niin olisitko valmis luopumaan kyseisestä rakkaasi vain ja ainoastaan siksi että ette esim soveltuisi yhteen seksuaalisesti? Itse en ainakaan olisi. Minulle se oma rakas ja se että saamme viettää elämämme toistemme kanssa on PALJON tärkeämpää kuin kusivehkeiden yhteen hankaaminen
Oma mieheni odotti. Meni naimisiin kanssani kun hän oli 19 ja minä 18 (itse olin jo seksuaalisesti kokenut, ja miehenikin tiesi tästä eikä asia vaivannut).
On hänen mukaansa yhä tyytyväinen päätökseensä, ja hän sanoo sen olevan jotenkin erityisempää kun on menettänyt poikuutensa "elämänsä rakkaudelle". Ei kaipaa mitään elämättä jäänyttä nuoruutta. Olemme todella avoimia näissä asioissa, ja tiedän, että jos hän katuisi jotain hän sanoisi sen suoraan.
Itsekin toivon välillä, että olisin menettänyt neitsyyteni miehelleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän suomalaisia sanontoja mutta sinä et osaa käyttää niitä. En osta sikaa säkissä - sanonta ei sovellu tähän. Jos olet tavannut ihmisen jota rakastat yli kaiken ja joka rakastaa sinua yli kaiken niin olisitko valmis luopumaan kyseisestä rakkaasi vain ja ainoastaan siksi että ette esim soveltuisi yhteen seksuaalisesti? Itse en ainakaan olisi. Minulle se oma rakas ja se että saamme viettää elämämme toistemme kanssa on PALJON tärkeämpää kuin kusivehkeiden yhteen hankaaminen
Ei sulle taas tule mieleen, että joillekin (monille) seksi on jotain PALJON tärkeämpää kuin kusivehkeiden yhteen hakkaamista? Jos mun vaimoni olisi tuollaista ilmaisua käyttänyt joskus suhteen alkuaikoina, niin voipa olla ettei nyt olisi vaimoni.
Jokaisen oma päätös odottaako vai eikö odota. Turha näissä kommenteissa moralisoida muita. On ihan ok odottaa hääyöhön asti, ja on myös ihan ok hypätä sänkyyn ensimmäisen vastaantulevan tuntemattoman kanssa. Ja kaikki siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulle taas tule mieleen, että joillekin (monille) seksi on jotain PALJON tärkeämpää kuin kusivehkeiden yhteen hakkaamista? Jos mun vaimoni olisi tuollaista ilmaisua käyttänyt joskus suhteen alkuaikoina, niin voipa olla ettei nyt olisi vaimoni.
Uskon vaimosi katuvan avioliittoa noin pinnallisen miehen kanssa ja ei se "PALJON tärkeämpi" kusivehkeiden yhteen hankaaminen ole edelleenkään mitenkään yhtä tärkeää kuin rakkaus. Seksuaalisuuttaan voi myös toteuttaa monella muullakin tavalla kuin perus yhdynnällä
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni odotti. Meni naimisiin kanssani kun hän oli 19 ja minä 18 (itse olin jo seksuaalisesti kokenut, ja miehenikin tiesi tästä eikä asia vaivannut).
On hänen mukaansa yhä tyytyväinen päätökseensä, ja hän sanoo sen olevan jotenkin erityisempää kun on menettänyt poikuutensa "elämänsä rakkaudelle". Ei kaipaa mitään elämättä jäänyttä nuoruutta. Olemme todella avoimia näissä asioissa, ja tiedän, että jos hän katuisi jotain hän sanoisi sen suoraan.
Itsekin toivon välillä, että olisin menettänyt neitsyyteni miehelleni.
Huokaus. - Ihan oikein odotti 19 vuotiaaksi asti... Onnea teille ja paljon. .- Itse en tietoisesti ole koskaan kokenut tai tuntenut "odottavani" ,ellei odotuksestani pidetä merkkeinä, että en ole seksiä ostanut (enkä myöskään halua ostaa nyt, jos joku sitä myisi) tai yrittänyt saada seksiä väkisin, yrittämällä alistaa jonkun, tämän vuoksi... Niin ja en koe olevani erityisen vakamuksellinen, saati ateisti. Sen sijaan pidän erittäin todennäköisenä, että jos vielä joskus harrastan seksiä jonkun kanssa, niin kumppanini on harrastanut seksiä useita kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa odottaa tasan siihen asti kunnes tulee sellainen tilanne jossa itse haluaa seksiä.
Näinpä, ja vielä sellainen tilanne, jossa kokee olevansa valmis. Yksilöllistä.
Joo, saa odottaa kuolemaansa asti jos siihen ryhtyy.