Tyttö- ja poika-sanojen käyttöä on syytä välttää - lasten ei pidä oppia sukupuolia
https://www.hs.fi/perhe/art-2000006488740.html
” Lastenkirjojen ja -ohjelmien kuvasto rakentuu kuitenkin valitettavan yksipuolisesti heteronormatiivisten perheyksiköiden seikkailuille.”
Kommentit (87)
Minusta päin vastoin pitää lisätä tyttö ja poika sanojen käyttöä. Että heterolapset saavat selkeän sukupuoli-identiteetin.
Joskus pitää ajatella valtaväestöäkin. Ei kaikessa voi mennä jonkun vähemmistön ehdoilla.
Höpö höpö, miten sairaaksi onkaan mennyt et lapsia yritetään turmella, itse kutsun tyttöjä tytöiksi ja poikia pojiksi!
Ei tule veronmaksajia, kun kaikki ovat sukupuolettomia henkilöitä.
Naurettavaa skeidaa. Nyt pitäisi ruveta elämään jonkun minivähemmistön mukaan.
Itsellä tyttö ja poika. Ihmettelen suurta tarvetta korostaa heille sukupuolta. Kumpikin osallistuu perheen töihin ikänsä ja osaamisen puitteissa.
Tottakai pitää!
On ihanaa olla tyttö ja se pitää myös sanoa
selkokielellä ja _ kovalla äänellä_
mahdollisimman usein!!!!
Meidän lapset inhoaa kun kouluissa on yhteisvessat ja koitetaan sukupuolet piilottaa kaikessa . Ja aika moni muukin lapsi koulussa inhoaa tuota. Itse en voi sietää yhteisvessoja. Tyttö ja tyttö ja poika poika. Kyllähän aikuisetkin hehkuttaa naisministeriä, mihis se sukupuolineutraalius hävisi ???????
Kuvottavaa. Sitten lapset eivät tiedä, kumpia ovat. Tulee näitä "muunsukupuolisia". Mikä voi olla vinossa tuollaisella vanhemmalla?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tyttö ja poika. Ihmettelen suurta tarvetta korostaa heille sukupuolta. Kumpikin osallistuu perheen töihin ikänsä ja osaamisen puitteissa.
Niin?
En ymmärrä miten muka se, että on jompaa kumpaa sukupuolta, oikeuttaa kotitöistä laistamisen.
Ei ole kyse siitä, vaan siitä että sukupuoli ei ole oleellista ihmisten arvolle tai kohtelulle tai ole merkittävin määrittävä tekijä.
Siksi ei
", tyttö sanoi.
vaan
", [nimi]/hän sanoi.
Enrä sitten, kun kolumnistin vauvalapsi osaa avata oman suunsa ja toteaa: "Ei toi ole mun kaveri". Kolumnistin mukaan siis kaikkia pitää kutsua kavereiksi.
Tuossa jutussa oli yksi kirjoitusvirhe.. Se tarkoitti tietenkin että puhu lapselleen tytön ja pojan sijasta TOVERISTA. Kultapieni, lapio oli ensin toverilla! Aate ja ideologia ja sillai.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän aikuisetkin hehkuttaa naisministeriä, mihis se sukupuolineutraalius hävisi ???????
Sukupuolella ei ole väliä, paitsi jos kyseessä nainen jolloin sukupuolesta saa lisähuomiota ja etua.
Kohta varmaan aurinkoakaan ei saa kutsua auringoksi, ettei kuu loukkaannu?
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapset inhoaa kun kouluissa on yhteisvessat ja koitetaan sukupuolet piilottaa kaikessa . Ja aika moni muukin lapsi koulussa inhoaa tuota. Itse en voi sietää yhteisvessoja. Tyttö ja tyttö ja poika poika. Kyllähän aikuisetkin hehkuttaa naisministeriä, mihis se sukupuolineutraalius hävisi ???????
miten lapset haluaa vaihtaa liikkatunnille vaatteet tai uimahallissa toimia
Nimet voisi muuttaa numeroiksi. Sukupuolineutraalia.
Mun mielestä riittäisi, jos suomeen saataisiin sukupuolineutraali "hän". Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Nimet voisi muuttaa numeroiksi. Sukupuolineutraalia.
Sit ykköset haukkuis nollia läskeiksi. Sitäkö tässä halutaan?
Brittitutkimus: 9/10 naisiin kohdistuvista seksuaalirikoksista uimahalleissa tapahtuu unisex-tiloissa
https://www.patheos.com/blogs/throughcatholiclenses/2018/09/co-ed-chang…
Mädätystä. Tulen kutsumaan lapsia tytöiksi ja pojiksi kuolemaani saakka.