Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta covidiin sairastunutta tunnet?

Vierailija
28.04.2020 |

Itse asun etelä - Suomessa enkä ensimmäistäkään.

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, Kuopio

Vierailija
102/126 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 Espoossa. Kotonaan sairastivat, mutta olivat tosi kipeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden, joka ollut tehohoidossa. Helsinki.

Vierailija
104/126 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 2. Asun pirkanmaalla. Tapaukset ei liity toisiinsa. Toinen on parantunut, toinen nyt kolmatta viikkoa kuumeessa.

Vierailija
105/126 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden perheen. Yhden lapseni mukaan hänen yksi luokkakaverinsa on sairastanut myös. Tosin hänestä minulla ei ole varmuutta. Uusimaa

Vierailija
106/126 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden. Asuu Tukholmassa. Oli sairaalahoidossa ja toipui.

Vierailija
107/126 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi.

Ystäväni sisar, asuu Ruotsissa.

Itse asun pienellä paikkakunnalla, jossa tautiin sairastunut ja nyt parantunut kertoi asiasta paikallisessa Facebook-ryhmässä.

Henkilökohtaisesti en siis tunne yhtään.

Vierailija
108/126 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla, HKI

Vierailija
109/126 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIelen'kiintoista että niin moni muutaman sairastuneen tuntenut kertoo tuntevansa myös kuolleita vaikka kuolleita on muutama prosentti sairastuneista. Eli olisikohan että kuolemat kantautuvat helpommin korviin vaikka kyse olisi jostain tutuntutun työkaverin appiukosta? "Tavallisista" sairastuneista ei taas tiedetä jos ne eivät ole aika läheisillä ihmisillä.

Vierailija
110/126 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIelen'kiintoista että niin moni muutaman sairastuneen tuntenut kertoo tuntevansa myös kuolleita vaikka kuolleita on muutama prosentti sairastuneista. Eli olisikohan että kuolemat kantautuvat helpommin korviin vaikka kyse olisi jostain tutuntutun työkaverin appiukosta? "Tavallisista" sairastuneista ei taas tiedetä jos ne eivät ole aika läheisillä ihmisillä.

Varmastikin on niin että tieto kuolemista ja vakavista sairastumisista leviää laajemmin. Vähän nauratti tuokin yksi tässä ketjussa joka julisti että kukaan hänen tuntemistaan 2000 ihmisestä ei tunne ketään koronaan sairastunutta - ikäänkuin tuon kokoisen joukon kanssa olisi niin tiiviissä yhteydessä että olisi mitään mahdollisuutta tuollaista tietää tai välttämättä edes tietää onko joku näistä 2000:sta sairastunut.

Vierailija
111/126 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen kotikylältä 4 sekä kaksi työkaverien tuttua, miehen työkaverin aikuinen tytär, henkilökohtaisesti en tunne heitä.

Vierailija
112/126 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtäkään. Asun Varsinais-Suomessa, sukuni Länsi-Suomessa eikä kuulemma kukaan tuttu sielläkään ole saanut.

Vierailija
113/126 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun länsi-pohjan sairaanhoitopiirin alueella ja tunnen kaksi. Toinen näistä on viruksen saatuaan tartuttanut koko perheensä, eli tavallaan tunnen viisi koronan saanutta, vaikkei työkaverin perhe varsinaisesti tuttu minulle olekaan.

Vierailija
114/126 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään.

Vierailija
115/126 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman, kaksi heistä oli teholla.

Vierailija
116/126 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.kpl, hki.

Lisäksi lapseni koulussa oli yksi tartunnan saanut. En tuntenut koulutoveria.

Vierailija
117/126 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin tähän ketjuun aiemmin että tiedän viisi mutta nyt laskin tarkemmin niin seitsemän henkilöä taitaa olla oikea määrä.

Minä olen yksi sairastuneista ja luultavasti tartutin kaksi kun en vielä tiennyt sairastavani.

Oireet ovat olleen minulla hyvin pitkään. Tai siis sairastin kuukauden ja nyt kolmen viikon päästä on taas metallinen maku suussa, kieli ihan puutunut, päänsärkyä ei enää yskää eikä kuumetta mutta ikään kuin Koronaa olisi vieläkin jossain muodossa tullut takaisin.

Mun lisäksi yhdellä oli myös tälläinen pidempi tauti. Yksi oli oireeton. Muut ovat olleet suht lieväoireisia.

Ja Helsingissä asun.

Onko muilla kokemusta tästä että sairasti ja muutaman viikon päästä jotkin oireet palaavat?

Vierailija
118/126 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolla, HKI

Miten voi olla mahdollista? Millä alueella asut?

Vierailija
119/126 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla täälläkin, eikä kaverin kaveritkaan tunne ketään.

Vierailija
120/126 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi. Nuori parikymppinen pariskunta Pohjois-Ruotsista. Nainen on itselleni sukua.

Sairaalahoitoa ei tarvittu, vaikka oireet olivatkin aika rajut. Kummatkin ovat jo palanneet töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän