Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Helsingissä orastavia merkkejä vuokratason laskusta?

Vierailija
28.04.2020 |

Käyn huvikseni aina silloin tällöin katsomassa vuokra-asuntoja kantakaupungin alueelta ja nyt Korona-aikana asunnot eivät selvästi mene samalla tavalla kuin normaalisti. Hyvätkin kämpät pysyvät esittelyssä, mutta eivät mene. Olen mielenkiinnolla odottanut, milloin markkinoiden lait alkavat vetää vuokria alaspäin. Reilun kuukauden vuokrapyynnöt pysyivät samoina, mutta nyt on osasta alkanut muutamia kymppejä tippua. Pientä, mutta olisiko tämä alku? Vuokranantajien on pakko hyväksyä tosiasiat, jos tilanne jatkuu. Tai sitten se voi pitää kämppiä tyhjillään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh, vuokrat nousevat kun näytöt saadaan taas käyntiin. Siellä alkaa nyt olla jo paljon patoutunutta asunnonvaihtotarvetta ja loppukesällä tulee lisää opiskelijoiden myötä.

Vierailija
2/4 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nääh, vuokrat nousevat kun näytöt saadaan taas käyntiin. Siellä alkaa nyt olla jo paljon patoutunutta asunnonvaihtotarvetta ja loppukesällä tulee lisää opiskelijoiden myötä.

Voi olla toki näinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan hinnankin on joustaa, kun kysyntää on vähemmän, mutta tarjonta kasvanut, kun lyhytaikaisia vuokra-asuntoja tarjonneetkin ovat tulleet markkinoille.

Kevät on muutenkin vuokralaiselle paras aika vaihtaa vuokra-asuntoa ja erityisesti nyt Helsingissä on paljon tarjontaa.

Itse en vuokra-asuntoa tarvitse, mutta jos tarvetta olusi, itse tinkisin tässä tilanteesta vuokrapyynnöstä, varsinkin jos ei ole niin kranttu, että vain tietty asunto kelpaa.

Vierailija
4/4 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on tässä ympäristössä muutama sijoituskämppä ja erilaisia ihmisryhmiä  Kela-sitoumuksineen riittää niin kivasti, että vuokrat on käytännössä itsellä ainakin menneet ylöspäin.

Sinänsä vähän ihmetyttää meininki, että nykyään kuka vaan tuloton ja taustaton saa sen Kelatakauksen ja voi valita itselleen mieluisen asunnon vaikka vapailta markkinoilta, mutta itselle sijoittajana se toki käy.