Kylkikipu
En pääse lääkäriin koska mua ei kuulemma vaivaa mikään (näin sano sh ajanvaurauksen puhelimessa..) mut mulla on ollu nyt ehkä vähän yli viikon (oon siis ihan sekasin päivissä :/) kipua vasemmassa kyljessä. Se alko ensin rintalastassa mut nyt se on hiljalleen liikkunu vasemman rinnan alle ja vasempaan kylkeen. Pystyn paikantaa kivun tosi hyvin kädellä ja kyljessä/rinnan alla on muutamia kipeempiä kohtia jos painelen niistä. Kylki on rinnan alta ihan pikkasen kuulemma turvonneempi ku oikee puoli missä ei oo mitään kipuja tms.
Mitä tää oikeen voi olla? Burana 600 mg oon ottanu muihin vaivoihin ja se myös vähän helpottaa tätä kipua. Kipugeeliä oon myös hieronu tohon kipeelle alueelle ja auttaa pikkasen muttei vie kipua kokonaan pois. Onks kellään ollu mitään tällästä koskaan? Alan ahistumaan tästä ku pelkään et on jotain sydän/keuhkoperästä vaivaa :(
Kommentit (14)
Selkä jumissa, fasettilukko. Mene hierojalle tai fysioterapeutille. Ne hoitavat syytä eikä oiretta.
Vierailija kirjoitti:
Selkä jumissa, fasettilukko. Mene hierojalle tai fysioterapeutille. Ne hoitavat syytä eikä oiretta.
Ois ihana mennä hierontaan tai johonki mut tälleen lomautettuna ja pienet säästöt käytettynä on paha mennä.. :(
Jos ei pääse hierojalle tms., niin sitten kotona rauhallista venyttelyä, Voltarenia ja lepoa. Ahdistus pahentaa kaikkia fyysisiä vaivoja varsinkin nyt kun tilanne on mitä on.
Eipä ne otakkaa varmasti vastaa jos ekallakaa soitolla ottanu vaikka mikä ois hätänä. Nimimerkillä koitin 4v sitte saada aikaa lääkäriin muttei annettu. Yhä kärsin voimakkaasti suoliongelmista mutta ku ei kuulemma ole mikää vikana nii ei sitte. Onha se päivittäinen veren tulo normaalia Joo..
Ahdistuneisuus. Minullakin koko vasen puoli yläkropasta kipeänä ja rintapistoa. Ei auta kuin aloittaa taas kerran ahdistuslääkitys, kun vaikka henkisesti voin hyvin niin fyysiset oireet kieli ahdistuneisuudesta.
No jos on lihaskipua niin sitten liikuntaa. Sinä et ole lääkäri eikä kukaan täällä, eikä kukaan lääkärikään täällä voi sinua diagnosoida. Eli se joka sinut tutkii määrää hoidon. Tutkimatta voi huutaa vaikka hopeavettä ja homeopatiaa. Minulla oli kerran lihasperäisiä kipuja ja kerran borrelioosin suurentama perna. Onneksi en jäänyt kovin pitkäksi aikaa venyttelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois ihana mennä hierontaan tai johonki mut tälleen lomautettuna ja pienet säästöt käytettynä on paha mennä.. :(
Tarkista työterveydestä, jotkut kattaa yhden fysioterapeutin käynnin. Itse kävin pitkään kipuilleen selkäkivun takia, pisti selkään lapaluun viereen ja säteili käteen, pari sormeakin oli tunnottomana. Syy ja helpotus löytyi yhdellä kerralla olkapäästä. Antoi jumppaohjeet ja sillä parani parissa päivässä. Fysioterapeutit on ihan Parantajia.
Vierailija kirjoitti:
No jos on lihaskipua niin sitten liikuntaa. Sinä et ole lääkäri eikä kukaan täällä, eikä kukaan lääkärikään täällä voi sinua diagnosoida. Eli se joka sinut tutkii määrää hoidon. Tutkimatta voi huutaa vaikka hopeavettä ja homeopatiaa. Minulla oli kerran lihasperäisiä kipuja ja kerran borrelioosin suurentama perna. Onneksi en jäänyt kovin pitkäksi aikaa venyttelemään.
Ja ainiin, ”ahdistuneisuutta” oli tuo borrelioosi varsinkin, kun ei perusverenkuvasta tule vastausta niin kaikki alle 60v on ahdistuneita ja sellaisina pysyy jos ei osaa kyynärpäätaktiikkaa. Tutkimuksiin on aina oikeus ja ahdistusdiagnoosiin ei voi päätyä ilman psykiatrista arviota, kävin sellaissakin josta lähetettiin takaisin, kun päässä ei ollut mitään vikaa. Sitten kiukutellen tutkittiin ”kun on nyt sitte pakko”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista työterveydestä, jotkut kattaa yhden fysioterapeutin käynnin. Itse kävin pitkään kipuilleen selkäkivun takia, pisti selkään lapaluun viereen ja säteili käteen, pari sormeakin oli tunnottomana. Syy ja helpotus löytyi yhdellä kerralla olkapäästä. Antoi jumppaohjeet ja sillä parani parissa päivässä. Fysioterapeutit on ihan Parantajia.
Nii oon siis lomautettuna joten työterveys ei oo vaihtoehto.. muuten oisin menny sitä kautta fyssarille koska mulla on viel pari fyssarikäyntiä käyttämättä
Mulla ollut samaa vaihtelevasti jo kolmisen vuotta. Luulen et alunperin johtuu kun venäytin kyljen kaatuessa ...
Sit ärtyi kun teen lihastreeniä painoilla, rintaliivit painoi kipeästi ( joo ois pitänyt vaihtaa ). Kävin vuos sitte lääkärissäkin ja diagnosoi kylkivälilihaksen kivuksi. Sattui huolella kun tökkäsi siihen... söin särkylääkekuurin mut eipä se juuri auttanut, parani itellään mut nyt taas vaivaa ajoittain. Äkilliset riuhtaisut just treenatessa vaikka pahentaa. Osaa olla kyllä kipeä! Oikein kunnolla repii ajoittain, sit taas rauhoittuu.
Vierailija kirjoitti:
onko paljon ylipainoa?
millaista urheilua harrastat?
Ylipainoa oman arvion mukaan max 5 kg. Ja käyn kävelylenkeillä, haluaisin juosta mut nilkan takia en pysty ku vähän hölkätä kävelyn lomassa. Muös joogaa, ajoittain, kehonpainotreenejä ja kans treenejä pienillä painoilla kotona. Pilatesta kans aina välillä.
Lihaskipua se on. Kannattaa ottaa 3 kertaa päivässä tulehduskipulääkettä muutaman päivän kuuri ja ostaa vaikka burana geeliä, sellaistakin on nykyään saatavilla. Se menee ajallaan ohi kun tulehdus helpottaa lihaksissa.