Forssan keskuskoulun rehtorin jyrähdys, joko oli täällä? Huh mikä reksi
Kommentit (448)
Vierailija kirjoitti:
Reksi on aivan oikeassa. On häpeällistä kuinka osa opettajista ajattelee tällaisessa kriisissä ensisijaisesti omaa etuaan kun pitäisi puhaltaa yhteen hiileen. Arvostus opettajia kohtaan vähenee tämän myötä.
Naulan kantaan. Häpeän omaa etujärjestöäni ja joidenkin kollegoiden asennetta.
t. Lukion opettaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reksi on aivan oikeassa. On häpeällistä kuinka osa opettajista ajattelee tällaisessa kriisissä ensisijaisesti omaa etuaan kun pitäisi puhaltaa yhteen hiileen. Arvostus opettajia kohtaan vähenee tämän myötä.
Naulan kantaan. Häpeän omaa etujärjestöäni ja joidenkin kollegoiden asennetta.
t. Lukion opettaja
In your dreams, Jonne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo rehtori on tyypillinen narsisti ja häntä samoja tapauksia tai keskenkasvuisia trolleja. Poikkeuslakia voitaisiin jatkaa, mutta nyt on kysymyksessä epidemian tehokkaampi levittäminen. Koulut ovat mainio alusta tälle ja näin saadaan virus nopeammin myös leviämään koteihin ennen kesälomaa..
Ai ihan narsisti. Itsekö diagnosoit?
Tiedän narsistit. Ex miehenikin oli
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri yhteiskunnallisesti tärkeää noille lapsille, päästä ulos eristäyneestä elämästään.
Höpö höpö. Paljon suurempiakin uhrauksia ovat ihmiset tehneet. Kouluja ei pidä missään tapauksessa avata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tästä tulee satavarmasti alapeukkua, mutta Forssan reksi on aivan oikeassa, opettajat kunnostautuu nykyään valittamisessa, milloin työtä liikaa, milloin työ on liian rakasta. Tätä se varmaan onkin, mutta millä alalla näin nykypäivänä ei olisi. Opettajilla kuitenkin pitkät lomat ja lyhyet päivät kompensoimassa huonoa palkkausta ja urakehitystä.
Miten ihmiset ovat niin tyhmiä, että eivät kerta kaikkiaan ymmärrä tuota "lyhyttä päivää". Työ jatkuu oppituntien jälkeen seuraavien suunnittelulla eli vähintäänkin normipäivää tekevät. Vai menetkö sinä ilman valmistautumista pitämään esitelmiä? Terv. ei ope
Vaikka minulla onkin vain yhden aineenopettajan pätevyys, niin opettajilla on valtava arkisto, mistä ammennetaan seuraavan tunnin rakenne. Sitä ei siis tehdä joka päivä erikseen. Ehtii selata 10 minuutissa ennen työpäivän alkua.
Miten tähän valtavaan arkistoon pääsee käsiksi?
- nuori aineenope
Lapsi kulta, sinä luot sen itse vuosien karttuessa.
Voiko tosiaan noin kehnoilla hoksottimilla
valmistua okl.stä/kasvatustieteiden maisteriksi?Miten opettajilla voi olla valtava arkisto, jos se luodaan vuosien karttuessa? Ehkä mulla on huonot hoksottimet, mutta en keksi miten minulla voi olla nyt jotain minkä luon vuosien karttuessa. Olisi varmaan pitänyt ottaa suhteellisuusteoriasta useampi kuin yksi kurssi.
Valtavaa vanhaa vuosien mittaan kertynyttä arkistoa käyttivät minun kouluaikoinani kaikkein urautuneimmat ja degeneroituneet opettajat. Ei ei... tänä päivänä se ei riitä, on pysyttävä ajassa ja luotava oppimistilanteet joka päivä uudelleen. On otettava huomioon niin paljon vaihtuvia tilanteita ja erilaisia oppijoita, että kyllä, opettajan päivät todella sisältävät paljon valmistelua. Se vie aikaa. -luokanope 43 v.
Eikös olennainen osa opettajan ammattitaitoa ole kyky reagoida tilanteessa, improvisoida?
Kai sinä tunnet aiheesi sen verran hyvin että ihan kaikkea ei tarvitse olla esitelmäksi kirjoitettuna?
Olen myös kuullut, että oppitunnit ovat kaoottisia nykyään, kun luokassa on monentasoista oppilasainesta.
Kuulemma hirveän korkeaan laatuun ei opetuksessa yllä. Näin opettajat valittavat alinomaa.
Joten opetusmateriaalin jatkuva päivitäminen
kuulostaa paitsi typerältä myös mahdottomalta.
Minulla on paljon ystäviä, jotka ovat tällä hetkellä etätöissä, taitaa olla lähes kaikki. Kaikki ovat valittaneet, että on aika rankkaa työskennellä kotona, kun on pienet lapset siinä samassa ja tuntuu, että on työtä koko elämä. En ole kuullut kuitenkaan kenenkään ulkopuolisen sanovan (tai lukenut edes mistään sen kaltaisia kommentteja), että menisivät nyt etätyölaiset jo töihin, niin helpolla pääsevät kotona kun ei tarvitse muuta kuin heittää joku raportti päivän aikana sähköpostilla ja se on siinä. Ei ole pelkureiksi haukuttu, vaan kaikki ymmärtävät tilanteen. Opettajat tuntuvat olevan ammattiryhmä, joka on koko ajan tapetilla. Kaikilla tuntuu olevan myös kouluoloista mielipiteensä, vaikka ei mitään kokemusta siellä työskentelystä olisikaan.
suurin osa opettajista on naisia, ja naiset on lihavia,ja lihavuus on suurin riski jos korona iskee.
Hoikka reksi eri juttu ja asiaa puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Miten opettajilla on kesken kiireisen etäopetuspäivän aikaa tulla roikkumaan av-palstalla? Eikö teillä ole niitä lapsia opetettavana?
Heillä on nyt ruokakolmetuntinen.
Ei me voida poteroon jäädä loppuiäksemme. Tämä tauti ei ole ohi vielä kuukausiin, todennäköisesti menee vieläkin pidempään.
Koulut auki vaan ehdottomasti!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paljon ystäviä, jotka ovat tällä hetkellä etätöissä, taitaa olla lähes kaikki. Kaikki ovat valittaneet, että on aika rankkaa työskennellä kotona, kun on pienet lapset siinä samassa ja tuntuu, että on työtä koko elämä. En ole kuullut kuitenkaan kenenkään ulkopuolisen sanovan (tai lukenut edes mistään sen kaltaisia kommentteja), että menisivät nyt etätyölaiset jo töihin, niin helpolla pääsevät kotona kun ei tarvitse muuta kuin heittää joku raportti päivän aikana sähköpostilla ja se on siinä. Ei ole pelkureiksi haukuttu, vaan kaikki ymmärtävät tilanteen. Opettajat tuntuvat olevan ammattiryhmä, joka on koko ajan tapetilla. Kaikilla tuntuu olevan myös kouluoloista mielipiteensä, vaikka ei mitään kokemusta siellä työskentelystä olisikaan.
Niin. Pieniä lapsia.
Koululaiset eivät ole pieniä lapsia.
Brittklääkärit huolissaan. Yhteys Kawasakin tautiin lapsilla.
Eli lapsille voi tulla kaikenlaista.
Tauti on tuntematon vielä.
Vierailija kirjoitti:
Ei me voida poteroon jäädä loppuiäksemme. Tämä tauti ei ole ohi vielä kuukausiin, todennäköisesti menee vieläkin pidempään.
Koulut auki vaan ehdottomasti!
No sinne sitten vaan eturintamaan! Vittuako sö sinne lapsia työnnät!
Vierailija kirjoitti:
Brittklääkärit huolissaan. Yhteys Kawasakin tautiin lapsilla.
Eli lapsille voi tulla kaikenlaista.
Tauti on tuntematon vielä.
Linkki vielä
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/brittilaakarit-huolissaan-sairastun…
Koulut aukeaa ja sille ette voi mitään.
Ettekä voi estää ketään menemästä kouluun.
Siihen tyytykää!
Joo tiedän että teidän lapset jää kotiin mutta ulkopuolisiin ette voi puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulut auki vaan ehdottomasti!No sinne sitten vaan eturintamaan! Vittuako sö sinne lapsia työnnät!
Eturintamassa olen ollut koko ajan. Ehkä tiedän asiasta hieman enemmän kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Siihen tyytykää!
Joo tiedän että teidän lapset jää kotiin mutta ulkopuolisiin ette voi puuttua.
Olen vain tyytyväinen että r”””sakki tuhoutuu seuraavssakin sukupolvessa.
Ei tässä opettajista ole kyse, vaan lasten fyysisestä terveydestä. Kukaan ei tiedä mitä koronavirus tekee esim. poikien hedelmällisyydelle. Kuka haluaa testata?
Syksyllä tiedetään paljon enemmän, meillä saattaa olla lääke, jopa rokote, ja ainakin meillä on maskeja kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen tyytykää!
Joo tiedän että teidän lapset jää kotiin mutta ulkopuolisiin ette voi puuttua.Olen vain tyytyväinen että r”””sakki tuhoutuu seuraavssakin sukupolvessa.
Itsellesi sitä toivot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen tyytykää!
Joo tiedän että teidän lapset jää kotiin mutta ulkopuolisiin ette voi puuttua.Olen vain tyytyväinen että r”””sakki tuhoutuu seuraavssakin sukupolvessa.
Itsellesi sitä toivot!
Terveisiä etätöistä täältä järven rannasta. Lapset käyvät täällä etänä loppuun. Videokin katsotaan.
Sinä voit jatkaa öyhöttämistäsi siellä Jakomäessä. Onneksi toi suku stten sammuukin kohta.
Ruotsin kouluissa on vaikeuksia estää koronaa leviämästä:
913 opettajaa on allekirjoittanut Aftonbladetissa 4.4.2020 kirjoituksen, jossa kerrotaan miten korona ohjeiden noudattaminen on toivoton yritys kouluissa.
Suomella on mahdollisuus seurata syksyyn miten muissa maissa käy ja mitä hoitomuotoja koronaan löytyy. Pidetään etäkoulua kevät. Terveys ensin, julkisuuskuvien miettimisen aika ei ole nyt.