Paljonko saat kuussa nettona tulot ja tuet mukaan lukien?
Kommentit (126)
50 000€/kk netto, kallista on kun kerran vuodessa haluaisin käydä kuussa mutta ei ole varaa
2450 suunnilleen, palkka ja lapsilisät kolmesta. Kohta enää kahdesta joten satkulla tippuu vaikka poika syö miehen tavoin. Pärjäilen kuitenkin mutta yyhoona tekis enemmän kuin tiukkaa.
2700€ netto ja lapsilisät. Aika pieni palkka näköjään moneen muuhun verrattuna. Miten saisi pääomatuloja, joita joillakin on?
Paljon teillä on brutto jo netto yli 3000€? Ja mitä työtä teette?
N. 3250e käteen, jossa mukana kuopuksen lapsilisä. Viimeisimmässä palkkakuitissa tosin 5356,60 - täydet lomarahat kolmen leikkausvuoden jälkeen.
quote=Vierailija]Paljon teillä on brutto jo netto yli 3000€? Ja mitä työtä teette?[/quote]
107 vielä: Lukion lehtori olen, n. 5000 kuussa säännöllisesti ja n. 65 000 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettona aavistuksen alle 4k/kk. En saa mitään tukia, viimeiseen 25 vuoteen. Lapsilisä menee eksälle. Vtuttaa järjetön veroprogressio.
Voit vapaasti vaihtaa pienipalkkaiseen työhön, niin veroprogressio ei enää vtuta. Silloin vtuttaa vain se, kun käteen jää reilu 1000 e/kk ja sillä pitäisi elää.
Ihan tarkoituksella olen kouluttautunut (ja osittain myös ihan omalla rahalla), ja teen älyttömästi töitä kun haluan hyvän korvauksen. Tämä paskavaltio vain varastaa siitä laittoman osaisen siivun. Eli en vaihda mitään, vaan kasvatan vtutuskäyrää jotta voin perustella iselleni poistumisen tästä roistovaltiosta.
Oletpa ihana ihminen kun ihan solidaarisuudesta jumitat Suomessa. Kaikki tukiensaajat polvistuvat kiittämään. Vai olisiko kuitenkin niin, että marttyyrisedälle ei ole kauheasti ottajia muissa maissa, muuten olisit taatusti jo häipynyt, eiks niin?
Nettopalkkani on vähän reilu 7000 kuussa, en asu suomessa joten myös elinkustannukset on korkeammat mutta kyllä tällä rahalla pärjää oikein hyvin.
975e, työmarkkinatuki kulukorvauksineen ja asumistuki. Joskus ennen pärjäilin tuota pienemmälläkin rahalla paljon paremmin, kun ruokaan meni vain 20-25e/vko, todella harvoin ostelin uusia vaatteita tai mitään muutakaan, enkä oikein missään käynyt, paitsi joskus juhlimassa. Vuokra nyt yksin asuessa 430e, aiemmin kämppiksien kanssa se oli 275-330e välillä.
Nyt vähän vanhempana valitettavasti tuntuu, että tarvitsisi enemmän rahaa ja elämänlaatua, mutta minun ei ole helppo työllistyä. Voi olla, ettei enää koskaan, vaikka mitä tekisin. Nuorempana ei köyhyys niin haitannut, kun suurin osa samanikäisistä oli samassa tilanteessa.
Asumistuki 500
Lapsilisät noin 350
Elarit 600
Pään avulla saatu mt eläke 1400
Kirkon ruoka-apu 50
Tuetut lomat 30
Ilmainen päiväkoti 600
Noin 3530€/kk tuloihin yllän siis.
Isä hoitaa lapsia 40% ajasta. On töissä ja minä olen kotona.
Kannattaako Suomessa käydä töissä, kun kaiken saa ilmaiseksi, kun vaan jaksaa esittää avutonta?
Jos on lapsia kyennyt hankkimaan, kykenee kyllä menemään töihinkin viimeistään, kun nuorin lapsi menee kouluun.
3400€ palkka plus lisäansiot satunnaisista freelance-hommista. Rahat riittää mutta riittäisi paremmin jos puolisokin tienaisi..
Nettopalkka 2600 € ja kahden lapsen lapsilisät.
noin 800e/kk nettona palkkaa ja asumistukea 320e/kk joka ei mene yksityiselle sijoittajalle.
Jotenkin särähtätää eikä niin vähäkään kun kysytään tuloja niin samaan lauseeseen lisätään sana tuet . Oletus jo, että kyllä yhteiskunta= suurimmaksi osaksi keskiluokka ,ne n.3000 molemmin puolin tienaavat maksavat elämisesi.
Lapsilisä ei ole mun käsitteissä tuki yhtään sen enempää kuin ilmainen peruskoulu.
2000e netto palkka, n. 300e lapsilisät,n. 300e elarit, 270e asumistuki ja n. 200 e vammaistuki
Vierailija kirjoitti:
2700€ netto ja lapsilisät. Aika pieni palkka näköjään moneen muuhun verrattuna. Miten saisi pääomatuloja, joita joillakin on?
Pääomatuloja saa, kun alkaa osakesijoittajaksi.
Noin 2000e riippuen lisistä sisältäen yhden lapsen elarit ja toisen lapsilisät.
Ja siis en valita. Pärjään hyvin. Asumiskuluihin menee 950, muuten on pienet menot eikä velkaa. Asumistuessahan ei huomioida mitkä sumiskulut ovat vaan mitkä kohtuullisten asumiskulujen pitäisi olla☺.