Paljonko saat kuussa nettona tulot ja tuet mukaan lukien?
Kommentit (126)
Tuet ja tulot normitilanteessa yhteensä noin 1000e, josta opintotuki 250 ja loput palkkaa. Mutta nyt koronan takia työt ovat vähentyneet, mutta opiskelijana en saa siitä korvausta, joten käteen tulee noin 650e kuussa. Kesällä ei tule kuin noin 200 kuussa, koska töitä on vähemmän ja opintotukea ei tule. Lisäksi tulee opintolaina, mutta en laske lainarahaa tuloksi enkä käytä sitä kulutukseen.
Hyvin riittää, asumme miehen kanssa omistusasunnossa ja mies omistaa asunnon, eli itse en maksa kuin juoksevia kuluja, lainan hoitaa mies. Minulle jää kuukaudessa säästöön monta sataa, jos on tuollainen tonnin kuukausi.
Silloin kun asuin vuokralla kaksiossa, ei jäänyt käteen kuukauden tuloista mitään, vaikka sain asumistuen. Lisäksi tulojaan piti kytätä todella tarkkaan, että sai sen asumistuen. Opintotuessa ei ole läheskään niin tarkkaa, kun on selkeä vuosiraja. En palaa kyllä vuokralle enää ikinä, jos vaan voin valita.
2600, ei tukia, mies 2100. Meillä on miehen kanssa sellaiset ammatit, että niissä ei ole työt loppuneet tässäkään kriisissä.
Säästöön menee vähän vaihtelevasti, mutta 98 otetun asuntolainan tultua viime talvena maksetuksi kiva huomata, että rahaa jää tonni kuussa lisää. Ja tämä kriisi on tuonut meille suoraa säästöä, kun teinit (3 kpl) pysyy kotona ja etätyössä ei matkalippua Hgin keskustaan tai kouluille tarvita.
3200 sis. palkan ja puolet kahden lapsen lapsilisistä (vuoroviikot, lapsilisät puoliksi).
Nettona 2300 ansiosidonnaista ja pari sataa lapsilisiä.
Yllättävän kovapalkkaiseksi itseään luulevia nämä kirjoittajat, vai onkohan netto ja brutto menneet sekaisin? Minä saan 1650 €/kk nettona eikä tietenkään mitään sosiaalitukia.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän kovapalkkaiseksi itseään luulevia nämä kirjoittajat, vai onkohan netto ja brutto menneet sekaisin? Minä saan 1650 €/kk nettona eikä tietenkään mitään sosiaalitukia.
No ei täällä nyt mitään hirveitä nettoja ole ollut.
1960 € netto, ei tukia. Siirrän 1000 €/kk säästöön. Se on mahdollista, koska mies tienaa hyvin, lainat on maksettu ja lapset on aikuisia.
Noin 1900€ netto. Netto tippui reilu 200€:lla noin vuosi sitten. Kyllä tuntuu.
Lapsilisää yhdestä lapsesta 95€
Ei tukia.
Nettopalkka 1460e/kk
Lapsilisä 95e
Elatustuki 156e
Vierailija kirjoitti:
10 000 € netto. Juuri ja juuri riittää (eläminen on kallista täällä)
Hihhih... mulla sama, mutta 20 000, sillä juuri ja juuri itseni ja kissani elätän ;) :D
1400 käteen + lapsilisä 94e, joka menee suoraan lapsen tilille.
Olen yrittäjä ja maksan nettoa 1000 - 3000:- välillä / kk, riippuen omasta rahan tarpeesta.
Netto n. 2100€/kk. Brutto 3000€/kk Mitään lisiä tai tukia ei ole koskaan tullut.
Tuolla tulee just ja just toimeen.
Oma netto 2700 eur ja miehen noin 4000 eur. Ei tukia.
Töissä ollessa noin 2200 euroa. Nyt hoitovapaalla vajaa 600 euroa.
1100€ ansiosidonnaista. Jäähän tuosta satanen tai pari säästöön.
Nettopalkka 1800e, erilaisia tukia 1180e. 2 lasta on.
Palkka netto 3500€ pyöreästi, pääomatuloja keskimäärin 550 €/kk netto. Yhteensä siis noin 4050€/kk