Olen niin kyllästynyt tähän matemaattiseen yhteiskuntaan.
Ostat leipäpaketin ja siinä lukee.
"Kauraa 100% leivän viljasta ja 53% leivän painosta. Täysjyväkauraa 95% leivän viljasta ja 51% leivän painosta."
Ymmärrän toki että ihmiset haluavat tietää mitä ostavat mutta nyt menee jo yli! Tätä se on kun ihannoidaan matematiikka ja tilastotiedettä ja ainoastaan matikkanerot pääsevät töihin. Koko yhteiskunta alkaa pyörii heidän näkökulmasta.
Kokoajan luodaan teknisempiä ja tarkempia tuotteita. Menee jo IHAN YLI!
Syön kohta mielummin Espanjan 4000v vuotta vanhan reseptin leipä. Sitä on ainakin rakkaudella ja tunteella tehty, eikä numeroilla.
Kommentit (39)
On niissä pakkauksissa myös tuoteselosteita esim. venäjän kielellä, jota en ymmärrä. Ei se silti minua haittaa, että venäjän taitoiset saavat siitä tekstistä tietoja. Minä voin jättää sen lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä niitä leipäpaketteja, jossa lukee, että 100% kauraa, mutta takana lukee 63%kauraa, 27% vehnää ja niin edelleen. Mitä tuo 100% oikein sitten tarkoittaa?
Luulen että 100% tarkoittaa kauran osuutta viljasta ja 63% kauran painoa leivästä ja 27% itse keksimääsi koska leivässä on muutakin kuin viljaa.
Vierailija kirjoitti:
On niissä pakkauksissa myös tuoteselosteita esim. venäjän kielellä, jota en ymmärrä. Ei se silti minua haittaa, että venäjän taitoiset saavat siitä tekstistä tietoja. Minä voin jättää sen lukematta.
Niissä on usein varoituksia että sisältää poloniumia tai jotain muita myrkkyjä noita lännen piruja vastaan - älä osta.
Heikkolahjaiset sortuvat elon tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Suomessa osata enää tehdä mitään ilman tilastoa ja tutkimuksia? Vois edes jättää kuluttajat pois.
Mä en tod. Haluu tommosta tekstiä mun leipään!
En ole nyt ihan satavarma, mutta veikkaan, että nykyään ihan säädösten vuoksi ruokatuotteiden paketteihin on pakko ilmoittaa hyvin tarkkaan mitä ja kuinka paljon tuotteesta on.
Enemmän minua ihmetyttää, kun lounasravintolassa pähkinäsekoitusta sisältävän kulhon edessä lukee "sisältää pähkinää". Ollaan kohta Jenkkityylissä.
Vierailija kirjoitti:
85 %:lla ihmisistä on riittävän hyvät matematiikan taidot. Loput 25 % ovat sitten fiksumpia jossain muussa...
Sinä kuulut selvästikin jälkimmäiseen porukkaan.
On vain 10 tyyppiä ihmisiä, niitä jotka ymmärtävät binäärimatematiikkaa ja niitä jotka eivät ymmärrä.
Minulla on hyvä vinkki AP:lle: "ÄLÄ LUE NIITÄ PAKETTIEN TIETOJA".
Vierailija kirjoitti:
85 %:lla ihmisistä on riittävän hyvät matematiikan taidot. Loput 25 % ovat sitten fiksumpia jossain muussa...
😂
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä niitä leipäpaketteja, jossa lukee, että 100% kauraa, mutta takana lukee 63%kauraa, 27% vehnää ja niin edelleen. Mitä tuo 100% oikein sitten tarkoittaa?
Mitä niissä ihan tarkalleen lukee? Usein sanotaan esimerkiksi, että käytetystä kaurasta 100% on täysjyvää. Mutta se ei tarkoita, etteikö leivässä olisi muitakin viljoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvä vinkki AP:lle: "ÄLÄ LUE NIITÄ PAKETTIEN TIETOJA".
Tässä toinen: leivo itse leipäsi.
Matemaattisuus takaa loogisuuden. Koetapa selvittää tärkeää asiaa epäloogisen ihmisen kanssa, vaikkapa yksivuotiaan. Onhan se hauskaa, mutta aikaa vievää. Mikään ei toimisi ilman logiikkaa ja matematiikkaa.
Toivottavasti nykyperuskoulu ei traumatisoi ketään matematiikkaan, eihän se traumatisoi, sanokaa opettajat ettei se traumatisoi.
Uteliaisuudesta kysyn, että mikä on ap:n koulutus ja ammatti?
Vierailija kirjoitti:
Uteliaisuudesta kysyn, että mikä on ap:n koulutus ja ammatti?
Elämän kova koulu ja koti äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Siinä kommentissa oli kyllä jotain sisäistä kauneutta, johon hymiön tälläsit :)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nykyperuskoulu ei traumatisoi ketään matematiikkaan, eihän se traumatisoi, sanokaa opettajat ettei se traumatisoi.
Huhuu opet miten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä kuulut selvästikin jälkimmäiseen porukkaan.
Sehän se vitsi juuri olikin.