Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään viimeistä kotiäitipäivää yksin lasten kanssa viettävä äiti vastaa kysymyksiinne.

Vierailija
03.07.2006 |

3v4kk on takana ja nyt se ajanjakso loppuu tänään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tämä itsenäinen lasten kanssa kotona oleminen on nyt sitten tässä. Oikeastaan aika haikeaa... Kiva kun on tällainen pehmeä lasku, ei tule ihan rajua muutosta yhtäkkiä elämään.

ap

Vierailija
2/5 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheellä sama edessä elokuun alussa, itse olen ollut 2 v 7 kk kotiäitinä. Ihanaa on ollut, mutta ihanaa lähteä töihinkin pitkän ajan jälkeen. Uusi työpaikka odottaa uusine haasteineen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen kai sitten alistunut kohtalooni, vai onkohan tämä tyyneys jotain itsesuojeluvaistoa... Voi olla että paniikki iskee kun töihinpaluunpäivä alkaa olla lähellä. Tosin on se jo nyt tosi lähellä, n. 25 päivää jäljellä, se menee nopeasti.

ap

Vierailija
4/5 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t samoissa hommissa? Onko nyt miehesi vuoro jäädä kotiin, vai meneekö lapset päivähoitoon?

Vierailija
5/5 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin työhön palaat ja miten olet valmistautunut?

Palaatko tekemään samoja hommia mistä lähdit? Oliko sulla sijainen, ja jos oli, niin onko se vakinaistettu, ts. jatkatteko molemma

t samoissa hommissa? Onko nyt miehesi vuoro jäädä kotiin, vai meneekö lapset päivähoitoon?

Itseäni olen valmistanut lähinnä henkisesti muutokseen ja työhönpaluuseen. Käytännön valmistautuminen on ollut suurimmaksi osaksi lasten valmistamista siihen että he ovat sitten yksin täällä koulupäivän jälkeen. Mulla on kaksi koululaista, tokalle ja neljännelle menevät. Olen viime kuukausina laskenut lasten pelvelutasoa niin että osaavat sitten esim. tehdä välipala yms. itsenäisesti. Nuorimmainen täyttää tässä kuussa 3 vuotta ja hänellä on päiväkotipaikka odottamassa tuossa kivenheiton päässä. Mies jatkaa työntekoaan entiseen malliin, paitsi että hän hoitaa aamulla lapset koulutielle ja kuopuksen päiväkotiin.

Olen töissä päiväkodissa laitosapulaisena (terveisiä tutuille, jos joku nyt tunnistaa) ja mulla oli sijainen toisesta päiväkodista ja hän siirtyy nt toiseen päiväkotiin. Ollaan kummatkin vakituisia käupungin työntekijöitä. Palaan suht samoihin hommiin kuin lähtiessänikin, ryhmä johon menen on vain haasteellisempi kuin se josta lähdin.

Sen verran pitää tässä valmistautua vielä että menen tällä viikolla itsekseni alennusmyyntejä koluamaan, jos vaikka löytäisin jotain kivoja ja piristäviä vaatteita töihin päälle laitettaviksi. :) (Kerrankin todella pätevä syy lähteä shoppailemaan. :) )

ap