Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suviseurojen väkimäärä

03.07.2006 |

Hyvä että sain niin ison kuohunnan edellisellä kirjoituksellani tarkoitus olikin ravistaa ihmisiä sillä näyttää miten suppeassa pullossa jotkut elää? eivät tosissaan tiedä mitä täälläkin tapahtuu eletään niin lintukodossa asioista tietämättöminä. silloin ei kannata sanoa että ei sellaista ole esim. jos nuori hylkää uskonsa niin tiedän parikin todellista tapausta paikkakunnalta jossa toisessa nuori sijoitettiin hiljaisuudessa perhekotiin ettei tarvi pitää omissa nurkissa häpäisemässä. entäs sitten mielenterveysongelmat? niitäkäänkö ei ole? voi kun tietäisitte Mutta mitenkäs selitätte nyt sitten taas parhain päin että miten suviseurojen väkimäärä putosi esim. viimevuoden suviseuroista ainakin 10000 hengellä!!!!!!!!! Tämän tarkoitus olikin tuottaa keskustelua ja myös tietoa. Sillä kyllä niin paljon pahaa tapahtuu lestadiolaisten keskuudessa myönnetään sitä tai ei sitä silti on. Muta sitä en hyväksy että ne ikävät asiat häivytetään johonkin ei saa puhua . Ja esim oma kampaajani sanoi että tiedänkö kuinka monen uskovaisen hiuksia hän joutuu värjäämään ns. peittämään harmaita. Katsokaa ympärillenne yhä suurempi joukko kävelee suviseuroissa napa paljaana jokin ketju mahan päällä roikkuu ja värjätyt hiukset. ja ei siismikään muutu?Ja istuuko äiti puhtaalla omallatunnolla seurateltassa kun samainen äiti ei ole kolmeen vuoteen puhunut pojalleen kun tämä kielsi uskonsa ja asuu avoliitossa. Lähden nyt itse kesälomareissulle perheemme kanssa ja lopetan tältä erää tämän keskustelun mutta hyvä että syntyy keskustelua sillä sitä tarvitaan kipeästi ja paljon ja asioiden oikeilla nimillä. Jo nämä pari viesti ketjua osoitti että asioista pitää tulla tietoa enämpi.Hyvää kesän jatkoa nauttikaa unohtakaa välillä toistenne seuraaminen ja tiukkapipoisuus. nauttikaa kesästä. ja antakaa lastenkin nauttia.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vionola, en ole vl, mutta uskon Jumalaan ja Jeesukseen omana Vapahtajanani. Jos hylkäät vanhoillislestadiolaisuuden, älä kuitenkaan ajattele, ettet voisi olla uskossa. Siunausta ja hyvää jatkoa sinulle!

bambino06:

kun sait haukkua vanhoillislestadiolaisia tällaisella julkisella keskustelupalstalla. Mutta onneksi haukku ei haavaa tee. Sinä olet menettänyt uskosi jo ajat sitten niin että ei ihme ettei tunnu lintukodolta. Ei voi muuta kuin toivoa että joskus saisit palaamisen armon.

Vierailija
22/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin julmasti tuomitaan vanhoillislestadiolaisuudessa. Kukaan ei voi viedä sinulta uskoasi Jeesukseen, jos siitä haluat pitää kiinni. Vaikka kuka tulisi mitätöimään uskosi, usko vaan. Ei ihmisillä ole oikeutta tuomita: Näin sanoo Raamattu! Ei VL-liike ole Jumalan valtakunta, vain osa heistä kuuluu universaaliin Jumalan valtakuntaan, moni roikkuu vaan vanhoissa tavoissaan, ja Jeesus ja Raamatun sana on sivuseikkoja. Jumalan valtakuntaan synnytään uskosta Jeesuksen sovitustyöhön, uudestisyntymän kautta.

bambino06:

kun sait haukkua vanhoillislestadiolaisia tällaisella julkisella keskustelupalstalla. Mutta onneksi haukku ei haavaa tee. Sinä olet menettänyt uskosi jo ajat sitten niin että ei ihme ettei tunnu lintukodolta. Ei voi muuta kuin toivoa että joskus saisit palaamisen armon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipas todistettua miten lestadiolaiset potkii päähän kun ja jos sanoo jotain eriävää!!!!!!!!!!! sanoin totuuta nykymenosta ei siinä minulla ole mitään osaa eikä syytä ilmapiiri muuttuu väki uupuu työ taakan ja paineen alla siitä johtuu kärjistymiset ja toisten kyttimiset. ja kuka muuten sanoo kuka voi olla uskovainen ja kuka ei lessut näköjään. kun katsoo ympärilleen lintukoto sana ei toimi tänä päivänä sen sanoi puhujakin seuroissa pari pyhää sitten. täytyy aukaista silmät näkemään laajemmin. mutta jos oikeesti on vaan hellan rätin välissä ja karjuu lasten kanssa sitten pyhänä ukko vie ehkä seuroihin niin kyllähän se avartaa ja llintukoto maisema näkyy pullon pohjassa väistämättä. olen onnellisessa asemassa etei tarvi ajatella noin suppeasti ja se että saanen ja pääsen näkemään maailmaa laajemmin. mutta älkää luulko että olisin katkera olen itse tosi onnellinen ja SÄÄLIN teitäö suppean maailman katsomuksen omaavia ihmisiä joiden täytyy niin kynsin hampain todistella ja hyökätä että ei se niin ole ja muuta vastaavaa. eli tyyliin lestadiolaiset ovat kaikessa oikeassa ja kaikki muut ovat umpimätiä miksi ihmeessä teidän täytyy tälläistä todistella miksi itse hyökkäätte aina toista ei uskovaista vastaan. menkääpä itseene ei savua ilman tulta. Lukekaaapas remeksen uusin kirja mitä lestadiolaisista kerotaan . ja näitä pimeitä ja piilossa olevia asioita on paljon. ja se että miksi esim. eräs äiti itki minulle että mitä tehä kun mies alistaa niin ei hyvänen aika sellainen kuulu tähän aikaan ja näihin päiviin. itse en ikinä alistuisi moiseen ja onneksi ei tarvi. onneksi on kunnioittava mies ja osaan ajatella itsekin.

Vierailija
24/27 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vionola, mikä on totuus?

Sinun kokemukseni vai minun kokemukseni? Jos sanon että minulle ja koko perheelleni suviseurat on vuoden kohokohta ja usko tuo elämään pääasiassa hyviä asioita, valehtelenko?

Eihän omia kokemuksia voi pitää absoluuttisena totuutena.

En huomannut että sinua kovin olisi tässä potkittu päähän. Sinä kirjoitit varsin hyökkäävästi, ja ihmiset ovat ilmaisseet eriävän mielipiteensä (toiset samanmielisýytensä), onko se nyt sitten päähänpotkimista?

Vierailija
25/27 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu että sinulla on tuollaiset kokemukset lestadiolaisuudesta. Koita ymmärtää että useimmilla muilla ei ole. jos joku sinulle itkee sitä että mies alistaa, se ei tarkoita sitä että kaikki lestadiolaiset miehet alistavat. et vaikuta kovinkaan sivistyneeltä ihmiseltä vaikka sitä koitatkin olla. Jos olisit niin et tulisi tänne palstalle nimimerkin takaa haukkumaan muita.

Toivottavasti olet tyytyväinen elämääsi ja anna muidenkin olla, olkoot muut sitten lestadiolaisia tai ei. Lopeta tuo lapsellinen haukkuminen, käyttäydy kuin aikuiset ihmiset käyttäyttyy. Koita kasvattaa lapsistasi hieman vähemmän katkeria kuin itse olet.

ps. jotain hyvää se lestadiolaisuus on sinunkin elämääsi tuonut. Tuskin sinulla ilman sitä olisi 9 lasta. Kenet antaisit pois??

Vierailija
26/27 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka täällä potkii päähän ja ketä. Siis sinä kehut lestadiolaisia ja lestadiolaiset haukkuvat sinua. No niinhän se on, vl:t on aina syyllisiä, kaiken pahan alku ja juuri. Kun ne (meidät) sais kitkettyä täältä maailmasta niin oispahan mukava elää, eikö niin.

Vierailija
27/27 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä tuomitsevaa henkeä! Ihmettelen todella! Tehän tuomitsette Vionolan ihan suoraan päin namaa, ja eikö Raamattu sano: " Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" . Ei ihmisellä ole oikeutta sanoa, kuka on uskossa ja kuka ei.

Mielestäni Vionola kyllä tosiaan kirjoitti aika hyökkäävään sävyyn, ja ymmärrän jos se ärsyttää jotakuta, mutta mielestäni häntä pitäisi kuitenkin ymmärtää. Aivan selvästi hän on tällä hetkellä keskellä uskonkriisiä. En usko että hän mitenkään henkilökohtaisesti haluaa teitä haukkua, hyvät vl:t

En kommentoi asiaa muuten, koska en tiedä aiheesta mitään, enkä tunne vanhoillislestadiolaista liikettä. Vaikka eipä tämäkään kirjoitus täällä varmaan mitään paina, koska käsittääkseni en ole teidän silmissänne uskomassa.

Jaquline sanoi hyvin, että usko sinä, Vionola, Kristukseen, vaikka kuka sanoisi että et ole enää uskossa. Luther sanoo, että vaikka taivaan enkeli tulisi todistamaan että sinä et enää ole uskossa, riipu silti Kristuksessa. Hänen kauttaan me pelastumme!

Siunausta teille, vl:t, en halunnut ketään loukata!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi