Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette päästä lasta kouluun, annatteko

Vierailija
27.04.2020 |

Annatteko lapsen tavata kavereita?

Itse otin alaluokkalaisen lapseni pois koulusta päivää ennen koulujen sulkua. Astma, hyvässä hoitotasapainossa hänellä. On saanut tavata kavereita ulkona, yksi vakikaveri päivittäin ja 2 muuta pari krt viikossa.

Etäkoulu on mennyt hyvin, mutta sosiaalisten suhteiden vuoksi toivon koulujen aukeavan ja lasten pääsevän kouluun vielä tänä keväänä.

Muuten kyllä eristäydytään. Puoliso on etätöissä. Kyläillä ei ollenkaan eikä käydä kaupoissa kuin max 1x/vko. Eikä kesälläkään aiota.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat saaneet tavata ulkona kavereita etäisyydet huomioiden ja eivät mene enää tänä keväänä kouluun vaikka koulut aukeaa.

Vierailija
2/7 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole twvanneet kavereita. Ruokakin tulee verkkokaupasta. Meillä on kaksi tyttöä joten heillä on seuraa toisisyaan

Eivät tod mene enää keväällä kouluun. Luottamus päättäjiin on pyöreä nolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapaa kavereitaan muuten kuin videopuheluiden välityksellä. Kavereilla sama juttu. Helsingissä ei todellakaan pyöritä kylillä hakemassa tautia. Kouluunkaan ei ole tänä keväänä enää asiaa. Koulu on sujunut hyvin, kiitettävä todistus tulossa.

Vierailija
4/7 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/7 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videopuheluiden välityksellä pitää yhteyttä kavereihin ja pari kertaa ollut pihalla, muuten ollaan ulkoiltu ja tavattu vain lähiperheen (isovanhemmat, isommat sisarukset) kesken.

Enkä aio laittaa lasta kouluun kahdeksi viikoksi, siitä ei ole mitään hyötyä mutta haittaa voi olla.

Vierailija
6/7 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset (9v, 13v ja 15v) jäi pois koulusta 2 päivää ennen hallituksen päätöstä, koska kuulun itse riskiryhmään. Eivät ole tavanneet kavereita, soitelleet vaan. Ulkoiltu on perheen kanssa ja ruokaostokset hoidettu netin kautta. Itse olen etätöissä, mies joutuu käymään työpaikalla. Lapset eivät enää tänä keväänä kouluun mene.

Vierailija
7/7 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada äkkiä nopeutetussa järjestyksessä sellainen laki, että kaikki vanhemmat, jotka eivät päästä lapsiaan kouluun heti kun ne avataan, ja jotka eivät ainoastaan ole välinpitämättömiä lastensa koulunkäynnistä, vaan jotka vieläpä pakottavat lapsensa ottamaan ommoo lommoo - eli lintsaamaan - ja jotka lyövät läskiksi lastensa tulevaisuuden, saisivat kymmenen vuoden vankeustuomion.

Vähintä mitä nykyisen lainsäädännön puitteissa voisi tehdä, olisi ottaa lapset huostaan noilta koronistivanhemmilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi