Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on leivän lihottavuus?

Vierailija
27.04.2020 |

Onko sekin lopulta vain sokeria? Ruisleipä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Löytyy hivenet ja kipenet ja kuitua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leipää haluaa syödä, kannattaa syödä vaan aitoja (hiivattomia) juureen tehtyjä leipiä.

Nythä sitä ois aikaa opetella juurileivän tekoa :)

” Kun juurileipää leivotaan oikealla tavalla laadukkaista raaka-aineista, siitä tulee ravinnerikas, vatsaystävällinen ja helposti sulava tuote. Täysjyväviljoissa on fytiinihappoa joka heikentää tärkeiden kivennäisaineiden imeytymistä, kuten magnesiumin, raudan, kuparin ja sinkin. Fytaatit hajoavat pitkän hapattamisen aikana ja juuri siksi leipää kannattaa nostattaa pitkään.”

Vierailija
4/9 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempaa; kaikki ihmiset jotka ovat ikinä syöneet leipää ovat KUOLLEET.

Sen täytyy olla kamalan vaarallinen ruoka.

Vierailija
5/9 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä on laihduttajan ruokaa! Tutkimuksissa on osoitettu, että kylläisyyden tunne tulee pureskelusta. Huomaan tämän selkeästi itse: 2 paahdettua ruisleipää, päälle levite, vähärasvainen juusto ja täyslihaleikkele sekä runsaasti kasviksia, n. 300 kcal, verrattuna saman kalorimäärän vaikkapa pasta-annokseen. Leipien jälkeen on kylläinen olo, ja pärjää 3 h hyvin seuraavaan ateriaan. Pastaa on muutama haarukallinen, ei lähde nälkä olo on lähinnä kiukkuinen.

Täyskaura- ja ruisleivät em. päällisineen ovat sitä paitsi ravintosisällöltään melko täydellisesti koostettu ateria. Jälkkäriksi vaikka kourallinen pähkinöitä.

Vierailija
6/9 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipä on laihduttajan ruokaa! Tutkimuksissa on osoitettu, että kylläisyyden tunne tulee pureskelusta. Huomaan tämän selkeästi itse: 2 paahdettua ruisleipää, päälle levite, vähärasvainen juusto ja täyslihaleikkele sekä runsaasti kasviksia, n. 300 kcal, verrattuna saman kalorimäärän vaikkapa pasta-annokseen. Leipien jälkeen on kylläinen olo, ja pärjää 3 h hyvin seuraavaan ateriaan. Pastaa on muutama haarukallinen, ei lähde nälkä olo on lähinnä kiukkuinen.

Täyskaura- ja ruisleivät em. päällisineen ovat sitä paitsi ravintosisällöltään melko täydellisesti koostettu ateria. Jälkkäriksi vaikka kourallinen pähkinöitä.

Olen leiponut koko talven juurella vaaleaa leipää ja se pitää todella hyvin nälkää.

Eilen aamulla söin kolme pientä palaa ohuen oivariini sipaisin kera ja iltapäivällä kahden aikaan ei vielä ollut nälkä, mutta jos syön kaurapuuroa, niin nälkä tulee parissa tunnissa.

Tuo juureen leivottu on se juttu jota suosittelen myös minä, kuten joku jo aikaisemmin kirjoitti.

Vierailija
7/9 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahempaa; kaikki ihmiset jotka ovat ikinä syöneet leipää ovat KUOLLEET.

Sen täytyy olla kamalan vaarallinen ruoka.

No en minä ainakaan ole.

Vierailija
8/9 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua Fineli.fi sivustoon. Voi verrata taulukossa kätevästi eri ruokien ravintoarvoja ja energia-arvoja. Yllättäviäkin tuloksia.

Vierailija
9/9 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua leipä (ja muut viljatuotteet) lihottaa, pierettää, kerää nesteitä, aiheuttaa kramppeja. Keliakia testattu, ei ole. En syö, ja paljon parempi olo joka tavalla. Ihokin kirkkaampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi