Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kateus on yksi seitsemästä kuolemansynnistä. Mistä Sinä olet kateellinen?

Vierailija
27.04.2020 |

Minä olen laupias. En tunne kateutta ketään kohtaan. Olen iloinen, jos joku saavuttaa jotain ansiostaan tai ansiottomuuttaan. Köyhä lottovoittaja tai bisnesmiljonääri, ihan sama. Olen hyvilläni, jos jotain onnistaa.
Onko muita?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen siroille ja tyylikkäille naisille, jotka asuvat Ullanlinnassa tai Eirassa ja shoppailevat Korkeavuorenkadun ja Fredan boutigueissa, ajelevat katumaastureilla ja joiden lapset menee heittämällä oikikseen ja lääkikseen.

Niillä on kaikki niinkuin minä haluaisin :(

Missä lämpö ja syvyys? Kuulostaa tyhjältä.

No kysymys oli mistä MINÄ olen kateellinen. Se sinun “lämpö ja syvyys” on kanssa rikkaiden ja hyvin pärjäävien etuoikeus. Kyllä siellä Etelä-Helsingin raha- ja kulttuuripiireissä niitäkin löytyy moninkertaisesti verrattuna tähän Vuosaaren vuokrakasarmihelvettiin.

Minusta on niin helvatin valheellista syyttää rikkaita, kauniita ja menestyneitä kylmiksi ja pinnallisiksi, kun itse olisi valmis tekemään ihan mitä vaan (no melkeen) saadaksen heidän elämän. Mun äiti oli lapsenlikkana lääkäriperheessä Katajannokalla ja se perhe oli lämpimämpi ja syvällisempi kuin ketään minun lapsuuden tuttavaperheistä Kontulassa ja Vuosaaressa.

Et älä viitsi olla noin h3lv3tin tekopyhä!!!

Älä viitsi olla niin pinnallinen.

Logiikkasi on ihan pielessä. Jos kaipaat lämpöä, et voi kadehtia katumaasturia vaan sinun tulisi tavoitella tiettyjä luonteenpiirteitä ja arvoja. Silikonirintojen tai katumaasturin kautta et niitä piirteitä tai onnea saa, vaikka joku näistä ihmisistä sattuisikin olemaan onnellinen.

Kaikki tämä vaatii henkilökohtaista työtä, ei rahaa ja katumaasturia. Piiloudu toki kateuden taakse.

Vierailija
42/44 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus on sekä kapitalismin, että sosialismin ainoa uusiutuva, loppumaton voimavara.

Ilman kateutta ei tapahdu uudistuksia. Ilman kateutta ihmskunta taantuu. Ei tapahdu edistystä.

Mikään firma ei kehity, jollei kadehdi paremmin menestyvää ja pyri parempaan.

Sääliä saa ilmaiseksi, kateus pitää ansaita.

Kovin pinnallinen näkemys.

Tuohan mahdollista kehityksen vain suhteessa toisiin. Jos vertailuryhmä on heikkotasoinen, koko suoritus jää huonolle tasolle.

Minua kiinnostaa se, kuinka hyvä olen absoluuttisesti. Kuulun siihen vähemmistöön, joka ei kadehdi ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädentaidoista. Olisi ihanaa osata esim. vaatteita tehdä. Tai nikkaroida.

Vierailija
44/44 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oikein mistään.