Tuo Maaret Kallio on ärsyttävä
Kaikkien pitäisi hänen mielestään olla koko ajan epätoivon alhossa. Joo, tietysti, koska sitä kautta hän saa rahansa. Sehän olisi tälle kauheaa, että ihmiset olisivat onnellisia! Media voisi löytää jo jonkun toisen, niin tämä nainen voisi pitää suunsa kiinni. Nyt vinkuu, kun luentokiertue peruuntui.
"Kallio kertoo lehdelle, että häntä alkoi ottaa oikein kunnolla päähän, kun hän kuuli kaupan kassajonossa tuntemattoman kommentin koronakriisiin liittyen. Joku hänen takanaan totesi yltiöpositiivisesti: ”Kun ovi sulkeutuu, niin ikkuna avautuu”.
Kommentti oli Kalliolle liikaa. Hän sanoo Annassa, että hän koki sen hyvin varomattomaksi.
– Ärsytti aivan tajuttomasti.
Korona kolahti Anna-lehden mukaan kovaa myös Kallion omaan elämään. Hänen piti ensimmäistä kertaa urallaan pitää keväällä pitkä luentokiertue, mutta kaikki keikat peruuntuivat. Takaisku tuntui aluksi musertavalta.
– Pari kolme päivää meni todellisissa epätoivon tunnelmissa. Ajattelin, että mistään ei tule mitään."
https://www.is.fi/viihde/art-2000006488832.html?utm_campaign=tf-IS&utm_…
Kommentit (210)
Ihmettelen hänen tarvettaan nostaa itseään somessaan. "Nämä ja nämä ihmiset kiittivät minua tänään..."
Tuleepa todella itsekeskeinen ja todisteleva olo. Jos omalla työllä on merkitystä, tarvitseeko sitä tulla someen alleviivaamaan? Itse en "leijuisi" somessa sillä, jos ihmiset kertovat vaikeuksistaan tms. ja on hyviä keskusteluja. Aika sensitiivistä puuhaa meinaan.
Mt-ammattilaisena keskittyisin oikeellisen tiedon jakamiseen, enkä todistelemaan omaa hyvyyttä.
Tuollainen oman sädekehän kiillotus tökkii.
Brändi alkaa kärsiä inflaatiota
Maaret on ihan tavallinen psykoterapeutti. Ei sen kummempaa.
Jännä että hän kutsuu kirjojaan tietokirjoiksi kun ei itse ole edes tiedeyhteisössä tai tuota sen tyyppistä tietoa
Jotenkin harmittaa hänen tärkeilynsä ja sen jatkuva korostaminen. Hänellä on paljon seuraajia ja voi siksi olla vaikuttamassa monen elämään. Minkälaista ihmiskuvaa ja arvoja hän käytännössä edustaa, vaikka koittaakin puhua muuta. Loppujen lopuksi voikin saada ihmisissä enemmän tyytymättömyyttä js pahaa oloa aikaan. Mikään ei ikään kuin riitä. Hänhän itse edustaa ihmisyyden akatemiaa. Pientä nöyryyttä kaipaisin.
Ihastunut omaan täydelliseen Lujasti lempeä -mielikuvaansa. Käyttää lukijoita hyväkseen ylläpitääkseen tätä mielikuvaa itsestään.
Tästä brändistä paistaa läpi sellainen keskiluokkaisen elämän pöhöttyneisyys. Toki osan ihmisistä elämä on aidosti tuollaista - elämän helppous ja merenrantaunelma ovat minimi johon tyydytään... Mut ihmettelen miten hän saa puettua kaiken ruman ja karseankin mitä elämä nyt vaa on täynnä aina "kauniiseen rosoisuuteen" tms. Onko hän työskennellyt vaikeissa mt-tehtävissä? Ne vetävät nimittäin ammattilaisen jos toisenkin äärimmäisen nöyriksi.
Moni mielenterveyden ammattilainen ei pidä itsestään tuollaista meteliä vaan keskittyy työhönsä ja elää ihan tavallisen talliaisen elämää ja pyrkii olemaan viestimättä ulospäin täydellisen harmonista ja ylemmyydentuntoista kuvaa. Moni maallikko kaipaa rehellisyyttä mielenterveyskeskusteluun, ei pelkkiä kauniita kuvia. Moni lukija on itse kotona pieruverkkareissa ja napsii purkista mt-lääkkeitä ja miettii elämän tarkoitusta. Ammattiauttajan tehtävä ei ole missään nimessä brassailla tai tehdä työstään hirveää numeroa.
Ylipäätään auttajatyön brändääminen on kyseenalaista. Työn merkityksen soisi löytyvän asiakaskohtaamisista. Sama tulee mieleen Ville Merisen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on tosi vali-vali nainen.
No ei ole. Jos sinua ei aihe kiinnosta niin hittoako luet hänen kolumnejaan tai kirjojaan? Yleensä kiukku toista ihmistä kohtaan kumpuaa itsestä.
En usko et monella on mitään turhaa kiukkua häntä kohtaan vaa julkisuuden henkilöitä ja heiän toimintaansa arvioidaan ja ku tuo on myös psykoterapeutti ni sitä suuremmalla syyllä
Jep eikös ammattilaista saa arvioida hänen ammattinsa kautta
Vierailija kirjoitti:
Mietityttää vaan, että miksi hankalassa tilanteessa ei saisi nähdä toivon pilkahdusta jostain? Eikö se juuri ole selviytymiskeino vaikeassa tilanteessa? Miten joku psykoterapeutti voi puhua, kuten hän?
Lukisi Myrskyluodon Maijaa, niin saisi näkemystä, miten vaikeista ajoista selvitään psyykkisesti.
Psykoterapiat on huuhaata. Mieti mättääkö kun terapiat on yleistyneet ensin ihan jätisti ja heti perään kaikki on yhtäkkiä mielenterveyseläkkeellä!!
Tuommoset psykologin ammattikunnat sais kieltää, menköön vaikka sikalan pitäjäksi, siitä saatais ruokaa suomeen eikä lisää mielenterveyeläkeläisiä, hittolainen.
Öö psykoterapiat ei todellakaan ole huuhaata
Kävin joskus kuuntelemassa hänen luentoaan Vatevassa, vuosia sitten, koska muotimessujakaan ei enää ole. Olipa pinnallista ja turhaa höpinää, itsestäänselvyyksiä lateli peräperään. Lähdin kesken pois, kun ei sitä soopaa jaksanut kuunnella. (Ja olen siis itse pinnallista muotiväkeä...)
Nyt hän oli jonkun Novitan kannessa mallina, ja olipa aneemisen näköinen kuva, naama valkoisena paleli jossain tuulessa. Alkaisiko tämäkin hypetys olla vihdoin loppu?
Hän ei ole lopulta kovin uskottava 🤷🏻
Saarnaaja. Voisi niputtaa samaan sarjaan Pippa Laukan kanssa. Nolla-sarja.
Itsekin olen hänen luennollaan käynyt ja ystäväni totesi jopa et tulipa tästä tyypistä nyt kyllä huijariolo. Hänellä ei ollut mitään uutta mielenterveystietoa jaettavana. Siis - ei mitään ! Kaikki oli vaan validaatiota: tältä saa tuntua. Kauniita kuvia dioissa ja jotain tekstejä kuten Toivo kantaa jne. Ärsyttävintä oli, että odotukset oli tapissa mut mitään ei jäänyt käteen.
Panisin.