Alkaa jo pitkästyttää tämä kotona olo. Uusia vinkkejä?
Oli pari kuukautta hauskaa katsoa elokuvia, mutta tieto siitä, ettei mihinkään pääse ainakaan ennen syksyä, tuntuu jo sietämättömän pitkältä. Kirjoja en lue. Mitä muuta yksin asuva voi tehdä?
Kommentit (54)
Perehdy siihen, miten viemäristö toimii.
Treenaa kielesi venyvyyttä. Harjoittele peilin edessä päivittäin. Yritä ylettyä kielelläsi nenänpäähäsi.
Osta soutulaite, voi hlevetti että tunti kiskomista laittaa ihmisen hikoilemaan :)
Vierailija kirjoitti:
Tee joku ristipistotyö, iso palapeli tai osta aikuisten värityskirja. Virkaa pannulappuja sukulaisille joululahjoiksi. Aloita piirtämisharrastus.
Mulla kyllä on yksi palapeli, jonka oon saanut joskus lahjaksi, mutta en vain ole viitsinyt sitä aloittaa. Myös aikuisten väristyskirja löytyy. Nythän olisi hyvin aikaa niille :) Mutta miten onnistuu siivoaminen, palapeli varmasti kerää pölyä ja pitää jonnekin nostaa siivouksen ajaksi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tee kuolinsiivous.
Jos ei nyt tassa aallossa kuolekaan, pitaa ostaa tavarat uudelleen. ei kuolinsiivousta kannata tehda kuin vasta sitten, kun tietaa, ettei enaa tarvitse moniakaan juttuja.
Ilmoittaudu kaikkiin ilmaisiin webinaareihin.
Opettele babblessa uusi kieli.
Codecademyssä voi opetella koodaamaan.
Olen hoitanut viherkasveja, istuttanut pistokkaita ja kasvattanut kaupan hedelmien siemenistä omia viherkasveja. Jos ei olisi parveketta, kasvattaisin varmaan jotain yrttejä silti sisällä. Esimerkiksi avokado on helppo. Pelaan pelejä, luen kirjoja, katson netflixiä, teen ruokaa, leivon ja siivoan kuunnellen samalla äänikirjoja. Ratkon ristikoita ja teen palapeliä. Olen huoltanut vaatteita ja korjaisinkin, jos olisi tarvikkeita ja olisin käsistäni kätevä. Jumppaan ja venyttelen sen verran, että kroppa kestää etätyön ergonomian. Jos kaipaan seuraa, en vain chattaile vaan soitan ystävälle.
Muakin pitkästyttää töiden teko hoivakodissa. Olisin mieluummin kotona, puuhaa riittäisi omakotitalossa.
Itse olen kuntoillut paljon (Fressi TV:ssä joka päivä kivoja ohjattuja jumppia ilmaiseksi, suosittelen!), lukenut kirjoja, kuunnellut äänikirjoja ja podcasteja, tehnyt ristikoita ja sudokuja, ulkoillut, pelannut miehen kanssa lautapelejä, kokkaillut, tehnyt itselle jalkahoitoja... Listalla on vielä ainakin oopperan katsominen ja virtuaalikierrokset museoissa (näin Hesarissa näistä ilmoituksen, täytyy tutustua). Olen myös suunnitellut lasitetun parvekkeen sisustusta ja joidenkin kasvien istutusta. Olisi kiva opetella myös vaikka jotain uutta kieltä netissä mutta oma työ on aivotyötä eikä tällä hetkellä tunnu siltä, että jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee pihahommia, itse olen haravoinut, kitkenyt, mullannut ja istutellut kuukauden pihalla. Tulee hyvä mieli ja kaunis piha kesäksi. Rahaa on kyllä palanut uusiin kasveihin aika lailla, muttasitä on säästynyt monessa muussa asiassa.
Ei ole pihaa.
Kai nyt joka talossa on joku piha? Voihan sitä mennä kaunistamaan yhteistäkin pihaa, mutta onhan rivareissakin pienet etu ja takapihat. Jos asut kerrostalossa rakenna tai osta istutuslaatikkoja parvekkeelle ja ala viljellä hyötykasveja, kuten yrttejä ym.
Asun kaupungin keskustassa yksiössä jossa ei ole parveketta. Ainut sisäänkäynti ruuhkaiselta jalkakäytävältä. Mitä nyt viljelen?
Tee vaatehuoneestasi kasvihuone. Siellä voit kasvattaa kaikenlaisia eksoottisia kasveja. Joistain voi saada hyvän hinnan ihan katukaupassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee pihahommia, itse olen haravoinut, kitkenyt, mullannut ja istutellut kuukauden pihalla. Tulee hyvä mieli ja kaunis piha kesäksi. Rahaa on kyllä palanut uusiin kasveihin aika lailla, muttasitä on säästynyt monessa muussa asiassa.
Ei ole pihaa.
Kai nyt joka talossa on joku piha? Voihan sitä mennä kaunistamaan yhteistäkin pihaa, mutta onhan rivareissakin pienet etu ja takapihat. Jos asut kerrostalossa rakenna tai osta istutuslaatikkoja parvekkeelle ja ala viljellä hyötykasveja, kuten yrttejä ym.
Asun kaupungin keskustassa yksiössä jossa ei ole parveketta. Ainut sisäänkäynti ruuhkaiselta jalkakäytävältä. Mitä nyt viljelen?
Tee vaatehuoneestasi kasvihuone. Siellä voit kasvattaa kaikenlaisia eksoottisia kasveja. Joistain voi saada hyvän hinnan ihan katukaupassakin.
Eikö sinne voi tulla ötököitä?
-eri
Voit alkaa vaikkapa teehifistelijäksi. Tilaat erilaisia teitä, maistelet niitä ja opettelet tunnistamaan eri makuja.
Lue kalenteriasi ja muistele, mitä kaikkea olet tähän asti tehnyt elämälläsi. Ihmettele, miten paljon on päiviä ja viikkoja, mistä et muista mitään.