Alkaa jo pitkästyttää tämä kotona olo. Uusia vinkkejä?
Oli pari kuukautta hauskaa katsoa elokuvia, mutta tieto siitä, ettei mihinkään pääse ainakaan ennen syksyä, tuntuu jo sietämättömän pitkältä. Kirjoja en lue. Mitä muuta yksin asuva voi tehdä?
Kommentit (54)
Harjoittele päälläseisontaa tai jonglöörausta.
Kunnosta polkupyöräsi. Pura se osiin, puhdista huolellisesti kaikki osat ja kokoa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee pihahommia, itse olen haravoinut, kitkenyt, mullannut ja istutellut kuukauden pihalla. Tulee hyvä mieli ja kaunis piha kesäksi. Rahaa on kyllä palanut uusiin kasveihin aika lailla, muttasitä on säästynyt monessa muussa asiassa.
Ei ole pihaa.
Kai nyt joka talossa on joku piha? Voihan sitä mennä kaunistamaan yhteistäkin pihaa, mutta onhan rivareissakin pienet etu ja takapihat. Jos asut kerrostalossa rakenna tai osta istutuslaatikkoja parvekkeelle ja ala viljellä hyötykasveja, kuten yrttejä ym.
Asun kaupungin keskustassa yksiössä jossa ei ole parveketta. Ainut sisäänkäynti ruuhkaiselta jalkakäytävältä. Mitä nyt viljelen?
Maalaa kotisi seinät iloisilla väreillä.
Jos värivalinta meni pieleen, aloita homma alusta.
Minä, totaalinen sohvaperuna, aloin jumppaamaan kotona. Venytyksiä ja vatsalihasliikkeitä. Välillä juoksentelen paikoillani, onneksi alakerrassa ei asu ketään. Eilen tosin venyttelin yläkroppaani siihen malliin, että nyt on pää ja niskat ihan jumissa. Tänään otan illan ihan rennosti katsellen yle areenasta sarjoja ja dokkareita. Huomenna taas varovasti kotijumpan pariin.
Hanki huonekasveja ja hoida niitä, voit aloittaa kokeilemalla mitä kaupasta saatavilla olevista hedelmien siemenistä kasvaa.
Maalaa seinät.
Piirrä tai opettele piirtämään.
Kirjoita. Kerro tuleville sukupolville kirjoittamalla millaista elämä oli koronaviruksen aikana. Kuvaile sääntöjä ja tunteitasi. Säätä. Mitä olet nähnyt.
Tilaa paperivalokuvia puhelimesi kuvista.
Opettele kokkaamaan masterchef -tyyliin.
Tee joku ristipistotyö, iso palapeli tai osta aikuisten värityskirja. Virkaa pannulappuja sukulaisille joululahjoiksi. Aloita piirtämisharrastus.
Vierailija kirjoitti:
Lähde ulos. Jos asut stadissa niin lähde shoppailemaan.
FYI: Shoppailla voi muuallakin kuin stadissa.
Googlaa lähiseudun luonnonsuojelualueet, luontopolut yms. Sinne kävelylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee pihahommia, itse olen haravoinut, kitkenyt, mullannut ja istutellut kuukauden pihalla. Tulee hyvä mieli ja kaunis piha kesäksi. Rahaa on kyllä palanut uusiin kasveihin aika lailla, muttasitä on säästynyt monessa muussa asiassa.
Ei ole pihaa.
Kai nyt joka talossa on joku piha? Voihan sitä mennä kaunistamaan yhteistäkin pihaa, mutta onhan rivareissakin pienet etu ja takapihat. Jos asut kerrostalossa rakenna tai osta istutuslaatikkoja parvekkeelle ja ala viljellä hyötykasveja, kuten yrttejä ym.
Asun kaupungin keskustassa yksiössä jossa ei ole parveketta. Ainut sisäänkäynti ruuhkaiselta jalkakäytävältä. Mitä nyt viljelen?
Ituja ja versoja!
-eri
Perehdy jonkin vieraan maan historiaan.
Opettele matematiikkaa! Se on kiehtovaa.
Mä oon saanut virkkausinnon takaisin. Ajattelin väsätä myös makramee laukun.
Opettele laittamaan herkullista vegeruokaa.
Aloita uusi harrastus ja ryhdy bloggaamaan siitä.
Pese kotisi lattiat hammasharjalla.
Aloita etälaulutunnit.