Miksi hankitte monta lasta? Vääntäkää rautalangasta ajatusmalli ja syyt
Kommentit (67)
Neljä pasta. Rakastamme lapsia mieheni kanssa ja meillä on ollut varaa ja talossa tilaa. Varmaan tekisimme lisää jos olisimme nuorempia.
Vierailija kirjoitti:
Neljä pasta. Rakastamme lapsia mieheni kanssa ja meillä on ollut varaa ja talossa tilaa. Varmaan tekisimme lisää jos olisimme nuorempia.
Siis neljä LASTA 😂😂😂
Pidän lapsiperhe-elämästä. Nyt on kaksi, kolmatta harkitaan mutta ikä alkaa tulla vastaan. Jos olisin miljonääri olisi kolme lasta jo tehty. Työura ei ole niin mielenkiintoinen, että se tarjoaisi elämän sisällön ja lapset tuovat kivasti sisältöä elämään. Suomessa lapsille tarjotaan paljon valtion kassasta.
En ole velvollinen perustelemaan sinulle valintojani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä juuri ihmettelin erästä tuttavaa, joka selitti ettei koskaan pärjäisi ilman isovanhempien apua. Ihan siis ydinperheessä elävä ihminen eikä edes yksinhuoltaja. Kuulema isovanhempien apu on aivan korvaamatonta arjessa. Eli väkisin on pitänyt tehdä kolme lasta ja sitten itkeä, kun on raskasta. Muutenkin heidän arkensa näyttää olevan ihmeellistä säätämistä koko ajan ja esim sovittuja tapaamisia perutaan lyhyelläkin varoitusajalla, kun ei muisteta mitä on kenellekin luvattu.
Onko tuo tuttava siis ylistänyt isovanhempien apua JA itkenyt arjen raskautta, vai tulkitsitko vaan ensimmäisen jälkimmäiseksi? Minäkin olisin voinut sanoa noin vielä pari kuukautta taaksepäin. Sitten tuli korona ja ollaan huomattu, että ihan yhtä hyvin sitä on pärjätty ilman isovanhempiakin. Ja joskus voi olla että valitan sitä arjen hullunmyllyäkin. Niin tekee kaikki minun tuntemani pikkulasten vanhemmat. Ei se tarkoita sitä, että haluaisi tehdä mitään toisin. Tietysti näistä asioista voi olla fiksuinta puhua vain muiden lapsiperheellisten kanssa, kun lapsettomien asenne on helposti tuo.
Tuttava on sanonut ihan suoraan ettei arjesta tulisi mitään, jos esimerkiksi isovanhemmat eivät veisi lapsia harrastuksiin. Nyt korona-aikana ovat pulassa, kun ei olekaan mahdollista hyödyntää heitä.
Ja ei, en ole lapseton, mutta olen tehnyt lapsia sen verran ettei tarvitse itkeä elämän vaikeutta.
Ei voi tajuta, miten joku haluaa monta lasta.
Mies ei halunnut käyttää ehkäisyä siksi