Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittailu ja hylätyksi tulemisen pelko

Vierailija
27.04.2020 |

Taustasta sen verran, että olen nyt 32v, olen ollut sinkkuna 1,5vuotta ja takana ainoastaan yksi pitkä 15vuoden suhde, joka päättyi yhteisymmärryksessä.

Eron jälkeen tuli deittailtua paljon, mutta ajatuksena oli lähinnä tutustua uusiin ihmisiin ja pikkuhiljaa selvittää mitä haluaa. Käteen jäi oikeastaan vaan lyhyitä tapailuja koska en tuntenut olevani vielä valmis uuteen suhteeseen.
Pidinkin puolen vuoden tauon deittailuhommista ja nyt kevään tullen alkoi tuntumaan, että voisi taas vähän katsella ja sopivan osuessa kohdalle olisin hiljalleen valmis suhteeseenkin. Eikun tuumasta toimeen ja tinderi lataukseen, koska omalla elämänrytmillä en suurella todennäköisyydellä ikinä tule ketään livenä tapaamaan.

Muutamien vaiheiden jälkeen löytyikin erittäin hyvän oloinen tyyppi, jolla olisi toiveissa parisuhde. Ollaan nyt vietetty kaksi viikonloppua tiiviisti yhdessä ja taas tulevana viikonloppuna tapaamme. Yhdessä on todella hyvä olla, ollaan puhuttu asioista tosi avoimesti ja molemmat on myöntänyt ihastumisen. Mies suunnittelee yhteistä tekemistä ja jätti jopa hammasharjan luokseni (klassikko). Itse ihan alkuun sanoin, että haluaisin edetä rauhassa ettei ala ahdistamaan. Nyt olen kuitenkin niin ihastunut, että vähän jopa ihmetyttää koko ehdotus hitaasti etenemisestä.

Kaikkihan kuulostaa siis lähes täydelliseltä. Olen jopa ajatellut omavaani ihan hyvän, terveen itsetunnon. Mutta paskat, nyt älytön hylätyksi tulemisen pelko ja epävarmuus on lyönyt päin kasvoja melkoisella voimalla.
Huomaan koko ajan miettiväni mitä mies ajattelee ja haluaa hommalta (on kyllä sanonut, että jutusta voisi hyvin tullakin jotain). Miksi ei ole ehdottanut tinderin poistamista, käyttääkö sitä itse kuinka aktiivisesti (itsehän tosin sanoin että haluan edetä hitaasti ja pitäisi vain luottaa siihen, että olen miehelle myös siellä loppuviimein se ykkösvalinta).
Saan siis kaiken perusteltua itselle ihan järkevästi, mutta silti kieriskelen epävarmuuksissa. Tuntuu etten oikein tiedä miten "suhteeseen pitää alkaa".
Miehelle en toki näistä pohdinnoista ole puhunut enkä millään tavalla näyttänyt. Pohdinta ja vatvominen alkaa vasta kun ei olla yhdessä.

Tiedän että pitäisi vaan ottaa rennosti ja keskittyä muuhunkin elämään, mutta käytäntö tämän toteuttamiseen hieman vastustaa :D

Onko muut painineet samanlaisten ongelmien kanssa ja miten niitä saisi työstettyä pois, tai edes lievennettyä? Tulleet itselle tosiaan ihan täytenä yllätyksenä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon taida auttaa kuin aika. Jos mies osoittautuu luotettavaksi.

Samaa vikaa itsellä....

Niin monesti pettynyt että vielä 2 vuoden seurustelun jälkeenkin " odotan " toisinaan että mies häviää.

Aivan älytöntä mutta mutta.. onneksi sentään epäilyni on vähentynyt alkuajoista.

Vierailija
2/7 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia. Itsellä sama ongelma ollut tässä tapaillessani kiinnostavaa miestä.

Mutta kannattaa pitää epävarmuudet ainakin alussa itsellään, muuten voi helposti antaa itsestään kontrolloivan ja epäluuloisen kuvan (Esim. Tinderistä kysely).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ratkaisin tuon ongelman kysymällä että aletaanko seurustella. Mies vastasi että mehän seurustellaan jo.

Vierailija
4/7 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kiintymyssuhteet ovat varmaan nyt aktivoituneet. Löytäisitkö jotain keinoja rauhoitella itseäsi, kun tulee epävarma olo? Voisitko vaikka kirjoittaa itsellesi kirjeen, jonka voisit tuossa tilanteessa lukea ja käyttää ns järjen äänenä?

Vierailija
5/7 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että sinulla on tunteita.

Vierailija
6/7 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo taitaa olla useimmille ihan tavallista suhteen alussa, kun on tunteita herännyt. Sitä on löytänyt jotain ihanaa ja pelkää menettävänsä sen. Tinderin käytöstä ja seurustelusta kannattaa sopia. Esim. 1-3 kk tapailun jälkeen voi hyvin alkaa keskustelemaan suhteen laadusta. Tapaillaanko vielä muita vai seurustellaanko. Toki omista peloistaan voi sitten puhua suhteen edetessä, mutta ei niitä kannata alkaa vatvomaan liikaa eikä liian aikaisin.

Vierailija
7/7 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Helpottavaa kuulla, että reagointini onkin näköjään aika normaalia.

Olen tässä asiaa koittanut pohtia ja googletella, niin varmaan ainakin osittain jostain lapsuudesta ja vanhempien erosta nuo epävarmuudet alunperin taitaa kummuta. Kun muuten kukaan ei ole varsinaisesti ikinä jättänyt/hylännyt/pettänyt tms.

Ja toki nyt kun heittäytyy juttuun täysillä, niin pelkää että mies kääntää kelkkansa ja saankin itseni näyttämään tosi tyhmältä :D Tosin eipä fiiliksiään ihan kauheesti kannata jarrutella, jos haluaa antaa edes mahdollisuuden jutulle.

Epävarmuutta tuo myös koska mies ei ole mikään kovin viestittelijä. Mutta huomaan rauhoittuvani heti kun saan edes sen lyhyen sydän-emojeilla täydennetyn viestin. Itsehän kun voisin viestitellä vaikka pitkin päivää.. :D

Mutta varmasti tilanne ajan mittaan helpottaa kun oppii luottamaan toiseen (jos homma nyt saadaan etenemään). En epävarmuuksistani viitsi alkaa avautumaan, ja tinderin ja muutenkin suhteen laadun kyselyn suhteen hillitsen itseni. Jos vaikka mies itse jossain vaiheessa ottaakin nämä puheeksi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi