Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi ovelasti selvittää onko toinen pinnallinen

Vierailija
27.04.2020 |

Niin, ettei itse anna vaikutelmaa pinnallisesta mutta saa toisen kiinni jos on sellainen.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen ainakin on pinnallinen joka tekee toisesta ulkonäön perusteella päätelmiä.

Vierailija
42/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mitä tämä henkilö tekisi lottovoitto rahoillaan. Jos vastaus on....

-Silarit/muut implantit (ilman lääketieteellistä syytä/kosmeettista haittaa)

-huulitäytteet sun muut kauneusleikkaukset (ilman lääketieteellistä syytä/kosmeettista haittaa)

-Ökykalliit muotivaatteet/laukut

-tuliterä ”kalifornian muotiauto”

-biletysreissu ulkomaille

...tämä tyyppi on luultavimmin pinnallinen.

Tähän vastaukseeni on lisätty hivenen huumoria, mutta kyllä tässä vähän totuuden siementäkin löytyy.

Periaatteessa samaa mieltä. Tosin tunnen työni kautta hyvin monia ihmisiä, jotka saattaisivat jotain edellisen luettelon jutuista sanoa jutustellessaan, mutta kun heihin tutustuu kunnolla, ei tuollaisista asioista enää puhuta yhtään. Olen asunut myös useita vuosia ulkomailla ja siellä huomasin asian nopeasti myös, eli smal talkissa tyypistä saattoi saada täysin pinnallisen kuvan, mutta se haihtui nopeasti, kun oikea keskustelu alkoi.

Jotkut ihmiset myös menevät hömelön pinnan taakse ja pitävät sitä suojakuorenaan. Jos joku ei sen suojakuoren läpi pääse, niin syy ei ole suojakuoren eteensä ottaneella, vaan sillä toisella. Aika harva ihminen on kuitenkaan täydellisen pinnallinen, minä en ainakaan tunne yhtäkään. Vähän pinnallisuutta saa taas olla jokaisella, itseään ja elämää ei tarvitse ottaa aina niin tosissaan.

Hyviä pointteja.

En minä ainakaan halua uusille tai välttämättä vanhoillekaan tutuille paljastaa, mitä oikeasti ajattelen. Saattaisin esimerkiksi heittää tuon lottovoitto-kysymyksen huumoriksi, koska en halua alkaa avautua elämästäni ja ajatuksistani sen tarkemmin.

On todella pinnallista kuvitella, että voi tehdä toisesta ihmisestä pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhden tapaamisen tai kysymyksen perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuon näe jo naamasta? Jos on irtoripset ja ankka huulet jne.

Itsensä laittaminen ei automaattisesti tarkoita sitä että luonne olisi pinnallinen.

Niinpä. Laittautuminen, kiinnostus meikkejä, hiuksia, pukeutumista ym. kohtaan voi kertoa esim siitä että osaa nauttia elämän pienistä iloa tuottavista asioista ja arvostaa pieniä konkreettisea itselle tärkeitä toimenpiteitä joita tekemällä saa luotua arkeen (toki juhlaankin) itselleen hyvän olon tai pirteän, positiivisen, energisen tms fiiliksen. Ei pinnallista ollenkaan. Päinvastoin. Mielestäni aika tärkeää osata nauttia näin korona-aikanakin elämän tarjoamista pienistä ilon aiheista.

Vierailija
44/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-huulitäytteet sun muut kauneusleikkaukset (ilman lääketieteellistä syytä/kosmeettista haittaa)

Tähän vastaukseeni on lisätty hivenen huumoria, mutta kyllä tässä vähän totuuden siementäkin löytyy.

Periaatteessa samaa mieltä. Tosin tunnen työni kautta hyvin monia ihmisiä, jotka saattaisivat jotain edellisen luettelon jutuista sanoa jutustellessaan, mutta kun heihin tutustuu kunnolla, ei tuollaisista asioista enää puhuta yhtään. Olen asunut myös useita vuosia ulkomailla ja siellä huomasin asian nopeasti myös, eli smal talkissa tyypistä saattoi saada täysin pinnallisen kuvan, mutta se haihtui nopeasti, kun oikea keskustelu alkoi.

Jotkut ihmiset myös menevät hömelön pinnan taakse ja pitävät sitä suojakuorenaan. Jos joku ei sen suojakuoren läpi pääse, niin syy ei ole suojakuoren eteensä ottaneella, vaan sillä toisella. Aika harva ihminen on kuitenkaan täydellisen pinnallinen, minä en ainakaan tunne yhtäkään. Vähän pinnallisuutta saa taas olla jokaisella, itseään ja elämää ei tarvitse ottaa aina niin tosissaan.

Tämä on totta. Mielestäni ei ole mitään "ovelaa keinoa" selvittää asiaa, sillä hosumalla ei tule kuin kusipäisiä kakaroita ja tässä on hieman sama asia. Hosumalla ei siis ehdi ja pysty tutustumaan ihmisiin tarkemmin, jotta tietäisi heidän ajatuksensa ja pinnallisuutensa tason.

Vierailija
45/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä pointteja.

En minä ainakaan halua uusille tai välttämättä vanhoillekaan tutuille paljastaa, mitä oikeasti ajattelen. Saattaisin esimerkiksi heittää tuon lottovoitto-kysymyksen huumoriksi, koska en halua alkaa avautua elämästäni ja ajatuksistani sen tarkemmin.

On todella pinnallista kuvitella, että voi tehdä toisesta ihmisestä pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhden tapaamisen tai kysymyksen perusteella.

Juuri näin. Katsoisin tyyppiä tosi pitkään ja ajattelisin varmaan hänen olevan hieman outo, jos hän alkaisi heti ensimmäisessä lauseessa puhumaan jotain todella syvällisiä. Niiden aika kyllä tulee, mutta ei heti ja ei edes kaikkien ihmisten kanssa.

Vierailija
46/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiahakuisuus ja statuksen esiin tuominen ovat määritelmäni pinnallisuudelle. Tämäntyyppisten ihmisten seura ei kiinnosta minua ollenkaan. Koska elämä on lyhyt ja aikaa on vähän on minulla oikeus tähän jaotteluuni, olkoonkin se jonkun mielestä pinnallista.

Vierailija
47/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jos on kiinnostunut vain naisennuökonäöstä eikä persoonasta ja seuraa instapimuja on pinnallinen. Ei syvällinen mies.

Vierailija
48/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näe. Mutta sun kommentti kertoo, että arvioit ihmisiä pinnallisin perustein.

Näin.

Ja mikä jumala ap kuvittelee olevansa. Kaikenlaisia sekopäitä sitä onkin urkkimassa muiden elämää.

Vierailija
49/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Materiahakuisuus ja statuksen esiin tuominen ovat määritelmäni pinnallisuudelle. Tämäntyyppisten ihmisten seura ei kiinnosta minua ollenkaan. Koska elämä on lyhyt ja aikaa on vähän on minulla oikeus tähän jaotteluuni, olkoonkin se jonkun mielestä pinnallista.

Eikä minua kaltaisesi ikävät ihmiset.

Jokainen on lähtökohtaisesti samanarvoinen.

Vierailija
50/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somekäyttäytyminen kertoo paljon ihmisestä, hyvässä ja pahassa. Se mitä haluaa tuoda itsestään esille. Ihan turha väittää muuta.

Vierailija
51/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä minua kaltaisesi ikävät ihmiset.

Jokainen on lähtökohtaisesti samanarvoinen.

Eihän tässä ollut ihmisarvosta kysymys. Ei kirjoittaja väittänyt, että toinen olisi toista arvokkaampi. Vai väittikö? ohis

Vierailija
52/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain aloitusviestin, mutta pidän tätä kysymystä jo vähän pinnallisena. Tai siis kuulostaa siltä, että taidat itse miettiä pinnallisia asioita aika paljon, kun pohdit, onko toinen pinnallinen.

Voisi ehdottaa treffejä jossakin, missä ei ulkoasua saa mitenkään pysymään sellaisena kuin sen on peilin edessä asetellut. Juoksulenkki sateessa, luontoretki, uimahalli, sauna... Tällöin näkee, meneekö toinen paniikkiin ja onko koko ajan korjailemassa tukkaansa tai puuteroimassa, vaikka ollaan tekemässä ihan muuta. En nyt kyllä sitten tiedä, millaista pinnallisuutta aloittaja tarkoittaa.

Vierailija
53/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä selvittäisi ihan vain juttelemalla niitä näitä, luomalla turvallisen ja rennon ilmapiirin, jossa voi laskea suojamuurejaan. Siinä selviää hyvin millaisesta ihmisestä on kyse. Kuka hän on sinulle Ap, ihastus vai potentiaalinen ystävä? Miksi juuri pinnallisuus on sinulle kynnyskysymys? Vie hänet metsäretkelle paistamaan makkaroita, kyllä siinä matkan varrella erilaiset puolet esiin tulee.

Vierailija
54/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näe. Mutta sun kommentti kertoo, että arvioit ihmisiä pinnallisin perustein.

Tässä kaavassa mä olen hyvä esimerkki ihmisestä, josta on monikin sanonut ulkonäön perusteella, että "kiva kun olet tuollainen luonnollinen, etkä yhtään pinnallinen nainen".

Olen varmasti pinnallisin tuntemani ihminen, katson herättyäni heti ensimmäiseksi peiliin, haluamattani arvotan ihmisiä ulkonäön perusteella ja kumppanin valinnassakin mietin ulkonäköä enemmän kuin luonnetta, koska oma itsetuntoni on huono.

Näen valtavasti vaivaa ulkonäköni eteen, mutta kiitos kroonisen ihosairauden ja muiden epäonnisten tekijöiden se ei juuri näy naamassani... Siksipä ihan ulkonäön perusteella ihmiset luulevat, etten välitä pinnallisista asioista.

Tunnen monia ihania ihmisiä, joka ovat nukkemaisen kauniita ja siististi meikattuja ripsilisäkkeineen ja muineen, ja ovat todella fiksuja, sivistyneitä ja syvällisiä, eivätkä pelkää patikointiretkiä tai yllätyssaunomista.

Vierailija
55/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita rupuiset verkkarit jalkaan ja anna persvaon välkkyä. Päähän joku nolo lippis. Sitten ehdota testattavallesi kävelyä bulevardilla. Jos hän puutuu ulkoasuusi, hän on vähän pinnallinen.

Vierailija
56/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita rupuiset verkkarit jalkaan ja anna persvaon välkkyä. Päähän joku nolo lippis. Sitten ehdota testattavallesi kävelyä bulevardilla. Jos hän puutuu ulkoasuusi, hän on vähän pinnallinen.

Ajatusleikki: olen sopinut treffit jonkun hyvin mukavan tuntuisen miehen kanssa ja olisimme sopineet menevämme kahville ja kävelemään. Olisin laittanut itseni nätiksi, pukeutunut kivoihin nätteihin vaatteisiin, meikannut sopivasti ja laittanut hiukseni kivasti tietenkin, koska mielestäni treffit ovat sen arvoiset. Sitten mies tulee paikalle "rupuisissa verkkareissa perse vilkkuen" ajatellen, että hän testaa sillä tavoin olenko pinnallinen. Mitä teen?

Lähden paikalta pois. Tietenkin. Mies ei olisi ollenkaan sellainen mitä voisin kunnioittaa ja jonka käytöstavat ja yleinen ajatusmaailma herättäisivät mielenkiintoni. En lähtisi treffipaikkaa kauemmaksi edes, vaan sanoisin miehelle selkeästi, että en ole enää kiinnostunut hänestä.

Olenko pinnallinen? Ehkä, mutta luulen, että tuo mies on jotain pinnallisuutta ikävämpää. Täydellinen käytöstapojen puute saa karvani pystyyn ja mielummin olen yksin pinnallinen kuin tyydyn typerykseen.

Vierailija
57/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä huomaa puheenaiheista helposti, mutta sitten on niitä joista vähän vaikeammin ja usein vasta ajan kanssa.

Jälkiviisana voin todeta, että pinnallisuus voi kuitenkin tulla alkuvaiheessa esiin esim. kommenttina siitä miten ei ole pinnallinen tai vaikka ei-niin-perinteisten kauneusihanteiden hehkuttamisena ja suhtautuminen omaan ulkonäköön poikkeuksellisen neuroottisesti/yliampuvasti. Pinnallisuus toki näillä vain yksi luonnehäiriön oireista.

Ei-pinnallisuutta kun harvoin on tarpeen/tulee mieleen korostaa erikseen.

Vierailija
58/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta loukkaava käytös, likaisuus, rumuus, välinpitämättömyys, käytöstapojen puute jnejnejne syvällisyyttä?

Kaiken kukkuraksi monille tuollaisille persvakomiehille on esimerkiksi todella tärkeää, millainen auto on alla.

Vierailija
59/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiselvän pinnallisuuden lisäksi on muunlaistakin pinnallisuutta. Ei ole syvällisyyttä niilläkään, jotka eivät muusta piittaa kuin vaikkapa käsitöistä.

Vierailija
60/68 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei-pinnallisuutta kun harvoin on tarpeen/tulee mieleen korostaa erikseen.

Tapasin ensimmäistä kertaa tapailemani miehen naispuolisia kavereita. Yksi heistä totesi minulle jossakin vaiheessa iltaa huomatessaan ulkona alkaneen sataa, että "mua ei onneksi haittaa, mä kun en käytä ikinä meikkiä". Tuntui, että hän tällä korosti olevansa epäpinnallinen, ja se sai hänet vaikuttamaan hyvin pinnalliselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi