Miten voi ovelasti selvittää onko toinen pinnallinen
Niin, ettei itse anna vaikutelmaa pinnallisesta mutta saa toisen kiinni jos on sellainen.
Kommentit (68)
miksi se pitää selvittää "ovelasti"? sotkeudut omaan oveluuteesi.
Vierailija kirjoitti:
Syvällinen ihminen ei mieti tuollaisia ja lähde ihmissuhteeseen pelaamaan jotain kiinnijäämispelejä. Ole itse syvällinen, niin houkutat kaltaistasi seuraa.
Ja höpsis. Ne on ne kiltit pohdiskelijat jotka vetää narskuja puoleensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustele kirjoista ja televisiosta.
Jos suosikkiohjelma on sinkut/exät/yms. rannalla niin...
Entäs jos itse avaat keskustelun noista ohjelmista ja toinen on vain kohtelias? Itse tykkään katsoa dokumentteja ja musiikkiohjelmia mutta en välttämättä pinnallisemmassa kontekstissa kerro niistä, koska ihmisillä on erilaisia musiikkimakuja ja en halua vaivaannusta, jos toinen ei tunne dokumentteja, joita olen viime aikoina katsonut.
Tämä! Yhdessä vaiheessa suomi24 treffien kautta tapasi miehiä, jotka tivasivat katsonko sinkkuelämää. En katsonut, mutta olinhan sitä muutaman kerran vilkaissut, kun kanava sattui olemaan päällä ja menin kaverin kanssa katsomaan leffan, vaikka ei kiinnostanutkaan. Olin kuulemma vastauksen perusteella horoilua ihannoiva tyyppi. En ikinä kehtaa teilata mitään ohjelmaa täysin etten loukkaa, jos vaikka kysyjä itse siitä tykkää. Näiden kyselijämiesten tapa johdattaa keskustelu siihen suuntaan oli hölmö. Olisivat kysyneet mieltymyksistäni avoimesti, eivätkä juuri tuosta ohjelmasta. Paremmin sitä tutustuu toiseen kysymällä avoimia kysymyksiä... Ihminen, joka ei katso sinkkuelämää, tuskin mainitsee sitä. Inhokkeja kysyttäessä saattaa mainita ne tais itten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syvällinen ihminen ei mieti tuollaisia ja lähde ihmissuhteeseen pelaamaan jotain kiinnijäämispelejä. Ole itse syvällinen, niin houkutat kaltaistasi seuraa.
Ja höpsis. Ne on ne kiltit pohdiskelijat jotka vetää narskuja puoleensa.
Heh, miksi kuvittelet, että syvälliset ihmiset ovat "kilttejä"? Minun mielestäni syvällinen ihminen tuntee itsensä ja on sisäisesti itsevarma. Hän ei ole helposti manipuloitavissa, koska hän ei ohjaudu ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano olevasi työtön ja uo-velkainen.
Kummasti sai karistettua iskuyritykset nuorempana, kun kertoi olevansa työtön. Olin silloisesta työstänii kesäisin lomautettu. Omistusasunto ja tilillä 30K. Mutta työtön luuseri kuitenkin...
Tällainen avoin, luotettava ja rehellinen tyyppi onkin hyvää kumppaniainesta 😆
Oikeasti on hyvä jos paljastavat korttinsa heti alussa. Vaikeaa sellaisen ihmisen kanssa on suhteessa olla, joka koko ajan pelkää että seurustelukumppani yrittää viedä häneltä rahat.
Aivan. Tuo on itseään toteuttava ennuste.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuon näe jo naamasta? Jos on irtoripset ja ankka huulet jne.
Ei näe. Mutta sun kommentti kertoo, että arvioit ihmisiä pinnallisin perustein.
hyvä jos saat edes jonkun et vaikuta kovin fiksulta.
Ei sitä voi mitenkään ”ovelasti selvittää” vaan se selviää tutustumalla. Keskustelemalla eri aiheista. Sillä lailla selviää, minkälaisiin asioihin toisella on kiinnostusta sekä kapasiteettia ja mikä on hänen tulokulmansa niihin. Samasta aiheestakin voi jutella monella eri tavalla ja tasolla.
Määrittele pinnallinen.
Tai kohteista, joita seuraa somessa (Insta, fb, pinterest jne.) saa jo aika hyvän kuvan. Jos ihmisen kiinnostuksen kohteet ovat vaate- ja laukkumerkit tai pintajulkkikset. Pari pakollista ekokosmetiikkamerkkiä.
Jos voit koskettaa sitä niin sillä on pinta.
Vierailija kirjoitti:
Määrittele pinnallinen.
Tai kohteista, joita seuraa somessa (Insta, fb, pinterest jne.) saa jo aika hyvän kuvan. Jos ihmisen kiinnostuksen kohteet ovat vaate- ja laukkumerkit tai pintajulkkikset. Pari pakollista ekokosmetiikkamerkkiä.
Olisiko aina niinkään. Some korostaa pinnallisia asioita, mutta harvan ihmisen elämä on pelkästään somessa. Se merkkivaatteiden diggailija voi silti myös lukea paljon klassista kirjallisuutta ja maailmanpolitiikkaa sekä pohdiskella kaikenlaista syvällisesti sivistyneessä seurassa laatuviinejä maistellen. Nuo puolet vaan eivät näy somessa mitenkään.
on paljon asioita joitten takia ei sovi yhteen, aika sen selvittää, älä analysoi liikaa. saat aina kokemusta jos et muuta.
Tietynlaisissa taiteellisemmissa ja koulutetummissa piireissä on ihan normaalia, että olet kiinnostunut kulttuuri-ilmiöistä tai älykkönimistä. Se, että näistä pystyy keskustelemaan eli tavallaan heti puhumaan myös syvällisemmistä aiheista, on noiden piirien pinnallisuutta, koska se on arvostettavaa tuntea tietyt nimet, tuotanto, tietyt käsitteet. Eikä se edes tarkoita sitä, että olisi vaikka jostain elokuvaohjaaja xx:stä itse tosi kiinnostunut, osaa vain keskustella sellaisesta, joka on pinnalla. Kotona voi sitten taas avata tv:stä Kummelin.
Pointti oli kuitenkin se, että joku syvällisenä itseään mainostava voi olla sellainen, joka varsin hyvin tietää, minkälaisia asioita pidetään syvällisinä ja käyttää tätä hyväkseen oman viehätysvoimansa lisäämiseen. Uskoisin sit toisaalta, että näissä ihmisissä on sellaisia huuhaa-wannabe -ihmisiä (tyyliä Ior Bock) mutta myös ihmisiä, jotka oikeastikin ovat sivistyneitä mutta siihen päälle pyrkyreitä.
Aivan niin kuin ulkonäkö tai viihdemaku yksinään kertoisi kenenkään syvällisyydestä juuta tai jaata. Moni ihminen tykkää vapaa-ajallaan rentoutuakseen katsoa noita "pinnallisten ihmisten" roskaohjelmia ja siitä huolimatta kyetä syvälliseen ajatteluun. Tuo on aika pinnallista ajattelua jo itsessään.
Minusta ainakin pinnallisimpia ovat ne, jotka keulivat elämänsä saavutuksilla ja arvottavat muita samoin perustein. Joskus nämä samat henkilöt elävät luulossa, että olisivat jotenkin syvällisiä.
Ja mikä ihmeen itseisarvo on olla syvällinen ylipäätään?
Semmonen on vaan ikävää, että aina mietitään, mitä muut (tietysti ikävien ihmisten suosiota tavoitellaan) ajattelevat, miltä mikäkin valinta, perhe ja ystävät muista vaikuttavat. Ei olekaan se oman luonteen tarkastelu ja ihmissuhteiden laatu se juttu, vaan jäävät minimihoidolle.
Kysy mitä tämä henkilö tekisi lottovoitto rahoillaan. Jos vastaus on....
-Silarit/muut implantit (ilman lääketieteellistä syytä/kosmeettista haittaa)
-huulitäytteet sun muut kauneusleikkaukset (ilman lääketieteellistä syytä/kosmeettista haittaa)
-Ökykalliit muotivaatteet/laukut
-tuliterä ”kalifornian muotiauto”
-biletysreissu ulkomaille
...tämä tyyppi on luultavimmin pinnallinen.
Tähän vastaukseeni on lisätty hivenen huumoria, mutta kyllä tässä vähän totuuden siementäkin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Sano olevasi työtön ja uo-velkainen.
Kummasti sai karistettua iskuyritykset nuorempana, kun kertoi olevansa työtön. Olin silloisesta työstänii kesäisin lomautettu. Omistusasunto ja tilillä 30K. Mutta työtön luuseri kuitenkin...
Miksi pitkäaikaistyötön on turn off? Koska ei sitä sohvalla makaavaa miestä jaksa katsoa, kun ite herää joka aamu töihin. Tienaan itse omat rahani, ei se rahattomuus työttömässä miehessä ärsytä vaan se saamattomuus ja laiskuus.
Vierailija kirjoitti:
Kysy mitä tämä henkilö tekisi lottovoitto rahoillaan. Jos vastaus on....
-Silarit/muut implantit (ilman lääketieteellistä syytä/kosmeettista haittaa)
-huulitäytteet sun muut kauneusleikkaukset (ilman lääketieteellistä syytä/kosmeettista haittaa)
-Ökykalliit muotivaatteet/laukut
-tuliterä ”kalifornian muotiauto”
-biletysreissu ulkomaille...tämä tyyppi on luultavimmin pinnallinen.
Tähän vastaukseeni on lisätty hivenen huumoria, mutta kyllä tässä vähän totuuden siementäkin löytyy.
Periaatteessa samaa mieltä. Tosin tunnen työni kautta hyvin monia ihmisiä, jotka saattaisivat jotain edellisen luettelon jutuista sanoa jutustellessaan, mutta kun heihin tutustuu kunnolla, ei tuollaisista asioista enää puhuta yhtään. Olen asunut myös useita vuosia ulkomailla ja siellä huomasin asian nopeasti myös, eli smal talkissa tyypistä saattoi saada täysin pinnallisen kuvan, mutta se haihtui nopeasti, kun oikea keskustelu alkoi.
Jotkut ihmiset myös menevät hömelön pinnan taakse ja pitävät sitä suojakuorenaan. Jos joku ei sen suojakuoren läpi pääse, niin syy ei ole suojakuoren eteensä ottaneella, vaan sillä toisella. Aika harva ihminen on kuitenkaan täydellisen pinnallinen, minä en ainakaan tunne yhtäkään. Vähän pinnallisuutta saa taas olla jokaisella, itseään ja elämää ei tarvitse ottaa aina niin tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä voi mitenkään ”ovelasti selvittää” vaan se selviää tutustumalla. Keskustelemalla eri aiheista. Sillä lailla selviää, minkälaisiin asioihin toisella on kiinnostusta sekä kapasiteettia ja mikä on hänen tulokulmansa niihin. Samasta aiheestakin voi jutella monella eri tavalla ja tasolla.
Sitten tullaan myös siihen, että mikä on kenenkin mielestä pinnallisuutta ja mikä ei. Minun mittapuun pinnallisudelle voi olla täydellisen eri kuin jollakin toisella, mutta vaikka joku olisi mielestäni pinnallinen, niin ei se tarkoita, että pitäisin häntä huonona ihmisenä, vaan hän on vain erilainen kuin minä.
On ehkä enemmänkin pinnallista etsiä muista pinnallisuutta.
No niillä ei (toivon mukaan) ole noita lärpyttimiä, mutta näkeehän sen, jos liikaa viihtyy peilin edessä.