Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Törkeää palvelua neuvolassa!

Vierailija
03.07.2006 |

Soitin äsken neuvolaan varatakseni aikaa... Tein perjantaina positiivisen raskaustestin ja äitiysneuvola-aikaa tietysti tarvitsin. Kun olin esitellyt itseni ja kertonut asiani, niin terveydenhoitaja kysyi ensimmäiseksi että MEINAATKO PITÄÄ SEN?!??!?? Ei onnitellut koko puhelun aikana. Onneksi ei ollut meidän oma terveydenhoitaja.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla paikkakunnilla ole samanlaiset tavat.

Vierailija
22/33 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan kuuluu kysäistaä että miten asian laita on, onnitellaanko vai varataanko aikaa keskeytykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin neuvolan pitäis rohkaista niitä jotka aikovat tehdä abortin niin pitämään lapsensa!!!

Multa kans kysyttii että onko tää nyt mitä sä haluat.

Vierailija
24/33 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äitiysneuvolassa oli oikein mukava täti ennen, mutta nyt se on vaihtunut todella kamalaan. En minäkään koe saavani yhtään hyvää palvelua. Hänellä on aina vaan mielessä rahansäästö. (Esim. mulla oli keskenmeno uhkaamassa ja se tulikin. Terkka sanoi lähettäessään sairaalaan, jos ei mene kesken, niin älä suostu enää jatkokäynneille sairaalaan, kun ne usein pyytävät, ettei tule yhteiskunnalle kalliiksi. Eli mun olisi pitänyt sanoa sairaalan lääkärille terkan kehotuksesta, etten sitten suostu enää tulemaan toista kertaa, jotta rahaa säästyy.)

Vaikka niillä on psykologiset kokeet, kaikki eivät sovellu ammattiin. Jaa niin, se eka oli mulla kätilö, mutta nykyään siis vain surkea terveydenhoitaja.

Vierailija
25/33 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole neuvolan tehtävä painostaa aborttiin tai neuvoa pitämään lasta!

Kumpaakaan!

Mutta pitää kysyä onko lapsi tervetullut vai onko ajatuksissa keskeytys.

Hoitajalle ei kuulu kuin seurata raskautta tai ohjata eteenpäin aborttiin, ei paasata että ei nyt kannata aborttia tehdä!

Jos sun oma mielipide on et abortti on murha niin se on sitä, mutta hoitaja on puolueeton. Äly hoi!

Vierailija
26/33 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä varasin esikoista odottaessani ensimmäistä äitiysneuvola-aikaa, niin terkka sanoi, että mun on lopetettava tupakanpoltto, viinanjuonti sekä huumeiden käyttö (näillä sanoilla puhelimessa siis). Ai että loukkaannuin asiasta (koska olen aina ollut sillä tavalla " kunnon" ihminen, etten mitään noista ole juurikaan käyttänyt). No, opin tuosta terkasta sitten myöhemmin, että saattoi tulla vaikka minkälaista kommenttia vastaan. Ja voin sanoa, etten koskaan mennyt neuvolaan mielelläni.

Vierailija
27/33 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle toista odottaessa terkkari laukaisi, että " oliko vahinko" ja samantyylisen kysymyksen sain nyt kolmatta odottaessa " vai oliko se vahinko" . olen 30 v, joten en ehkä ihan pahimmassa vahinkoiässä enää...neuvolalääkäri taas sanoi toista odottaessani, että " on niitä ehkäisymenetelmiäkin" .

Vierailija
28/33 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuota " etikettiä" on noudatettava, lähes kaikki kysymykset menevät tietyn kaavan mukaan, se on tietenkin asia erikseen että miten kukakin th kysymykset esittää, töksösti vai hieman hienovaraisemmin. Kaikkea hyvää odotukseesi!

se th-opiskelija

Vierailija
29/33 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottu lapsi siis toki oli. :)

Minusta th:n kysymys ei siis ole ilkeämielinen, vaikka

toki hän olisi voinut asetella sanansa paremmin. Nykyaikana

tosin on niin paljon (etenkin nuoria) naisia, jotka haluavat

raskauden keskeytyksen. Toki silti ketään ei saisi laittaa

tiettyyn luokkaan esim. iän perusteella!

Vierailija
30/33 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskeytystä varten. Luulisi että raskaana oleva itse sanoo minkä vuoksi haluaa ajan neuvolasta. Meillä on muuten samassa äitiys ja ehkäisyneuvola ja samat terkat hoitaa nämä asiat. Vai emmekö me raskaana olevat sitten osaa puhua oikein asioitamme?

Vierailija
31/33 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan, niin tosi iloisesti hoitaja heläytti, että negatiivinen on. Onneksi ei ollut pitkää yritystä takana. Voisi olla neutraalin asiallinen.

Vierailija
32/33 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!=)

ap

Vierailija
33/33 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin terkka kysyi " onko toivottu raskaus" . Musta se oli tosi hienotunteisesti kysytty eika jaanyt paha mieli.