Uskallatko käydä kampaajalla korona-aikana?
Jos uskallat, valitsetko kampaamon, jossa vain muutama paikka?
Kommentit (41)
Kävin. Vakipaikassani, jossa vain yksi kampaaja. Desinfioi todella huolella paikat asiakkaiden välillä. Ajattelen myös hänen elantoaan.
Kävin perjantaina parturissa. Parturini sanoi, että reilu kuukausi sitten kalenteri tyhjeni kuin taikaiskusta. Nyt on vissiin kaikkien hiukset jo kasvaneet, kun noin 80% asiakkaista on palannut.
Eli nähtävästi suurin osa ihmisistä uskaltaa.
Uskallan, käynhän myös kaupassakin, vaikka ruokaa voi tilata kotiin. Siellä on paljon enemmän kontakteja kuin kampaajalla.
Uskallan. Käytin pari viikkoa sitten lasta parturissa. Käyn kaupassakin. Ja töissä. En näe ongelmaa niin kauan kun kaikkki muut pelkäävät. Sitten kun kuria löyhennetään ja alkaa massat liikkumaan vapaammin elokuviin, kauppakeskuksiin tai minne nyt sitten ihmiset ryntäävätkin, sitten...pelkään enkä käy enää missään.
Olen käynyt kaksi kertaa ja kolmas kerta varattu. Kampaamossa vain kaksi kampaajaa ja asiakasta kerrallaan. Kampaajalla maski kasvoilla ja kaikki hommat desinfioidaan asiakkaiden jälkeen.
Mistä minä tiedän, että kampaajalla maski ja desinfioi paikkoja?
En edes tiennyt, että kampaamot ovat auki.
Vierailija kirjoitti:
Mistä minä tiedän, että kampaajalla maski ja desinfioi paikkoja?
Mulle tuli sähköposti yhdeltä kampaajalta, missä olen aiemmin käynyt ja selitettiin nämä käytännöt. Sinne siis ehkä uskaltaisin mennä, jos olisi tarpeen. Mutta tällä hetkellä on aiheellista rajoittaa kaikkia ei-pakollisia sosiaalisia kontakteja, myös niitä joissa riski tuntuu pienemmältä kuin ruokakaupassa. Koska esim. työni ei vaadi että pitäisi näyttää erityisen edustavalta, en tällä hetkellä mene kampaajalle.
Kävin juuri viime viikolla. Käyn aina samaal kampaajalla. Hän kertoi, että asiakkaita on ollut vähemmän kuin ennen, mutta tekee mahdollisuuksien mukaan töitä aina kun on asiakkaita, ihan oman elantonsa eteen. Päivänä, jona kävin oli kampaamossa käynyt kolme asiakasta. Käyn myös kaupassa, sekä töissä. En näe tässä kampaajalla käynnissä eroa.
En ole pariin vuoteen värjänny ja leikkautin vuosi sitten. En aio mennä vasta ku korona ohi jolloin vedän valkoseks pään ja leikkautan. Olen riskiryhmää mutta nuori. Fyysinen sairaus. Äitini käy vaikka on yli 70. Mulle on ok kasvattaa vielä puoli vuotta päätä.
Kävin hakemassa kiharat viime viikolla. Pelkästään yksi kampaaja ja yksi asiakas kerrallaan (siis yhden ihmisen firma), kampaajalla maski ja hanskat koko ajan, asiakkaat heti sisääntultua käsipesulle ja käsidesille. Ei pelottanut sen vertaa kuin kaupassa käyminen.
Meillä on 200 henkilön kylä jossa yksi parturi, riski saada korona on siis 200%
Mites riskiryhmien kanssa työskentelevät, uskallatteko käydä kampaajalla?
Käyn, mutta harvemmin kuin yleensä. Asun pääkaupunkiseudulla, mutta käyn maalla kampaajalla, koska pidän sitä turvallisempana eikä mulla ole kontakteja täällä, joten en pelkää itse tartuttavani ketään.
Odotan aikaa parempaa. Tytär leikkaa mun hiukset ja mä tyttären.
Olen käynyt vuoden 2020 aikana sekä kampaajalla että kauneushoitoloissa useita kertoja. Ja myös konserteissa, elokuvissa, kaupoissa, kahviloissa, hammaslääkärissä, lääkärissä, metrossa, bussissa, kuntosalilla, ravintoloissa syomässä sekä yöpynyt hotelleissa.
En halua, että kaikki liiketoiminta kaupungissani menee konkurssiin enkä pane elämääni moneksi vuodeksi tauolle.
Käyttäydyn järkevästi ja varovasti, en käytä alkoholia enkä sekoile.
En uskalla. Kun ei ole ihan pakko, niin odotan mieluummin.