Töihin päiväkotiin. Mitä päälle?
Nyt hyvät vinkit pukeutumiseen, että olisi mahd. helpot ja mukavat vaatteet. Pienten ryhmä. Ihan ekaa kertaa harjoitteluun menossa. Sisäkengät, kuorivaatteet ulos...mitä muuta? Sisävaatetus millainen?
Kommentit (29)
Esim. siistit leggingsit ja trikoopaita, joka ei ole ihan lyhyttä mallia, joudut kumartelemaan paljon.
Mukavat ja helposti pestävät vaatteet.
Kivaa harjoittelua!
Hauskan värinen tunika ja legginssit.
Ihan mitkä vaatteet vaan, kaikenlaisia tyylejä päiväkodeissa näkee. Mukavuus ja että kestää pesua on tärkeintä. Jotkut vetävät mekkolinjaa, jotkut farkut ja neule linjaa, itse suosin verryttelyasulinjaa.
Marimekon taskumekko ja raitasukat.
Vierailija kirjoitti:
Marimekon taskumekko ja raitasukat.
Tätä taskumekkoa olin itsekin tulossa sanomaan. Kun aloitin koulun, opettajalla oli se.
Käytännölliset ja perussiistit vaatteet. Sisäkengät. Ota mukaan myös kumisaappaat ja sadetakki.
Otetaanko näin korona-aikaan johonkin päiväkotiin harjoittelijoita? Meiltä laitettiin kaikki harjoittelijat pois poikkeustilanteen takia, jotta päiväkodissa olisi mahdollisimman vähän ihmisiä. Eihän lapsiakaan juuri ole, niin ei harjoittelijat pääse harjoittelemaan työtä sellaisena kuin se normaalisti on.
T.lto
Muista turvaetäisyys 2 metriä.
Muista Fpp2 Maski, vähintään.
Muista pestä vaatteesi +60 kun tulet kotiin, vaatteet heti pesukoneeseen.
Hävitä kumihanskat.
Pese tiiviit suojalasit heti kun tulet töistä.
Työnantajasi pitäisi kai antaa Maski sinulle, kysy ainakin. Maskit ovat kultaakin kalliimpia nyt.
Oikeesti pidetäänkö maskeja päiväkodissa?
Ei mitään roikkuvaa, esim korviksia tai näkyviä kaulakoruja. Lapset tarrautuvat niihin helposti.
Kamalin mahdollinen aika mennä päiväkotiin töihin. Varsinkin harjoitteluun, vakkaritädit ei todella halua hoitaa pärskiviä lapsia joten ne lapset "sattuvat" aina opiskelijan kohdalle.
Päiväkodeissa ei käytetä maskeja.
Mekot ovat ärsyttäviä ulkohousujen kanssa, koska joko joutuu survomaan ne housujen sisälle myttyyn, tai sitten helma roikkuu kuraisena. Tärkeintä, että vaatteet päällä on mukava olla, ne päällä voi kyykkiä ja kontata ilman että persvako vilkkuu ja kaula-aukko on sen kokoinen, ettei koko rintavarustus ole esillä jos sylissä oleva lapsi tempaisee kaula-aukkoa. Taskut ovat aina tosi hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Hauskan värinen tunika ja legginssit.
Älä unohda Crocseja.
Mä käytän paksuja trikoo tms housuja, esim näitä:
https://leeloo.fi/fi/product/conte-aleksa-new-musta-long/18561
Ne on paksummat kuin ihan kalsarileggarit, mutta tosi mukavat ja plussaa korkeasta vyötäröstä.
Näiden kanssa mulla on joku tunika, tai pitkä toppi ja neuletakki. Mielellään vähän väljempi yläosa. Mutta ei mekkopituinen. Hyvät työkengät.
Tällä hetkellä kevyttoppahousut ja kuoritakki. Tosi lämpiminä päivinä ilman ulkohousuja menee jo. Pipo/panta, hanskat ja huivi. Lenkkarit.
No siis. Joustavat housut että voit ryömiä lasten kanssa maassa. Lämpimät ja säänkestävät ulkovaatteet. Mitkään vaatteet eivät saa olla niin hienot, että harmittaa kun ne ovat veressä, kuolassa, oksennuksessa ja nakkikastikkeessa. Itse olen muutaman paidan ja takin jo menettänyt veren jne. takia, kun olen pitänyt itkevää lasta sylissä. Ja housut on tietenkin polvista puhki. Ai niin, sisäkengät on must, lattiat ainakin meillä kaikenlaisissa ruoantähteissä.
Vierailija kirjoitti:
No siis. Joustavat housut että voit ryömiä lasten kanssa maassa. Lämpimät ja säänkestävät ulkovaatteet. Mitkään vaatteet eivät saa olla niin hienot, että harmittaa kun ne ovat veressä, kuolassa, oksennuksessa ja nakkikastikkeessa. Itse olen muutaman paidan ja takin jo menettänyt veren jne. takia, kun olen pitänyt itkevää lasta sylissä. Ja housut on tietenkin polvista puhki. Ai niin, sisäkengät on must, lattiat ainakin meillä kaikenlaisissa ruoantähteissä.
Miksi on ruoantähteitä lattialla?! Meidän pk:ssa lattia putsataan harjalla ruokailujen jälkeen..pkavustajan homma.
Lasten vastaanoton ja lähdön aikaan kannattaa olla jotain "antavaa" päällä. t. Se komea sinkkuisä joka noutaa pasipetterin päiväkodista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on ruoantähteitä lattialla?! Meidän pk:ssa lattia putsataan harjalla ruokailujen jälkeen..pkavustajan homma.
Meillä lattioiden siivous kahesti viikossa ja muina aikoina opettajat ja hoitajat yrittää vähän lakaista harjalla enimpiä pois. Siinä kun pienet lapset ruokailee niin onhan se likaista, meidän työhön kun se siivous ei oikeasti edes kuulu.
Hemulimekko.