Mitä ruokaa tarjoaisitte muuttoporukalle?
Mulla muutto lähestyy, ja mietin mitä syötävää tarjoaisin muuttoporukalle urakan jälkeen.. Perinteisen muuttopizzan lisäksi olisiko ehdottaa jotain muuta yhtä hyvää mikä sopisi kaikille ja veisi nälän? Tarkoituksena siis edellisenä päivänä tehdä valmiiksi ruoka, jonka sitten vain nopeasti lämmittäisi. Niin ja 4 ihmistä vain syömässä
Juomapuoli ja pienet naposteltavat jo hoidossa
Kommentit (184)
Parsakaali-tarjousnakkikeittoa, jossa ei ole mitään mausteita ja sitä on haudutettu kylmälaukussa 14 tuntia.
Pitavönerit kaikille ja kokista!
Kermainen lohikeitto, saaristolaisleipää, juomaksi kotikaljaa. Jälkiruokana hedelmiä.
Hapansilakkaa niin eivät jää yökylään.
Tarjoat mitä tahansa, olutta tai viinaa vasta viimeisen nyytin tultua sisään.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä muutossani äiti halusi välttämättä tehdä muuttoporukalle keiton. Keitto oli tosi hyvää, ei siinä mitään, mutta jestas sitä säätöä, kun oli pakko löytää muuttolaatikoista syvät lautaset ja isot lusikat kaikille, kun hommat oli tehty ja nälkä jo kurni. Siitä lähtien aina tilattu muuttopitsat.
Aina kannattaa kirjoittaa muuttolaatikoiden päälle mitä se sisältää ja mihin huoneeseen kannetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kermainen lohikeitto, saaristolaisleipää, juomaksi kotikaljaa. Jälkiruokana hedelmiä.
Ei apua näitä ihmisiä joilla ei mitään käsitystä käytännön asioista =DD
Ei muutossa ole aikaa ja mahdollisuutta tuommoisille aterioille, ja itse hakisin kylmät kaljat kaupasta koko porukalle jos palkkana ilmaisesta työstä olisi jotakin kotikaljan litkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihakeitto ja jälkkäriksi pannukakkua, kermavaahtoa ja hilloa. Helppo tehdä valmiiksi etukäteen - lämmitys vain ennen ruokailua.
Mä en ikinä kehtaisi tarjota muuttaavulle näin köyhiä ruokia, kun avulla säästän satoja euroja. Jos olisin muuttoapuna ja nämä olisi tarjolla, todennäköisesti ilmoittaisin kustantavani tuparilahjaksi pizzat porukalle...
Miten jauhelihakeitto jälkiruokineen on köyhä ruoka pizzoihin verrattuna? Mainio ruoka, kunhan se on tehty hyvin ja on pöytä ja tuolit käytössä. Pizzaa saa aina, mutta pizza ei lopulta ole kuin se pohja ja jotain ripoteltuna siihen päälle.
Mulle jauhelihakeitto passaisi hyvin. Tekisin itse kyllä jotain muuta, mutta pizzaa mä en laittaisi tarjolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muutossa ole aikaa ja mahdollisuutta tuommoisille aterioille, ja itse hakisin kylmät kaljat kaupasta koko porukalle jos palkkana ilmaisesta työstä olisi jotakin kotikaljan litkua.
Epäkäytännöllinen mutta liikuttava ja varmaan herkullinen menyy.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä muuttoapuna toivoisin tuota pizzaa. Voi istua kaikessa rauhassa minne haluaa ja syödä muutaman siivun ja sitten jatketaan. Pizzaan ei välttämättä tarvitse edes lautasia.
Jos laitat jotain ruokaa, pitää olla lautasia ja aterimia käytössä ja pystyä istumaan pöydän ääreen. Ei ole yhtä kätevää.
Käsinkö se pitsa pitää syödä, kuten joku eläin?!
Muuttopäivänä pizzaa, tupareissa voi sitten hifistellä.
Kinkkukiusaus on hyvä. Voi ostaa kertakäyttöastiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä muuttoapuna toivoisin tuota pizzaa. Voi istua kaikessa rauhassa minne haluaa ja syödä muutaman siivun ja sitten jatketaan. Pizzaan ei välttämättä tarvitse edes lautasia.
Jos laitat jotain ruokaa, pitää olla lautasia ja aterimia käytössä ja pystyä istumaan pöydän ääreen. Ei ole yhtä kätevää.
Syövätkö eläimet pizzan käsin (tassuin, käpälin)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkaustaitosi ei taida olla kummoisia, jos pidät keittoa haastavana ja epäkäytännöllisenä ateriana muutossa. Keittoja tarjotaan intissä ja muuallakin tapahtumissa soppatykeistä, koska ne on käytännöllisiä tehdä isommalle määrälle ja helppo syödä.
Keitto on todella helppo esivalmistella ja laittaa esivalmistettuna pakkaseen josta nostaa se hellalle. Saaristolaisleipä tiiviimpänä leipänä on helppo syödä ja sopii loistavasti keiton kanssa. Mitään parempaa nyt ehdotetuista minulle ei tule mieleen kuin kermainen lohikeitto.
Minä ainakin odotan aina pizzaa, jos päädyn muuttoavuksi. Pettäisin tosi pahasti jauhelihakeittoon ja eihän sillä lähde nälkäkään. Pizzaa sen olla pitää!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihakeitto ja jälkkäriksi pannukakkua, kermavaahtoa ja hilloa. Helppo tehdä valmiiksi etukäteen - lämmitys vain ennen ruokailua.
Mä en ikinä kehtaisi tarjota muuttaavulle näin köyhiä ruokia, kun avulla säästän satoja euroja. Jos olisin muuttoapuna ja nämä olisi tarjolla, todennäköisesti ilmoittaisin kustantavani tuparilahjaksi pizzat porukalle...
Ymmärrän, mutta en lähtisi vertaamaan omaa työpanosta tarjottun ruoan hintaan. Pääasia että ruoka maistuu ja nälkä siirtyy eteenpäin. Hyvä keitto ajaa asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syövätkö eläimet pizzan käsin (tassuin, käpälin)?
Ainakin kissaeläimet käyttävät raatelussa tassujaan ja petolinnut jalkojaan ja kynsiään.
Yhdessä muutossani äiti halusi välttämättä tehdä muuttoporukalle keiton. Keitto oli tosi hyvää, ei siinä mitään, mutta jestas sitä säätöä, kun oli pakko löytää muuttolaatikoista syvät lautaset ja isot lusikat kaikille, kun hommat oli tehty ja nälkä jo kurni. Siitä lähtien aina tilattu muuttopitsat.