Mitä ruokaa tarjoaisitte muuttoporukalle?
Mulla muutto lähestyy, ja mietin mitä syötävää tarjoaisin muuttoporukalle urakan jälkeen.. Perinteisen muuttopizzan lisäksi olisiko ehdottaa jotain muuta yhtä hyvää mikä sopisi kaikille ja veisi nälän? Tarkoituksena siis edellisenä päivänä tehdä valmiiksi ruoka, jonka sitten vain nopeasti lämmittäisi. Niin ja 4 ihmistä vain syömässä
Juomapuoli ja pienet naposteltavat jo hoidossa
Kommentit (184)
No kyllähän varmaan muuttoporukka syö mitä vain, kun on kova nälkä.
Muista kuitenkin, että tarjottavan on oltava riittävän monipuolista, että sitä pystyvät kaikki syömään. Myös kasvissyöjät, keliaakikot ja kala-allergikot. Jos ainoa vaihtoehto on lihakeitto ja ruisleipä, voi osalla jäädä ruoka syömättä.
Kaverini muutossa oli tilauksen sijaan pakastepizzoja eri täytteillä, oli myös gluteeniton pizza ja maidoton vaihtoehto. Ei jäänyt nälkä kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä muuttoapuna toivoisin tuota pizzaa. Voi istua kaikessa rauhassa minne haluaa ja syödä muutaman siivun ja sitten jatketaan. Pizzaan ei välttämättä tarvitse edes lautasia.
Jos laitat jotain ruokaa, pitää olla lautasia ja aterimia käytössä ja pystyä istumaan pöydän ääreen. Ei ole yhtä kätevää.
Käsinkö se pitsa pitää syödä, kuten joku eläin?!
Huomautan ettei eläimillä ole käsiä. Ja pitsa syödään nykyisin hyvin usein juuri käsin.
Salaatti pizzan lisäksi ok, jos ei ole allergioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat ehdoin tahdoin alkaa kokkaamaan, tiskaamaan ja höösäämään muuton keskellä kun varmasti muutakin tekemistä olisi? Ja kaikki olisi tyytyväisiä pitsaan ja kaljaan.
Pikkupurtavaa? Missä välissä napostellaan? Aiotko kuljetella ruokia osoitteesta toiseen vaikka kannettavaa muutenkin?
Voit tarjota ja emännöidä illan vaikka myöhemmin jos välttämättä haluat, muuttopäivä on väärä siihen.Anteeks mutta mä satun tuntemaan mun muuttoporukan, joten ei, kaikki ei välttämättä olis niin tyytyväisiä pizzaan mitä johonkin muuhun vois olla. Kuten myöskin tunnen he tuolta osin että varmasti ovat tyytyväisiä kun saa välissä pientä purtavaa ennen varsinaista ruokaa. Yhden ihmisen tavaroita ei muuta kokonaista päivää, joten aikaa kyllä riittää. Kuljetella ruokia osoitteesta toiseen? Kerkeän itse viemään uuteen asuntoon tavaroita ennenkuin muuttoporukka saapuu, joten en näe vaivaa kaivaa valmiiksi vaikka ne aterimet jos tilanne sen vaatii.
Anteeksi no mitä sitten kyselet täällä? Kysy ihmeessä siltä muuttoporukalta, että mitä he haluaisivat syödä? Minusta fiksu veto (jos pitsa ei tule kyseeseen) olisi etukäteen tsekata alueen woltin, foodoran ja muiden kotiinkujeltusfirmojen listat ja laittaa niistä screenshotit muuttoporukalle ja kysyä, että valitkaa listalta. Helppoa kun on valmiit annokset, ei tule säätämistä kokkailujen kanssa, ei tarvi lautasia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat ehdoin tahdoin alkaa kokkaamaan, tiskaamaan ja höösäämään muuton keskellä kun varmasti muutakin tekemistä olisi? Ja kaikki olisi tyytyväisiä pitsaan ja kaljaan.
Pikkupurtavaa? Missä välissä napostellaan? Aiotko kuljetella ruokia osoitteesta toiseen vaikka kannettavaa muutenkin?
Voit tarjota ja emännöidä illan vaikka myöhemmin jos välttämättä haluat, muuttopäivä on väärä siihen.Anteeks mutta mä satun tuntemaan mun muuttoporukan, joten ei, kaikki ei välttämättä olis niin tyytyväisiä pizzaan mitä johonkin muuhun vois olla. Kuten myöskin tunnen he tuolta osin että varmasti ovat tyytyväisiä kun saa välissä pientä purtavaa ennen varsinaista ruokaa. Yhden ihmisen tavaroita ei muuta kokonaista päivää, joten aikaa kyllä riittää. Kuljetella ruokia osoitteesta toiseen? Kerkeän itse viemään uuteen asuntoon tavaroita ennenkuin muuttoporukka saapuu, joten en näe vaivaa kaivaa valmiiksi vaikka ne aterimet jos tilanne sen vaatii.
Itsepä kysyit ja tässä näet vastauksen, suurin osa tykkää pizzasta.
Mutta jos sun kaverisi haluavat lohikeittoa tai kinkkukiusausta, niin tee sitten sitä, mitäs turhaan kyselet vierailta ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kermainen lohikeitto, saaristolaisleipää, juomaksi kotikaljaa. Jälkiruokana hedelmiä.
Ei apua näitä ihmisiä joilla ei mitään käsitystä käytännön asioista =DD
Ei muutossa ole aikaa ja mahdollisuutta tuommoisille aterioille, ja itse hakisin kylmät kaljat kaupasta koko porukalle jos palkkana ilmaisesta työstä olisi jotakin kotikaljan litkua.
Kokkaustaitosi ei taida olla kummoisia, jos pidät keittoa haastavana ja epäkäytännöllisenä ateriana muutossa. Keittoja tarjotaan intissä ja muuallakin tapahtumissa soppatykeistä, koska ne on käytännöllisiä tehdä isommalle määrälle ja helppo syödä.
Keitto on todella helppo esivalmistella ja laittaa esivalmistettuna pakkaseen josta nostaa se hellalle. Saaristolaisleipä tiiviimpänä leipänä on helppo syödä ja sopii loistavasti keiton kanssa. Mitään parempaa nyt ehdotetuista minulle ei tule mieleen kuin kermainen lohikeitto.
Mitä ihmettä pakastaisit?
Mielestäni on hyvin epäkäytännöllistä kuljetella ym.
Mitä tarkoitat mitä ihmettä pakastaisit? Pakastamalla saat esikeitettyä perunoita vähän ja pilkottua muut ainekset mukaan muutamaa päivää etukäteen. Jos vaikka lohta tai jauhelihaa käyttää, ne ei säily niin hyvin jääkaapissa (varsinkaan kala raakana), mutta pakastamalla ne on tuoreet. Jos keität valmiiksi etukäteen etkä pakasta, silloin ruoka maistuu lämmitykseltä ja mm. perunan tärkkelys imeytyy nesteeseen. Pakastettuna keitto on myös helppo kuljettaa jos sitä ei syö samassa paikassa missä valmistaa.
Pakastettu keitto vie juuri sen ajan hellalla mitä muuttoporukalla ehtii tulla nälkä, kun laittaa hellalle ensin pienelle lämmölle sulamaan. Se ei vaadi mitään valvomista, kun lämpö on alhaisimmillaan eikä siten keittäjäkään ole sidottu pois muuttopuuhista.
Hyväkään keitto ei ole minusta pizzan veroinen.
Saahan pizzasta parhaillaan oikein hyvän, mutta kyllä kermainen lohikeitto on aivan huippuruoka jos tekijä osaa tehdä sen. Pizzat kuulostaa minulle lähinnä kiireisen arjen pikaruoalta.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon tanakkaa rokkaa, ruisleipää ja voita. Jälkkäriksi hyvät pullakahvit. Läpi aterian juomaksi hyvää raikasta vettä. Alkoholipitoisia ei minun huushollissani tarjoilla lainkaan!
Ja uudessa kodissa on kaasutus taattu.
Tarjotkaa samantien viherkaalia raakana.
Mä vein muuton jälkeen porukan syömään paikallisen taukopaikan (ei abc, vaan ihan yksityisessä omistuksessa oleva) lounasbuffaan, kaikki saivat syödäkseen ja niin paljon, kuin maha veti. Matkaa tasan yksi km, joten kaikilla kotimatkan varrella, muutto alkoi aikaisin aamulla, niin hyvin ehdittiin lounaan viimeisillä tunneilla syömään. Tuolla lounas on klo 15 asti. Muuten oli muuton aikana juotavaa tarjolla, vissy, limsa, kalja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi no mitä sitten kyselet täällä? Kysy ihmeessä siltä muuttoporukalta, että mitä he haluaisivat syödä? Minusta fiksu veto (jos pitsa ei tule kyseeseen) olisi etukäteen tsekata alueen woltin, foodoran ja muiden kotiinkujeltusfirmojen listat ja laittaa niistä screenshotit muuttoporukalle ja kysyä, että valitkaa listalta. Helppoa kun on valmiit annokset, ei tule säätämistä kokkailujen kanssa, ei tarvi lautasia jne.
Huomasitko, ei ap sieltä kysynyt, vaan keskustelupalstalta. Sinä eksyit tänne av:lle jonka vuoksi näit kysymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihakeitto ja jälkkäriksi pannukakkua, kermavaahtoa ja hilloa. Helppo tehdä valmiiksi etukäteen - lämmitys vain ennen ruokailua.
Mä en ikinä kehtaisi tarjota muuttaavulle näin köyhiä ruokia, kun avulla säästän satoja euroja. Jos olisin muuttoapuna ja nämä olisi tarjolla, todennäköisesti ilmoittaisin kustantavani tuparilahjaksi pizzat porukalle...
Miten jauhelihakeitto jälkiruokineen on köyhä ruoka pizzoihin verrattuna? Mainio ruoka, kunhan se on tehty hyvin ja on pöytä ja tuolit käytössä. Pizzaa saa aina, mutta pizza ei lopulta ole kuin se pohja ja jotain ripoteltuna siihen päälle.
Mulle jauhelihakeitto passaisi hyvin. Tekisin itse kyllä jotain muuta, mutta pizzaa mä en laittaisi tarjolle.
No ehkä tämä on makuasia, mutta minusta jauhelihakeitto on köyhää. Pitää maustaa aika ihmeellisesti, että siihen saa jotain muuta makua kuin liemessä lilluvat juurekset ja lihanpalaset. Olisin pettynyt jos minulle tarjottaisiin keittoa.
Pizza sen sijaan on aina kelvollista, halvempikin pizza on kuitenkin täynnä juustoa ja lisukkeita voi ottaa oman maun mukaan.
Kannattaa muistaa myös, että nykyään kaikki eivät syö lihaa. Pizzan voi tarjota myös kasvisvaihtoehtona.
Jauhelihakeitto ja kiusaukset ovat tylsintä ruokaa jo päiväkotiajoista alkaen. Ei sovi ollenkaan aikuisten muuttopuuhiin.
Jos pizzaa ei olisi, niin hyvät sämpylät ja täytteet niihin maistuisi sen sijaan. Mutta ei keitto, ei täytä.
Siis hä taas? Meinaatko että muuttoporukka istuu ihan alas ja odottelee jotain keiton lämpiämistä? Yleensä muutossa ollaan ihan eri asunnoilla. Toiset kantaa siellä, toiset ajaa, toiset uudessa päässä ja joku ehkä vanhassa päässä kantamassa/siivoamassa. Niin kaiken työn jälkeen kokoonnutaan keitolle minne? Hiki kuivuu, alkaa vilu kun odotellaan hernarin lämpiämistä. Mä ainakin haukkaisin mielelläni jossain välissä pitsaa ja toisessa välissä joisin kahvit. Työn jälkeen äkkiä kotiin enkä jäisi istuskelemaan keittokuppi kourassa banaanilaatikoiden päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kermainen lohikeitto, saaristolaisleipää, juomaksi kotikaljaa. Jälkiruokana hedelmiä.
Ei apua näitä ihmisiä joilla ei mitään käsitystä käytännön asioista =DD
Ei muutossa ole aikaa ja mahdollisuutta tuommoisille aterioille, ja itse hakisin kylmät kaljat kaupasta koko porukalle jos palkkana ilmaisesta työstä olisi jotakin kotikaljan litkua.
Kokkaustaitosi ei taida olla kummoisia, jos pidät keittoa haastavana ja epäkäytännöllisenä ateriana muutossa. Keittoja tarjotaan intissä ja muuallakin tapahtumissa soppatykeistä, koska ne on käytännöllisiä tehdä isommalle määrälle ja helppo syödä.
Keitto on todella helppo esivalmistella ja laittaa esivalmistettuna pakkaseen josta nostaa se hellalle. Saaristolaisleipä tiiviimpänä leipänä on helppo syödä ja sopii loistavasti keiton kanssa. Mitään parempaa nyt ehdotetuista minulle ei tule mieleen kuin kermainen lohikeitto.
Mitä ihmettä pakastaisit?
Mielestäni on hyvin epäkäytännöllistä kuljetella ym.
Mitä tarkoitat mitä ihmettä pakastaisit? Pakastamalla saat esikeitettyä perunoita vähän ja pilkottua muut ainekset mukaan muutamaa päivää etukäteen. Jos vaikka lohta tai jauhelihaa käyttää, ne ei säily niin hyvin jääkaapissa (varsinkaan kala raakana), mutta pakastamalla ne on tuoreet. Jos keität valmiiksi etukäteen etkä pakasta, silloin ruoka maistuu lämmitykseltä ja mm. perunan tärkkelys imeytyy nesteeseen. Pakastettuna keitto on myös helppo kuljettaa jos sitä ei syö samassa paikassa missä valmistaa.
Pakastettu keitto vie juuri sen ajan hellalla mitä muuttoporukalla ehtii tulla nälkä, kun laittaa hellalle ensin pienelle lämmölle sulamaan. Se ei vaadi mitään valvomista, kun lämpö on alhaisimmillaan eikä siten keittäjäkään ole sidottu pois muuttopuuhista.
Hyväkään keitto ei ole minusta pizzan veroinen.
Saahan pizzasta parhaillaan oikein hyvän, mutta kyllä kermainen lohikeitto on aivan huippuruoka jos tekijä osaa tehdä sen. Pizzat kuulostaa minulle lähinnä kiireisen arjen pikaruoalta.
Pizza erilaiseni täytteineen sopii kaikille, mutta kalasta kaikki eivät pidä. Kaverini alkaa voida pahoin jo kalan hajusta.
Kampasimpukat ja katkarapupastasalaatti, tuoretta patonkia, mielellään itse tehtynä.
Coctailpiirakoita munavoilla tai ilman,
ruisleipää, leikkelettä, juustosiivuja, kurkkua yms. jokainen kootkoon leipänsä itse
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän varmaan muuttoporukka syö mitä vain, kun on kova nälkä.
Muista kuitenkin, että tarjottavan on oltava riittävän monipuolista, että sitä pystyvät kaikki syömään. Myös kasvissyöjät, keliaakikot ja kala-allergikot. Jos ainoa vaihtoehto on lihakeitto ja ruisleipä, voi osalla jäädä ruoka syömättä.
Kaverini muutossa oli tilauksen sijaan pakastepizzoja eri täytteillä, oli myös gluteeniton pizza ja maidoton vaihtoehto. Ei jäänyt nälkä kenellekään.
En suosittelisi roiskeläppiä muuttoruoaksi, mutta jos ruokaa ei ole luvattu tai oletettu, ehkä se silloin menettelee. Paljon käytännöllisempää on tilata valmiit kuin itse lämmittää kaupan pakastealtaan tuotteita jos ei halua etukäteen valmistella.
Porukat olivat tyytyväisiä pizzaan. Helppoa, kun kysyy vaan millaisen pizzan kukin haluaa.