Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairastan pakko-oireista häiriötä, mitä haluat tietää?

Vierailija
26.04.2020 |

Vastaan mielelläni :)

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se ilmenee? Jotain numeroiden hokemista, käsien pesua, lukkojen maksuttomista 28,5 kertaa ennenkuin pääsee ovesta ulos, katulaattojen saumojen päälle astumista vain vasemmalla jalalla joka kolmannella askeleella?

Vierailija
2/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut apua? Itsellä ei kantti kestä.

Terv. toinen samanlainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet sairastanut? Olen itse sairastanut n. 5v ja en kohta enää jaksa, kotoa poistuminen ja nukkumaan meno on yhtä tuskaa. Tarkistus kierros nukkumaan mennessä kestää tunnin, vaikka lieden tarkistaa 20kertaa en silti luota että se ei olisi päällä. :(

Vierailija
4/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itel 25v kokemust

Vierailija
5/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Millaista oireilu oli alkuvaiheessa? Eli miten lähti kehittymään? Voiko tietyistä ennakko-oireista jotenkin aavistella, että on sairastumassa pakko-oireiseen häiriöön (erotuksena normaaliin tarkisteluun ym.)?

2. Missä vaiheessa ymmärsit sairastavasi?

3. Millaista apua olet saanut, ja miten se on vaikuttanut?

Vierailija
6/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutkin tuosta kärsivät saavat vastata kysymyksiini. T. 5

Vierailija
7/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastatko myös paniikkihäiriötä/sosiaalisten tilanteiden pelkoa? Usein ilmenee samaan aikaan.

Vierailija
8/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä pakko-oireisen häiriön takia. Olin 33 vuotta kun jouduin eläkkeelle.

Vierailija
9/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollainen pakko-oire ilmenee?

Vierailija
10/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kysyä mitään, en yhtään mitään.

Vierailija
11/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollainen pakko-oire ilmenee?

Minulla esim. ulko-oven tarkasteluna. Kyllä lukko loksahti oikein ovi on lukossa! Ei mitään kun tarkasta parikymmentä kertaa. Joskus olen jo lähtenyt pois kotoana kun yhtä äkkiä mieleen tulee... " Onkohan se kiuas kiinni, tai ulko-ovi? " Eikun takaisin kotiin tarkistamaan ja siitä tulee viha itseään kohtaan kun ei voi luottaa omaan päähänsä.

Vierailija
12/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tomaateille antaa lannoitetta vai lisätä vahvaa multaa?

Vierailija
13/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hae apua ja yritä parantua vaan jatkat tuota vam maista käytöstä päivästä ja vuodesta toiseen?

Vierailija
14/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko uimarannalle mennä koronasta huolimatta?

Vierailija
15/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko hyödyllistä hankkia liesi/uuni jossa on ajastin? Sellainen oli mun opiskelija-asunnossa, silloin ei tarvinnu miettiä palaako talo jos lähden ulos. Eikä tarvinnut lähteä kesken matkan takaisin tarkistamaan tilannetta... Se oli ihanaa. Olen päässyt tuosta onneksi yli muutenkin.

Vierailija
16/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hae apua ja yritä parantua vaan jatkat tuota vam maista käytöstä päivästä ja vuodesta toiseen?

Olet idiootti.

Vierailija
17/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivonko kakun?

Vierailija
18/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtuuko silloin se että on tarkistanut esimerkiksi lieden vai unohtuuko se että oliko se päällä vai ei?

Vierailija
19/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vinkki tarkastelijoille: kun tarkastat vaikka lieden tai onko ovi lukossa, kuvaa puhelimella kuva tai video. Kun sitten alat uudelleen miettimään että jäiköhän liesi päälle niin kaivat sen kuvan esille ja jatkat elämää.

Vierailija
20/66 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastajalle toimii se, että päästää typerän äänen ja kolhaisee itseään aina kun on jonkun asian tarkastanut.

Esim. kun tarkastaa hellaa, niin päästää pieruäänen tai röhkii kuin sika kun yksi nappi on tarkistettu. Ja kun on tarkistanut hellan läpi, kolhaisee kyynärpään vaikka seinään, pöydän kulmaan tms. Ovea tarkastettuaan lyö pään oveen. Hanat tarkastettuaan potkaisee varpaat seinään, jne.

Jos ei huvita potkaista varpaita seinään, lyödä päätä seinään, hakata sormia mihinkään tms. toista kertaa, niin muista tarkastaneensa asian jo :D Kannattaa siis lyödä niin kovaa, että sen muistaa, eikä vain hipaista.

Ja kun tarpeeksi muksii itseään, alkaa miettiä että onko tässä jatkuvassa tarkastelussa mitään järkeä ja oppii lopettamaan sen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi