Onko muita, joilla silmät eri paria?
Minulla näössä melko iso ero silmien välillä, toisessa -3 ja toisessa yli -5. Lääkäri sanoi, että aika poikkeuksellista, koska yleensä molemmissa on melko sama vahvuus. Kellään muulla samanlaista ominaisuutta tai tiedättekö ketään jolla olisi?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tuo on juuri se ongelma, että lasien käyttö on hankalaa, jos eroa on tarpeeksi paljon. Itsellä 2.25 yksikköä eroa ja pystyn käyttämään vielä laseja ongelmitta, mutta en tiedä jos se kasvaa tästä vielä enemmän missä vaiheessa tulee ongelmia ja miten siitä eteenpäin.
APKävin silmälääkärissä ja hän sanoi, että ongelmia alkaa joillakin ilmetä kun linssien välinen ero on 3. Kuva alkaa näkymään kahtena ainakin miinuslaseja käyttävillä. Minulle pystyi laittamaan eroa tuon 3 astetta/pykälää/mitälie. Kyllähän se typerältä näyttää kun toinen linssi on paljon vahvempi, koska toinen silmä näyttää paljon pienemmältä ja pääkin jotenkin vinolta. Ei voi mitään. Kun ei piilareitakaan pysty käyttämään
Onko sinulla siis juuri miinuslasit?
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tuo on juuri se ongelma, että lasien käyttö on hankalaa, jos eroa on tarpeeksi paljon. Itsellä 2.25 yksikköä eroa ja pystyn käyttämään vielä laseja ongelmitta, mutta en tiedä jos se kasvaa tästä vielä enemmän missä vaiheessa tulee ongelmia ja miten siitä eteenpäin.
APKävin silmälääkärissä ja hän sanoi, että ongelmia alkaa joillakin ilmetä kun linssien välinen ero on 3. Kuva alkaa näkymään kahtena ainakin miinuslaseja käyttävillä. Minulle pystyi laittamaan eroa tuon 3 astetta/pykälää/mitälie. Kyllähän se typerältä näyttää kun toinen linssi on paljon vahvempi, koska toinen silmä näyttää paljon pienemmältä ja pääkin jotenkin vinolta. Ei voi mitään. Kun ei piilareitakaan pysty käyttämään
Onko sinulla siis juuri miinuslasit?
AP
Joo on miinuslasit
Vierailija kirjoitti:
Mun toinen silmä on sininen ja toinen ruskea.
Edustat siis jenkkisuvakkien uusinta suosikkivähemmistöä
Minulla toinen silmä -4,5 ja toinen normaali.
Toinen silmä -8 ja hajataittoa -2,5, toinen -1,25 ja hajataittoa -1,5.
Näön suhteen ei ole eroa merkittävästi, toinen -2,25 ja toinen -2,5.
Sen sijaan toisessa pupilli on eri kokoa. Ero on kyllä vähäinen, lähinnä joskus lääkärit kyselleet onko ennen ollut tuo vai uusi juttu.
Oikea silmä ollut lapsesta asti -4, vasen - 0,5. Nyt alkanut 47-v tulla ongelmia ikänäön kanssa kun molemmissa +1,5. Vaikeaa löytää sopivia silmälaseja. Leikkauksesta varoitettiin että voi nähdä kaiken kahtena leikkauksen jälkeen aina.
Mulla toinen silmä näkee erittäin hyvin lähelle, toinen kauas. En tarvitse luku- enkä kaukolaseja, ei ikänäköä.
Voiko siinä sitten olla joku sairaus tai vastaava, jos silmien näkökyvyssä iso ero?
On, en muista lukuja, kun en vielä ole tarvinnut silmälaseja. Mutta kun katson vain huonolla silmällä näen siis huonosti, en esimerkiksi kaikkea tekstiä kaukana. Mutta molemmilla silmillä yhtäaikaa näen hyvin kauaskin.