stressaava elämäntilanne ja unettomuus
Nukun noin 2 h / yö normaalia vähemmän, jatkuvati heräilen yön aikana. Ensimmäinen herääminen on jo noin 00 aikaan, vaikka luulen nukkuneeni useamman tunnin. Todellisuudessa olen nukkunut vain 1-2 h. Yöllä saatan herätä esim. kolmen aikaan, niin että joudun välillä lukemaan kirjaa. Päivisin olen väsynyt, päivä tuntuu pitkältä (kun herään neljän-viiden aikaan) ja suoritan päivän.
Unilääkket olisi, mutta periaatteesta en halua niitä joka päivä syödä. Olisiko 2 yötä/viikko sopiva tahti ottaa noita unilääkkeitä ja loput yöt menisi miten menisi? Erotilanne siis on ja enköhän minä joskus tästä yli pääse, jolloin luulisin nukkuvanikin paremmin. Meinaan siis, että eiköhän tuo ole ihan luonnollista että huonommin tulee nukuttua.
Kommentit (3)
Unilääkkeet eivät ole pahasta lyhytaikaisesti käytettynä. Ei kannata kärsiä pitempään unettomuudesta, sen haitat ovat pitkässä juoksussa pahemmat kuin lääkkeiden. Etenkin kun tiedät syyn unettomuuteen, aika parantaa erohaavat ja samoin myös uni tulee takaisin. Jätät sitten lääkkeet vähitellen pois kun elämä on taas hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikset halua? Mieti ihan tosissaan, mikset halua ottaa apua vastaan vaikka sinulla sellainen on? Läheskään kaikki eivät edes saa lääkkeitä, olet hyvin onnekas jo siinä.
No kerran söin ko. lääkkeitä kaksi yötä peräkkäin, kolmantena en ottanut ja se yö oli kauhea. Heräsin 5 min välein ja koko yö oli yhtä horkkaa.
Eli pelkään siis, että totun niihin lääkkeisiin ja on pakko käyttää joka päivä.
ap
Mikset halua? Mieti ihan tosissaan, mikset halua ottaa apua vastaan vaikka sinulla sellainen on? Läheskään kaikki eivät edes saa lääkkeitä, olet hyvin onnekas jo siinä.