Onko 36,9 lämpöä?
Kommentit (22)
Mulla ruumiinlämpö yleensä 36,8
Nyt vaan jotenkin viluttaa koko aika niin mittasin
Ei ole. Se on ihan normaali ruumiinlämpö ihmisellä. Vaikka sinulla henkilökohtaisesti olisikin tyypillisesti hieman alempi lukema, niin noin pienellä heilahduksella ei kyllä ole yhtään mitään merkitystä.
Jos on muuten kipeä olo, niin voi jäädä ainakin tässä koronatilanteessa kotiin.
Mulle olisi, koska normaalilämpö 36,3. Tai ovulaatio 😄
Minulla on, koska normaalilämpöni on alle 36. 37 on se yleisin "kuumeraja".
Onhan se lämpöä mutta normaaliksi määriteltyä ruumiinlämpöä.
Ihmisen kehon lämpötila vaihtelee ihan normaalisti. Esimerkiksi naisilla ovulaatio nostaa lämpötilaa.
Jos olet mitannut digitaalisella mittarilla niin niissä on valtavat heitot ja kympillä ei todellakaan saa mittaria joka mittaisi luotettavasti 0.1 asteen tarkkuudella. Perinteinen lasinen mittari on paljon tarkempi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on, koska normaalilämpöni on alle 36. 37 on se yleisin "kuumeraja".
Minä sitten vissiin olen joka kuukausi kaksi viikkoa kuumeessa, kun ovulaation jälkeen lämpö nousee 0,5 astetta ja laskee vasta menkkojen alkaessa... Tässähän saa alkaa saikuttaa ihan olan takaa.
Riippuu ihmisestä. Ei sitä mittaria tarvitse tuijottaa jos tuntee itsensä terveeksi, niin elää normaalia elämää. Jos tuntee itsensä sairaaksi, lepää ja ottaa rauhallisesti. Opi kuuntelemaan kehoasi!
Te "normaalilämpö 35 ja risat", mitatkaapa joskus se lämpö peräsuolesta tai korvasta. Se on se teidän normaalilämpö. Kainalolämpöön vaikuttaa mm. huoneen lämpötila.
Taudista johtuvan lämmönnousun ja kuumeen tuntee tietynlaisena kipeänä olona. Siihen luottaisin enemmän kuin kuumemitterin lukemiin. Jos yleisvointi huonontuu eikä jaksa mitään ja sen lisäksi mittari näyttää lähemmäs 38 tai yli, on kuumetta varmasti jokaisella.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Riippuu normaalilämmöstäsi. Mulle tuo olis lämpöä, koska lapsesta saakka normaali 36,2. Eikä vaikuta mittaamisympäristä eikä ovulaatio. Se on lasimittarilla aina tuo sama. Digimittarit saattaa näyttää tasan 36. Sen verran niissä voi olla heittoa. 37,5 tuntuu jo selvästi voinnissa.
No tää alkaakin mennä jännäksi.
Aivastuttaa ja viluttaa
Lisäksi alavatsa helvetin kipeä.
Eipä oo tälläistä ennen ollut
Oma lämpöni on normaalisti 36,2 ja tunnen oloni sairaaksi jo 36,7. 38 ja olen tosi kipeä.
Riippuu ihmisestä, minulla normaali lämpötila on 35,5, joten olisin sängynpohjalla kykenemätön tekemään mitään. Toisilla se on taas normilämpö joten ei lasketa kuumeeksi
Jos tuo lämpö on heti aamulla, niin usein se on iltapäivällä yli 37.
Korona alkaa juuri tuolla lämpötilalla. Odottele pari päivää ja kohta on 41 taulussa.
38 ja yli on kuumetta. "Lämpöily" on epämääräinen käsite eikä tarkoita mitään.
Mulle ainakaan ei, koska normaalilämpöni on 36,8. Eli sun normaalilämmöstä riippuu minun mielestäni. Voihan sille olla joku virallinenkin raja. Onhan kuumeenkin virallinen raja muistaakseni 37,5.