Minkä ikäinen mies joutuu vielä rintamalle sodan syttyessä?
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vasta sota näyttäisi, miten suomalaisten psyyke ylipäätään kestäisi sotatilaa, olipa ihminen sitten rintamalla tai siviilissä. Tässä suhteessa uskoisin, että Ukrainalaiset ovat olleet tosiasiassa meitä paljon paremmin varautuneita, sillä siellä ei ole muutamia kaupunkeja luluunottamatta vielä totuttu yhtä helppoon, pehmeään ja mukavaan elämään kuin Suomessa.
Armeijassa ei opi kokemaan jatkuvaa epämukavuutta, ei näkemään jatkuvaa kuolemaa ja kärsimystä ympärillään, siksi sen käyminen ei vielä oikeastaan kerro mitään omasta toimintakyvystä tosipaikassa.
Rauhanaikana on toki helppo mieltää itsensä suureksikin tulevaksi sotasankariksi, mutta uskoisin että myös nuorten miesten virta Ruotsiin ja keski-Eurooppaan olisi todellisuudessa mittava sodan syttyessä. Ei ihmiset enää koe niin järkeväksi uhrata terveyttään tai henkeään valtion puolesta, hyvän elämän kun voi rakentaa nykyään muuallakin, eikä kulttuuriero
Aika monella koulutetulla miehellä on jo jo nyt niin vaikeaa suomessa että joku venäjän hyökkäys olisi vaan se viimeinen syy pakata kimpsut ja kampsut tästä sdp-läävästä.
"Nimenomaan, Nato-Suomen, ja juuri siksi on melko ilmeistä että myös ydinaseita käytettäisiin. Jos olisimme joutuneet sotaan Venäjää vastaan liittoutumattomana valtiona, silloin olisi ollutkin mahdollista ettei ydinaseita oltaisi käytetty.
Jos Venäjä sotisi Suomea vastaan, se ajattelisi sotivansa jo koko Natoa vastaan ja silloin se kokisi myös oikeudekseen "puolustautua" ydinasein."
Nato-jäsenyys on tärkeä juuri sen takia, ettei Putin halua lähteä sotaan koko Natoa vastaan, joka olisi hänelle ja muulle johtoklikille siellä itsari. Naton ulkopuolisten kimppuun Putte voi hyökätä milloin milläkin verukkeella, kun ne ovat heikompia eikä sillä saa Natoa suoraan kimppuunsa.
Marin pitäisi luovuttaa venäläisille haaremikaveriksi, kun kerran tämä sodan alunperin sytyttikin.
Vierailija kirjoitti:
Edellisissäkin sodissa noin puolet miehistä EI ollut rintamalla lainkaan
Käytännössä kaikki asekuntoiset suomalaiset miehet olivat rintamalla. Toki on tehtäviä, jotka on pakko hoitaa sodankin aikana, kuten junakuljetukset, pelastustoimi ym.
Suomalaisia miehiä oli enimmillään rintamalla noin 550000, mikä on 4,5 miljoonan kansalta aika helkutin hyvin.
Lisäksi meitä oli vuosikaudet henkensä kaupalla auttamassa 200000saksalaista, joilla oli rintamavastuu koko pohjoisesta rintamasta, kunnes Suomi heidät häpeällisesti petti.
Olkaamme heille ikuisesti kiitollisia!
Miten niin joutuu? Kun vain pääsis!!!!
En jäisi taistelemaan proxy-sodassa, jonka Suomen valtio itse aloitti. Muutan sitä ennen ulkomaille elämään omaa elämääni. Olen liian älykäs ja itseäni arvostava jäädäkseni tykinruuaksi taistelemaan pankkiirien ja muiden valtaapitävien sodissa. Vähä-älyisempi aines jääköön toimittamaan tuota orjan roolia.
Jos sota syttyy, se ei ole minun sotani. Suomen politiikka on ollut äärimmäisen typerää. Koskaan ei pitäisi Suomea sitoa minkään maan sotiin. Etenkään niihin joissa Venäjä on vastapuoli. Puolueettomuus kunniaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin joutuu? Kun vain pääsis!!!!
Itse tykkään pelata sotapelejä ja varusmiespalveluskin oli ihan kiva larppi, mutta en nyt sentään oikeaan sotaan lähde, jos sen millä tahansa keinolla pystyy välttämään.
Vierailija kirjoitti:
En jäisi taistelemaan proxy-sodassa, jonka Suomen valtio itse aloitti. Muutan sitä ennen ulkomaille elämään omaa elämääni. Olen liian älykäs ja itseäni arvostava jäädäkseni tykinruuaksi taistelemaan pankkiirien ja muiden valtaapitävien sodissa. Vähä-älyisempi aines jääköön toimittamaan tuota orjan roolia.
Kyllähän se niin on ettei yhden valtion takia kannata henkeään vaarantaa, niitä kuitenkin tulee aina lisää.
Vierailija kirjoitti:
Tiivistit asian erinomaisesti. Antaa kiihkoilijoiden tapella.
Rintamalle joutuu tavikset 60-vuotiaaksi saakka. Jossain on ollut puhetta, että voitaisiin nostaa 65-vuoteen saakka, mutta vielä ei ole muutettu ikää.
Maanpuolustusvelvollisuus on kaikilla suomalaisilla.
Suomessa on eri tavalla kuin ukrainassa. Täältä ei saa lähteä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se niin on ettei yhden valtion takia kannata henkeään vaarantaa, niitä kuitenkin tulee aina lisää.
Jep. Rakastan Suomen kansaa, mutta suomalaiset eivät tule häviämään minnekään kyllä vähään aikaan ELLEI Suomen NYKYINEN "suomalainen" valtio saa tahtoaan läpi massamaahanmuutollaan, jonka seurauksena suomalaiset lopulta katoaisivat sekoittuessaan sekarotuiseksi juurettomaksi mössöksi. Kannattaakin kyseenalaistaa aina, ketkä ovat tavallisen suomalaisen todellisia vihollisia. Ettei vain olisi meidän omat maanpettureista koostuvat hallitukset. Jos Suomen valtaapitävät oikeasti valvoisivat suomalaisten etua, niin kulttuurista kuin rodullista, ja Suomi neutraalina valtiona joutuisi toisen maan hyökkäyksen kohteeksi, olisin valmis uhraamaan henkeni kansamme vuoksi. MUTTA nyt Suomen valtio on itse tunkenut nokkansa muiden maiden asioihin ja konflikteihin, ja muutenkin Suomen valtio ei enää palvele suomalaisten hyvinvointia. Joten miksi taistelisin?
Vierailija kirjoitti:
Rintamalle joutuu tavikset 60-vuotiaaksi saakka. Jossain on ollut puhetta, että voitaisiin nostaa 65-vuoteen saakka, mutta vielä ei ole muutettu ikää.
Maanpuolustusvelvollisuus on kaikilla suomalaisilla.
Suomessa on eri tavalla kuin ukrainassa. Täältä ei saa lähteä pois.
Voi joutua tai olla joutumatta.
Vierailija kirjoitti:
Jos sota syttyy, se ei ole minun sotani. Suomen politiikka on ollut äärimmäisen typerää. Koskaan ei pitäisi Suomea sitoa minkään maan sotiin. Etenkään niihin joissa Venäjä on vastapuoli. Puolueettomuus kunniaan.
Tyhmää puhetta!
Jos ivan demobilisoidaan tänä vuonna Ukrainassa, sitä ei tarvitse demobilisoida ensivuonna Suomessa!
Ei yksikään ihmisoletettu eikä yksikään kansakunta pysty estämään päällekarkausta ja ryöstöä esittämällä mahdollisimman pientä ja heikkoa! Silloin vain oikein houkuttelet roistoa/roistovaltiota hyökkäämään kimppuusi!
Jos haluat ennaltaehkäistä sitä, että kimppuusi käydään ja sinut ryöstetään ja r. , yritä näyttää voimakkaalta ja määrätietoiselta ja sellaiselta, että ryöstön yrittäjää varmasti sattuu kärsään!
Ja jos haluat saada apua, on sinun oltava puolestasi valmis antamaan apua! Tämä on puolustusliiton periaate!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Rakastan Suomen kansaa, mutta suomalaiset eivät tule häviämään minnekään kyllä vähään aikaan ELLEI Suomen NYKYINEN "suomalainen" valtio saa tahtoaan läpi massamaahanmuutollaan, jonka seurauksena suomalaiset lopulta katoaisivat sekoittuessaan sekarotuiseksi juurettomaksi mössöksi. Kannattaakin kyseenalaistaa aina, ketkä ovat tavallisen suomalaisen todellisia vihollisia. E
Jaa, minua ei kiinnosta mitkään rotuhorinat se mitä on oikea suomalaisuus. Sodassa voi kuitenkin kuolla ja samahan se kuolleelle on kuka tätä maata hallitsee, kun ei ole sitä enää näkemässä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen viime sotia Suomi julisti:
"Suomi pysyy puolueettomana mutta taistelee, jos meitä vastaan hyökätään!"
Ei auttanut puolueettomuus! Kaksi kertaa hyökkäsi 200 miljoonan asukkaan neuvostoliitto 4,5 miljoonan asukkaan Suomen kimppuun ja selvisimme tuosta ainoastaan Saksan avulla - Saksalla kun sattui olemaan sama vihollinen ja Suomen auttaminen oli heille edullista.
Puolueettomuus toimii ainoastaan, jos sen takana on riittävästi rautaa ja rahaa! Suomella ei ole näistä kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Rakastan Suomen kansaa, mutta suomalaiset eivät tule häviämään minnekään kyllä vähään aikaan ELLEI Suomen NYKYINEN "suomalainen" valtio saa tahtoaan läpi massamaahanmuutollaan, jonka seurauksena suomalaiset lopulta katoaisivat sekoittuessaan sekarotuiseksi juurettomaksi mössöksi. Kannattaakin kyseenalaistaa aina, ketkä
Ymmärrän. Ajattelet kuten Suomen valtaapitävät eli et välitä suomalaisen kansan säilymisestä. Tämä kävi selväksi.
No siinä oli oikein vänrikki Teräksen puhe. Oletpa reipas mies!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen viime sotia Suomi julisti:
"Suomi pysyy puolueettomana mutta taistelee, jos meitä vastaan hyökätään!"
Ei auttanut puolueettomuus! Kaksi kertaa hyökkäsi 200 miljoonan asukkaan neuvostoliitto 4,5 miljoonan asukkaan Suomen kimppuun ja selvisimme tuosta ainoastaan Saksan avulla - Saksalla kun sattui olemaan sama vihollinen ja Suomen auttaminen oli heille edullista.
Puolueettomuus toimii ainoastaan, jos sen takana on riittävästi rautaa ja rahaa! Suomella ei ole näistä kumpaakaan.
Niin Venäjällä oli tuolloin tosin hyvin erilainen ideologia vallassa eikä se ollut menettänyt Suomea kuin vain pari vuosikymmentä aiemmin. Tilanne on hyvin erilainen nykyään, eikö?
Ei, tosin tehtaat ei ehkä saa raaka-aineita ja niihin osuu usein pommeja.