Onko kukaan kokeillut sitä uutta allergialääkettä Nasaleze?
Itsellä on kova heinäallergia ja vauvakuume vaivaa. Nyt on ruvennut mietityttämään allergia-aika ja raskaus. Ennestään meillä on viisi lasta joten kokemusta allergia-ajasta ja raskaana/imettämisestä löytyy. En vaan millään jaksaisi olla taas ilman lääkitystä. Taustana sen verran että raskausaikana itse aina välttelen mahdollisuuksien mukaan kaikkia lääkkeitä. Lomudal nenäsuihketta olen käyttänyt, mutta suoraan sanottuna siitä ei ole paljoakaan apua. Kaikki antihistamiinithan ovat kiellettyjä enkä niitä halua käyttää vaikka lääkäriltä luvankin ehkä saisi.
Siksi tuo uusi allergialääke kiinnostaisi kovasti. Yritin sitä tänä kesänä käydä ostamassa, mutta täällä meidän pikkuapteekissa sitä ei ollut, vaan se olisi pitänyt tilata.
Medison
Kommentit (7)
Nazalezea voi käyttää, siinä ei ole mitään lääkeainetta vaanse jättää ikään kuin suojaavan kalvon limakalvoille. Itse olen jonkin verran käyttänyt, mutta ei siitä ihan kamalan suurta apua ole. En esimerkiksi voi kuvitellakaan osallistuvani heinätöihin...
Mutta kotipihalla voi olla ulkona ja kaupungissa ei mitään ongelmaa.
Riippuu tietysti vähän siitäkin miten allergia oirilee, itselläni alkaa nenä vuotaa, aivastuttaa ja silmät kirvelemään. Näihin oireisiin auttaa siis jonkin verran.
mut jos lääkäri näin sanoo niin uskon kyllä lääkäriä enempi kuin netti juttuja :)
jokainenhan tekee omat ratkaisunsa..;)
lääkäriltä minäkin sain tuon infon, että voi käyttää. Mieluummin kuulemma sitä kuin antihistamiini tai kortisoni lääkkeitä.
Ilmeisesti lääkäreitäkin on moneen junaan. Yleensä vain nuo neuvolantädit varoittelevat mutu-tuntumalla ottamatta asiasta sen enempää selvää.
Itse sain tuon neuvon sekä neuvola- että allergialääkäriltä, joten olen kahden mielipiteeseen luottanut!
pitäen. Uskon kyllä että voi huoleti käyttää. Apteekeissakin sitä myyvät ja siellä olivat ainakin sitä mieltä, että voin sitä raskaanakin käyttää. Vaikka yksi lääkäri sanookin, ettei jotain tuotetta saa käyttää, niin eihän se ole absoluuttinen totuus. Se voi olla pelkästään hänen mielipiteensä. Sama tietysti myös farmaseutin kanssa. Mutta jotenkin ajattelen näin, että jos tuote on apteekin valikoimissa, niin he ovat ainakin sitä mieltä, että tuote sisältää juuri sitä mitä lupaakin, eli siinäkin mielessä nasaleze on turvallinen.
Sen idea on tosi hyvä, mutta koska on jauhemaista, on mielestäni tosi hankala käyttää. Muutaman kerran olen vain laittanut ja aika pienen avun olen saanut. Uskon kuitenkin että jos opettelisin oikean tavan laittaa sitä, niin auttaisi ainakin paremmin kuin nyt..Eli tekniikka pitää saada ensin haltuun :)
Sura lainaus :" Ehkäisemällä allergeenien pääsyn nenänlimakalvoille ja keuhkoihin Nasaleze estää allergian syyn eikä vain hoida oireita. Sisältää kasviperäistä selluloosapulveria,jolla ei ole vaikutusta elimistössä." ¨
Elion turvallinen raskausaikana.
Oli sentään muutama jo kokeillut kyseistä tuotetta. Mulla on ja oireina nimenomaan nenänvuotaminen, aivastelu ja ihan hiukan silmät kutisee. Se mikä tuossa nasalezessa kiinnostaa, on nimenomaan se että sen sanotaan ehkäisevän oireiden syntymisen! Eikä niin kuin yleensä lääkkeet, jotka hoitavat niitä oireita. Uskon myöskin tuohon tuotteeseen siksi hiukan enempi kun se on myynnissä apteekissa eikä pelkästään luontaistuotekaupoissa (en tiedä saako ollenkaan luontaistuotekaupoista).
Luulenpa että ensi kesänä, jos me vielä pienokaisen saamme, oli sitten raskaana tai ei taikka imetystä niin taidanpa tosiaan ostaa ja kokeilla.
Kiittäen Medison
että ei kannata käyttää luontaistuotteita koska ne ei oo testattu tarkkaan..