En halua ottaa huomioon kasvissyöjiä juhlissani
Minusta on ihan älytöntä että juhlissa pitäisi ottaa kasvissyöjät huomioon varmuuden vuoksi. Sehän on ihan oma valinta ettei syö lihaa. Allergia on järkevä syy koska se on terveydellinen. Ihan sama kuin mä alkaisin vaatia että olen juustonsyöjä. Laittakaa sitä jossain muodossa mut älkää sekottako kasvisten sekaan koska en halua syödä juustoa koska se on osunut hyi olkoon kasviksiin. Toki jos paras ystävä sanoo että on kasvissyöjä teen hänelle kasvisruoan samoin kuin jos tietäisin ettei hän pidä kalasta niin grillaisin lihaa. Mutta että emäntänä pitäisi automaattisesti varautua kasvissyöjiin. En ymmärrä miksi pitäisi.
Kommentit (58)
Vierailija:
Kasvissyöjilllä on yleensä muitakin ongelmia elämässään ja persoonallisuudessaan. Minustakaan heitä ei tarvitse erikseen huomioida koska ihminen on lihansyöjä. Itse ovat tiensä valinneet, toivottavasti itse osaavat hakeutua hoitoon.
eläköön suvaitsevaisuus!
tarjolla mitään mikä olis mulle maistunu. Valtaväestöä ei tarvitse ottaa huomioon mutta yhdelle ainoalle kasvissyöjälle on oltava eri sapuskat. Ihan käsittämätöntä.
Välttämättä sen kasvisvaihtoehdon ei tarvitse olla vegaanista, mutta ainakin itse arvostan, että joku kasvisruoka on tarjolla. Itse syön lihaa, mutta jos on kasvisvaihtoehto yleensä otan sitä.
Minä en ymmärrä miksi kalarajoitteiselle tarjotaan kyllä se lihavaihtoehto, mutta liharajoitteiselle ei tarjota sitä kasvista. Ei vaan mahdu meikäläisen kaaliin.
Itse olen juhlissa ns. hankala vieras. En kyllä älämölöä itsestäni pidä, mutta usein olen joutunut olemaan ilman mitään ruokaa. Siinä on sitten kiva selitellä emännälle, että varmasti maistuisi, mutta en oikein voi syödä vehnää enkä perunaa. Eihän siinä mitään jos ruokana on uusia perunoita, lihaa ja salaattia. Mutta entäs sitten kun on perunalaatikkoa tms.
Vierailija:
tarjolla mitään mikä olis mulle maistunu. Valtaväestöä ei tarvitse ottaa huomioon mutta yhdelle ainoalle kasvissyöjälle on oltava eri sapuskat. Ihan käsittämätöntä.
sinä lihansyöjänä VOIT syödä kasvisruokia (vai syötkö muka AINA ja VAIN lihaasisältäviä ruokia), mutta kasvissyöjä ei voi syödä liharuokia.
on selvä että kasvissyöjien häissä ei tarjota lihaa, kyseessä on pariskunnan oma vakaumus. ei varmaan muslimienkaan häissä tarjoilla sianlihaa, vaikka " valtaväestö" sikaa syökin!
Eikä huonosti käyttäytyviin kasvissyöjiin kannata suhtautua niin vakavasti.
jos heidän ruokavalionsa aiheuttaa noin paljon ahdistusta ja vihamielisyyttä. tuskin sinulla aitoja kasvissyöjäystäviä onkaan, kun noin ankean asenteen otat...
En todella voi syödä kasvisruokia. Oikeasti yritin mut esim tofujäätelö maistuu ihan pahville, ei se ole jäätelöä nähnytkään. Ei se nyt piru vie ole liikaa vaadittu yks karjalanpaisti kun aina kun laadit tänne täydellisen menuehdotuksen niin joku kasvissyöjä älähtää että ei olis ollu mulle mitään. Suvaitsevaisuutta toisinkin päin!
Aikoi tehdä kasvisvaihtoehdon jos tietää jonkun vieraan kasvissyöjäksi.
Syömisen haluamisessa ja voimisessa on selvä ero.
Allerginen EI VOI syödä, kasvissyöjä EI HALUA.
n lähipiiri koostuu vain ja ainoastaan terveistä normiarjalaisista. Hyvää jatkoa!
Vierailija:
Syömisen haluamisessa ja voimisessa on selvä ero.
Allerginen EI VOI syödä, kasvissyöjä EI HALUA.
eli kasvissyöjän ptiäisi syödä lihaa eettisisestä vakaumuksestaan huolimatta, emännän mieliksi? onneksi ei ole tuollisia emäntiä kohdalle osunut...
Vierailija:
En todella voi syödä kasvisruokia. Oikeasti yritin mut esim tofujäätelö maistuu ihan pahville, ei se ole jäätelöä nähnytkään. Ei se nyt piru vie ole liikaa vaadittu yks karjalanpaisti kun aina kun laadit tänne täydellisen menuehdotuksen niin joku kasvissyöjä älähtää että ei olis ollu mulle mitään. Suvaitsevaisuutta toisinkin päin!
jos teen sinulle pastaa tuoretomaatti-basilika-kastikkeella, munakoisopaistoksen ja borlotti-papusalaatin, et voi sitä syödä? tuoreita marjoja jälkkäriksi, vääntääkö masuasi?
karjalanpaistia en ole koskaan tehnyt, en koko elämässäni ole joutunut valmistamaan liharuokia, ystäväni kunnioittavat väkivallatonta ruokavaliotani. olisihan hassua, kun kerran en syö eläimiä, että joutuisin niitä muille kokkaamaan! jos lihansyöjät syövät yhden lihattoman ateria silloin tällöin, he tuskin nääntyvät nälkään...
Sen vuoksi en yleensä asiasta sen suurempaa meteliä pidä, tai ilmoittele asiasta eteenpäin. Yleensä juhlapöydästä on aina löytynyt lihatonta salaattia ja leipää. Se riittää mulle.
Eri asia on sitten suuremman luokan illalliset, esim. yritysten järjestämät. Niissä ilmoitan ruokavaliostani etukäteen isännille nolojen tilanteiden välttämiseksi.
Se ei yleensä tapaa vaan aiheuttaa kutinaa, ripulia, yms.
Minulle on sellainen eettinen vakaumus että en voi syödä muuta kuin lihaa. Siksi joudun jättämään vegaanipippalot väliin kun siellä ei ole minulle ruokaa ollenkaan. Tasa-arvoa? Ne nirppanokat eivät ansaitse mitään erityiskohtelua. Muuttakoot omaan reservaattiinsa jos ei kerran kelpaa.
Syön vain eläimiä, jotka syövät muita eläimiä.
-Wagner
Vierailija:
Minulle on sellainen eettinen vakaumus että en voi syödä muuta kuin lihaa. Siksi joudun jättämään vegaanipippalot väliin kun siellä ei ole minulle ruokaa ollenkaan. Tasa-arvoa? Ne nirppanokat eivät ansaitse mitään erityiskohtelua. Muuttakoot omaan reservaattiinsa jos ei kerran kelpaa.
hyvin epätodennäköistä että sinunlaista kurttuotsaa kutsuttaisiin vegaani- tai mihinkään muihinkaan pippailoihin. pysy kotona vaan kiukuttelemassa.
Perinteinen suomalainen pitopöytä sisältää kyllä ruokia joka makuun. Meillä ei ihan niin perinteinen ollut, mutta kyllä sieltä jokainen löysi itselleen sopivaa syötävää. Tietääkseni vieraittemme joukossa oli ainakin maitoallergikko, kalaa syömätön (ei allerginen) ja laktoosi-intolerantikkoja. Kenenkään ei tarvinnut tyhjin vatsoin istua pöydässä. Tuo laktoosi-intoleranssi on sellainen vaiva, josta kyllä osataan tehdä ihan älytön haloo, joten en kiinnittänyt siihen hirveästi huomiota. Pitopalvelut kuitenkin nykyään tekevät ruokansa laktoosittomina / vähälaktoosisina, lisäksi intolerantikot voivat varata mukaansa laktaasientsyymiä, joka hajottaa mahdollisen laktoosin.
En kysy tätä mitenkään vittuilakseen, vaan ihan mielenkiinnosta. Itse pidän lihasta ja mielestäni juhlavaan ateriaan kuuluu liha.
Miksi se on tämä neiti kasvissyöjä jonka pitää saada erityiskohtelua? Ei voi etukäteen tietää mikä ketääkin miellyttää. Jos nyt vaikka teen salaatin ajatellen kasvissyöjiä ja pistän siihen tomaattia niin tämä kasvissyöjä saattaa sanoa että ihan kiva mut ku olen allerginen tomaatille. Ei voi kaikkia miellyttää!