Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua ottaa huomioon kasvissyöjiä juhlissani

Vierailija
03.07.2006 |

Minusta on ihan älytöntä että juhlissa pitäisi ottaa kasvissyöjät huomioon varmuuden vuoksi. Sehän on ihan oma valinta ettei syö lihaa. Allergia on järkevä syy koska se on terveydellinen. Ihan sama kuin mä alkaisin vaatia että olen juustonsyöjä. Laittakaa sitä jossain muodossa mut älkää sekottako kasvisten sekaan koska en halua syödä juustoa koska se on osunut hyi olkoon kasviksiin. Toki jos paras ystävä sanoo että on kasvissyöjä teen hänelle kasvisruoan samoin kuin jos tietäisin ettei hän pidä kalasta niin grillaisin lihaa. Mutta että emäntänä pitäisi automaattisesti varautua kasvissyöjiin. En ymmärrä miksi pitäisi.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä voi pistää järjestykseen.

T: Vannoutunut lihansyöjä.

Vierailija
2/58 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koivun lehtiä... Ja hanasta vettä... Talvella niillä on vähän hankalampaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli että mikään muu kuin lihatuotteet ei kelpaa. Tällöin ruokavalioon kuuluu siis liha, kana, kala, maitotuotteet, juustot, muna ja vesi. Onko muuta, joka ei olisi kasviperäistä?

Ruokavalioon EI siis kuulu esimerkiksi:

kahvi, tee, mehu, kaakao

leivät, puurot, pullat, vellit, kakut, kastikkeet (suurusteessa usein viljaa), jne.

hedelmät, salaatit, hillot,

makkarat (näissä on ilmeisesti kaikissa viljaa), marinoidut mitkään (näissä on aina kasviperäisiä mausteita)

mausteet, paitsi suola

Jos täällä nyt oikeasti on yksikään vakaumuksellinen lihansyöjä, niin tulepas kertomaan, millaista ruokaa oikein syöt ;)

Vierailija
4/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas on henkilökohtaisesti tärkeää, että jos kutsun vieraita, että he viihtyvät meillä kaikin puolin. Se, että ruokailussa on kaikki huomioitu, on minulle juhlien emäntänä tärkeää. Mutta jos se ei sinulle ole tärkeää, niin anna olla.

Vierailija
5/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyllähän juhlíssa on yleensä tarjolla monenlaista syötävää. Eiköhän sieltä löydy kasvissyöjillekin jotain vaikkei vartavasten heille tekisikään. Vai ajattelitko tehdä kaiken tarjottavan lihasta? Aika yksitoikkoista....

Vierailija
6/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksut ihmiset osaavat ennakkoon ilmoittaa allergioistaan/ muista erityistoiveistaan emännälle. Ihan älytöntä on luulla, että automaattisesti täytyy kaikki " ruokavammaiset" ottaa huomioon. Useimmiten tälläisillä ihmisillä ei oikeasti ole mitään " vammaa" vaan kerjäävät vaan huomiota. -kokki-

Vierailija
7/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ystäviesi joukossa ei ole kasvissyöjiä - asenteesi on todella aggressiivinen. minulla olisi juhlien emäntänä tosi vaivautunut olo, jos tietäisin että vieraiden joukossa on joku jolle ei löydy mitään syötävää. oli sitten kyseessä lihansyöjä, allergikko, muslimi tai juustonvihaaja. haluan emäntänä kaikkien viihtyvän.

kiva tunnelma varmaan sun juhlissa...

Vierailija
8/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä järjestän juhlia mä otan kaiken huomioon, kuka tykkää mistäkin ja kuka syö mitäkin, allergiat jne. Mä haluan, että mun vieraat viihtyvät juhlissa ja saavat jotain murua rinnankin alle :)

Itse olen kasvissyöjä ollut lapsesta saakka ja se on ihan luonnollinen juttu. Toki juhlissa se ruoka ei ole se pääasia, mutta esim jos tulee kauempaa on kiva edes jotain syödä ja olisi kiva jos olisi edes joku kasvisvaihtoehto.

Btw kouluissa ja päiväkodeissakin lapset saavat kasvis vaihtoehdon, joten miksei juhlissakin?!

Suvaitsevaisuutta :)

Vierailija
9/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorttia tarjottavaa, laitatko ihan oikeasti niihin kaikkiin lihaa jossain muodossa? Etkö itse pidä kasviksista?

Vierailija
10/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan odota, että minua varten tehtäisiin erikseen jotain ruokaa. Jos vaikka löytyisi 1 salaatti, jossa ei ole lihaa, niin varmasti kaikki ovat tyytyväisiä :)

Vierailija
11/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatissani olen vaan huomaannut paljon ihmisiä, jotka nostavat kauhean numeron, jos joku ruoka ei ole esim. laktoositonta, mutta maitopohjaista jälkiruokaa otetaan kukkurakauhalla. Eli aidosti " ruokavammaiset" osaavat hoitaa asiat etukäteen, asiallisesti, suuria numeroita tekemättä ja heidät otetaan silloin myös asiallisesti huomioon. -4-

Vierailija
12/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mulla tarkoitus tarjota hyydytettyä kasviskakkua mutta kun se on hyydytetty liivatteella niin se ei kä näille ronklaajille! Tympii moinen huono käytös. Minulle on opetettu että kotona syödään mitä halutaan ja kylässä ainakin maistetaan mitä on tarjolla. -ap-

Vierailija
13/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. saalateissa on helppo huomioida melkein kaikki kun laittaa vain perussalaatin ja muut saavat koota erilaisista lisukkeista itselleen sopivan kokonaisuuden ja esim. makaroonilisukkeella saa kasvissyöjäkin masunsa täyteen vaikka hänelle ei pääruokaa olisikaan. Karppaajat ovatkin hankalampia, mutta he eivät selvästi odotakaan erityiskohtelua. Salaatti käy heillekin johon he voivat lisätä esim. kalaa.

Vierailija
14/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kohteliasta on esittää jokin syy.

Vierailija
15/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään syö mitään liivate/gelatiini juttuja. Ihan yhtälailla ne on eläintä, kuten jauheliha tai kanankoipi :(

Vierailija
16/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kasviskaverini ovat aina jotain syötävää löytäneet juhlissakin. Jos taas kutsun meille syömään, niin laitan tietysti heille sopivaa ruokaa.

Itse tarkkailen ruoka-aineiden GI:tä, mutten tee siitä mitäänn numeroa. Ei ole ollut suurempia ongelmia, ja ihmiset ymmärtävt, kun sen selittää.

Vierailija
17/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaikka siitä syökö juuri se kasvissyöjä kananmunaa, maitotuotteita jne. Kohteliasta olisi myös kasvissyöjän tarjoutua järjestämään ruokailunsa itse, mikäli siitä selvästi aiheutuu vaivaa. Ikävintä on että emäntä tekee ilolla kasvisruokaa vain kasvissyöjiä varten, mutta siinä olisikin sitten jokin ainesosa joka ei käy ja koko työ oli turhaa.

Vierailija
18/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjilllä on yleensä muitakin ongelmia elämässään ja persoonallisuudessaan. Minustakaan heitä ei tarvitse erikseen huomioida koska ihminen on lihansyöjä. Itse ovat tiensä valinneet, toivottavasti itse osaavat hakeutua hoitoon.

Vierailija
19/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen mielestään k-syöjä voisi hyvin syödä liivatetta...

kasvissyönti on yleensä hyvin tarkaan harkittu eettinen valinta, jonka noudattaminen on ehdotonta, ihan omasta valinnasta. minä olen ollut 25 vuotta kasvissyöjä, eikä tulisi mieleenikään syödä esim. liivatetta vain siksi, että " kaikkea pitää maistaa" , tai emännän mieliksi. minusta lihan, kalan yms. on epäeettistä ja vastenmielistä.

minun ei mitenkään tarvitse tuoda esille ruokavalintojani, jos juhlissa on kasvisvaihtoehto niin hyvä, jos ei, en syö - that' s it. en kuole nälkään, jos yksi ateria jää väliin. ei tulisi mieleenikään ryhtyä hihhuloimaan valinnoistani, kasvissyönti on sen verran syvällinen asia, ettei siitä paasaaminen mene perille jos sen perusperiaate (väkivallattomuus, eläinten kunnioittaminen) ei ole selvillä.

Vierailija
20/58 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku on kasvissyöjä muuten mutta syö kuitenkin kalaa. Sitten vielä ne jotka eivät syö edes liivatetta... kokkaa siinä sitten kasvisruokaa...

Mun serkkukin voi syödä munariisipasteijan mutta ei kakkua missä on liivatetta jne. Jokaisen nipottelutko pitää ottaa huomioon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi